Přibližně každou dekádu představí Ferrari nový vrcholný model. Ve Velké Británii teď dva takové modely postavili proti sobě v závodě ve sprintu a brzdění. Bude se více dařit Ferrari Enzo anebo Ferrari LaFerrari?

Obě dvě auta byla ve své době tím nejlepším, co jste mohli na silnici potkat a i dnes jde o prvotřídní supersporty, které konkurenci jen tak nenajdou. Když se ale postaví proti sobě, je to velmi působivé.

Na jedné straně tak stojí Ferrari Enzo. Supersport, který spatřil světlo světa v roce 2002. Pohání ho atmosférický šestilitrový vidlicový dvanáctiválec s výkonem 482 kW/660 koní při 7800 ot./min a maximum točivého momentu je 657 Nm při 5500 ot./min. Poháněna byla zadní kola, na která sílu od motoru přenáší šestistupňová sekvenční převodovka. Zrychlení z 0 na 100 km/h se odehraje za pouhých 3,6 sekundy a maximální rychlost je neuvěřitelných 350 km/h.

Ferrari LaFerrari je o 11 let novější a mnohem modernější. Tohle auto totiž pohání kombinace 6,3litrového spalovacího motoru V12 a elektromotoru. Výkon benzinového dvanáctiválce je 588 kW/800 koní a elektromotor se může pochlubit 163 koňmi. Pokud se čísla obou motorů sečtou, výsledkem je 708 kW/963 koní. Z 0 na 100 km/h tento roadster zrychlí za méně než tři sekundy, na 200 km/h to zvládne za 7,1 sekundy a z nuly na 300 km/h zrychlí za pouhých 15 sekund.

Na dráze řidiči porovnají pružné zrychlení, ale i brzdění. Jak tipujete, že to dopadne? Vyhraje opravdu moderní technika nad starým dobrým železem?