Situace s parkováním je špatná snad v každém větším městě. A Praha rozhodně není výjimkou. Vzhledem k tomu, jak úzké ulice má a k tomu, že už teď jsou plné aut, je nejspíš jedinou možností stavět velkokapacitní parkovací domy. Jeden takový by měl vzniknout na Opatově.
V plánu je, že P+R parkovací dům by měl vzniknout na východní straně Chilské ulice. Nacházet se bude u výjezdu z dálnice D1, kudy přijíždí do hlavního města nejvíce aut z jihovýchodního směru, zároveň bude na objekt navazovat stanice metra Opatov i autobusové zastávky.
Parkovací dům je navržen jako čtyřpodlažní s polorampovým uspořádáním vnitřních ramp, které vykazuje nejnižší prostorové nároky. Parkovacích stání pro vozidla vznikne celkem 495, zároveň je zde navrženo 10 míst pro osoby těžce pohybově postižené a 43 stání, kde je možné parkovat s vozem na CNG nebo LPG. V objektu bude také možné odstavit 32 jízdních kol a u vyhrazených stání pro elektromobily budou umístěny dobíjecí stanice.
Na místě má dle pražského magistrátu vzniknout také místo pro volnočasové aktivity. Jde tedy o velký projekt, který také nebude levný. Výběrovým řízením nakonec prošel dodavatel, který náklady na výstavbu vyčíslil na 798,4 milionu Kč včetně DPH.
„Důvodem vzniku celého projektu je nedostatečný počet stávajících parkovacích míst typu P+R v této lokalitě. Výstavbou vícepodlažního parkovacího objektu a jeho následným využitím řidiči osobních vozidel by se také měla snížit intenzita dopravy na přilehlých komunikacích. Zlepší se tak životní prostředí, především se sníží emise, exhalace a hlučnost. V neposlední řadě se kvůli přímé návaznosti na městskou hromadnou dopravu zlepší dostupnost širšího centra města pro řidiče z okrajových částí metropole a pro mimopražské,“ vysvětlil náměstek primátora Adam Scheinherr.