Jednotlivým městským částem, kterých je 57, ale i policii nebo třeba ministerstvu dopravy byly k připomínkování magistrátem odeslány návrhy jak na takzvané celoměstské zóny placeného stání, tak třeba i na zpoplatnění vjezdu do některých ulic. Na vyjádření mají všechny strany do 17. ledna 2024 a pokud by vše šlo hladce, změny začnou platit od října příštího roku.
Městské části by měly v rámci reformy zón placeného stání získat více pravomocí zejména v oblasti parkování rezidentů. Naproti tomu pravidla pro návštěvnické parkování by měla být více sjednocena. Součástí reformy parkování bude nová pravomoc městských částí na nastavení jejich samostatné složky ceny za parkování nad rámec magistrátní ceny. Městská část si tedy bude určovat svoji část poplatku za rezidenční kartu a magistrát taktéž. Pokud to městská část umožní, tak rezidenti si nadále budou moci zvolit mezi menší zónou pouze v okruhu svého bydliště, nebo zakoupení parkovacího oprávnění na celou městskou část.
Dle reformy by měla být více chráněna modrá zóna pro parkování rezidentů s tím, že pro návštěvníky budou sloužit fialové a oranžové zóny, a tedy už nebude možné si volně zaplatit hodinové parkování nerezidenta v modré zóně přes mobilní aplikaci. Nově by měla být naopak zavedena možnost takzvaného hodinového kreditu rezidenta (tedy cílených pozvánek) pro parkování například pozvaných řemeslníků, rodinných příslušníků a návštěv na modré zóně. Speciálním ceníkem bude na modré zóně upraveno také parkování carsharingových vozidel.
V centru vznikl nový chráněný cyklopruh. Cyklisty budou od provozu oddělovat parkující auta
Návrh pracuje také s novou možností zakoupení celoměstského paušálního oprávnění k parkování ve fialových zónách nebo zásobovacím parkovacím oprávněním pro krátkodobé parkování v modrých zónách. U těchto dvou nově zaváděných parkovacích oprávnění budou mít elektromobily výhodnější cenu než auta se spalovacími motory, protože se u těchto aut předpokládá vyšší míra pohybu po městě na rozdíl od většiny vozidel rezidentů, které většinu času obvykle pouze stojí.
Mýto bude
Už řadu měsíců se vedou politické debaty týkající se zpoplatnění vjezdu do některých částí centra Prahy. A teď už je jasné, že toto zpoplatnění zcela jistě proběhne. Jeho cílem je dle magistrátu především to, aby auta neblokovala tramvaje, které nyní v těchto úsecích nabírají několikaminutová zpoždění přenášející se následně do celého města.
„Tím se snižuje kvalita celé MHD, kterou je však nutné udržet na vysoké úrovni, aby byli cestující motivováni ji využívat a uvolnit silnice pro ty, kteří autem skutečně jet nezbytně potřebují. Jedná se prakticky jen o bezprostřední okolí dvou klíčových úseků kolejí v délce zhruba půl kilometru (Smetanovo nábřeží a část Malé Strany). Dopravní analýzy ukazují, že kolaps dopravy při zavedení toho opatření nenastane. Na začátku tohoto roku byla zcela uzavřena Malá Strana z důvodu rekonstrukce kolejí a před několika lety byly dokonce paralelně uzavřeny trasy na obou březích Vltavy, a k žádné dopravní apokalypse nedošlo. Ostatně jako objízdná trasa byl vybudován tunel Blanka s investicí přes 40 miliard korun,“ vysvětlil pražský magistrát.
Od zavedení opatření se dle magistrátu očekává také zlepšení bezpečnosti dopravy, zejména chodců v lokalitách s jejich vysokou koncentrací. „Ale také umožnění rozvoje městské hromadné dopravy včetně podpory bezbariérových zastávek v centrální oblasti Prahy, a tedy zavádění opatření k podpoře osob s pohybovým omezením a ochrana specifik a funkcí dotčených lokalit města z hlediska jejich historického, kulturního a urbanistického významu. Návrh počítá s celou řadou výjimek a vjezdem zdarma například pro rezidenty Prahy 1, osoby ZTP, zásobování či terénní sociální a zdravotní služby,“ dodal pražský magistrát. Už dříve pak náměstek primátora pro dopravu Zdeněk Hřib mluvil o tom, že poplatek za vjezd se bude pohybovat kolem částky 200 Kč.
Všechny je vyhnat do lomu dát do ruky kladivo a majzlík a dělat ručně dlažební kostky- makat makat makat!!!!!!!!!!!Tyhle jejich všechny neustálý výmysly a sdírání lidí z kůže je pouze nedostatek Arbeitu!!!!!! A nejen u nich!!!
Je to nechutné co si nekompetentní úředníci v čele s demagogem odpovědným za dopravu za naše peníze dovolí.
Takže Piráti v minulém volebním období nahnali auta na tramvajové koleje a teď naříkají, že to vede ke zpožďování tramvají. Ukázkovým příkladem je Smetanovo nábřeží. Jak může někdo volit takové politiky, kteří nedohlédnou na důsledky svých rozhodnutí?
Otázka zní, pokud v takových zónách jsou státní úřady, stát pak chce abychom je uznávali a respektovali, když přijet na úřadu = platit další peníze vybraným společnostem i když státníma = okrádání? Takto neokrádali ani komunisti, jak okrádají pražáci…
Tak další zdražení parkování. Nechápu to, povezu děti do školy a musím si k tomu koupit rozšířené parkování, protože to není v dosahu mého bydliště.
To samé lékař a pod.