OMV_a_dobijeci-stanice-IONITY- (1)

Průzkum pojišťovny ukázal, že elektromobily při nehodách způsobují vyšší škody

Autor: Anina Russová - Zdroj: Pojišťovna Axa - Foto: IONITY - 31. 8. 2022


Pojišťovna Axa se v Německu zaměřila na to, jak velké škody vlastně mají na svědomí elektromobily. A výsledky se asi daly očekávat, dle průzkumu elektromobily sice nebourají o moc častěji než spalovací auta, ale škody jsou při jejich nehodách násobně vyšší. A nehody elektromobilů jsou také nebezpečnější nejen pro jejich posádky, ale i pro ostatní motoristy.

„My pojistitelé, ale i naši zákazníci musíme vzít v potaz nová rizika. Přestože je nepopiratelným faktem, že elektrická auta nezpůsobí více nehod, škody, které při jejich nehodách vznikají, jsou mnohem dražší,“ řekl Nils Reich, šéf oddělení pojištění majetku AXA v Německu.

Důvod pro toto tvrzení je logický. Elektromobily jsou prostě a jednoduše dražší, takže dražší jsou i jejich opravy. Navíc jsou tato auta nacpaná elektronikou, což vše ještě více prodražuje. Slabinou elektromobilů, Axa to označuje za jejich Achillovu patu, jsou kabiny. Problém je prý v tom, že většina výrobců dává baterie do podlahy, což mění těžiště aut, což se prý negativně projevuje na jejich pevnosti. Navíc se v případě poškození spodní části auta zvyšuje riziko požáru. Axa ovšem dodala, že všechny ty debaty o tom, že elektromobily často hoří, jsou nesmyslné: „Statisticky jen pět z každých 10 000 EV aut potká během života požár.“

Pozor na červená auta. Podle statistik mají nejčastěji dopravní nehody

Elektromobily mají ale ještě jednu slabinu, respektive ani ne tak samotná auta, jako spíše jejich řidiči. Elektrická auta mají vyšší točivý moment k dispozici ihned po sešlápnutí plynového pedálu, takže se rozjíždějí rychleji. Neexistují u nich žádné prodlevy, což je na jednu stranu příjemné, ale na druhou stranu nebezpečné. To překotné zrychlení při každém rozjezdu je jako vstupenka k tomu auto nezvládnout.

Mimochodem, podle Axa pojišťovny je právě tato elektrická vlastnost za zvýšením počtu nehod, při kterých řidiči poškodí jen svá vlastní auta, třeba o sloup nebo lampu veřejného osvětlení. A to prý až o 50 %, nejde tedy o žádné plané obavy. A posledním faktorem, který se dle Axy propisuje do výsledků dopravních nehod elektromobilů, je jejich vyšší hmotnost daná bateriemi. Jenomže v tomto případě je potřeba vzít v potaz to, že i běžná auta jsou stále těžší, některá se hmotností elektromobilům vyrovnají, jiná je překonají. Tento faktor tedy podle nás žádnou významnou roli nehraje.

Štítky: , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru