Nadcházející závodní víkend zavede týmy F1 na jeden z nejstarších okruhů závodního kalendáře. Trať na bývalém letišti v Silverstone je s přestávkami jeho součástí již od roku 1950. Charakteristické jsou pro ni rychlé zatáčky, které kladou extrémní nároky na vozy i pneumatiky. Správnou volbou tu tak budou nejtvrdší tři směsi z nabídky Pirelli.
Britský Silverstone patří mezi okruhy, které jsou zapsané do vzpomínek snad každého fanouška Formule 1. Tento okruh kdy byl dějištěm první moderní Velké ceny v historii. Ve své původní podobě byla trať ještě výrazně rychlejší než dnes – rozsáhlá přestavba mezi sezónami 1990 a 1991 z něj udělala podstatně techničtější trať.
Siverstone má spolu s belgickým Spa a japonskou Suzukou největší energetické nároky na pneumatiky. Pirelli jako oficiální dodavatel Formule 1 letos přiveze tři nejtvrdší směsi: C1 jako tvrdé pneumatiky P Zero White, C2 jako střední P Zero Yellow a C3 jako nejměkčí P Zero Red. Stejná volba byla použita například pro letošní VC Barcelony.
Mezi hlavní výzvy okruhu Silverstone patří nejen extrémně rychlé a energeticky náročné zatáčky jako Maggotts a Becketts, ale také extrémně proměnlivé počasí. V průběhu víkendu tak můžeme očekávat jasnou oblohu i silný déšť.
Minulý rok se závodilo na dvě zastávky v boxech, ta první ale probíhala pod červenou vlajkou, kterou brzy v průběhu závodu vyvolala srážka Lewise Hamiltona s Maxem Verstappenem. Téměř všichni jezdci odjeli dva stinty na středních pneumatikách a ten poslední na tvrdých. Letos mají pneumatiky zcela odlišné směsi i konstrukci. Nepojede se kvalifikační sprint, který měl samozřejmě vliv na plánování strategie.
Mario Isola, ředitel Pirelli pro motorsport k tomu dodává: „Na VC Británie byl minulý rok poprvé představen koncept vozu pro sezónu 2022, aby ukázal budoucí směřování Formule 1, které letos už máme možnost sledovat v praxi. Nejnovější pravidla pro aerodynamiku jsou navržena tak, aby umožnily jezdcům sledovat se těsněji po delší dobu a zvýšila se tak četnost předjíždění, jak jsme to viděli v Kanadě. Pneumatiky jsou vyvinuty tak, aby se méně přehřívaly a poskytovaly větší stabilitu a lepší ovladatelnost v širším rozsahu jízdních režimů. Všechny tyto aspekty budou tento víkend otestovány na jedné z nejnáročnějších tratí pro pneumatiky v tomto roce.“