Už nějakou tu dobu nám Porsche servíruje svých TOP 5. Jednou to byly prototypy, jindy interiéry nebo nejlepší pětice z dílny Porsche Exclusive. Tento stuttgartský seriál Porsche nepřipravilo jen tak pro nic za nic. Jeho vrcholem je totiž postupné představování nové 911 a jejích TOP 5.

Jako první se představí zbrusu nová 911, respektive top 5 zajímavostí jejího exteriéru dle Petera Vargy, který v Porsche pracuje jako šéf vývoje designu exteriérů. Podle něj je celé auto krásné, takže bylo těžké vybrat jen top 5.

Na pátém místě se nakonec do jeho výběru dostalo třetí brzdový světlomet, který je vertikálně umístěn hned pod zadním oknem. Podle Petera půjde o jedno z poznávacích znamení nového Porsche 911.

Na čtvrtém místě je celkové snížení zadních partií auta, které vychází z první generace 911 Turbo. Vše, od místa na registrační značku až po LED pásek mezi světlomety, je umístěno co nejníže to šlo, což má auto opticky snižovat jako celek. Také to má přispět k jakémusi čistému dojmu z designu.

Na třetím místě se umístil takzvaný 3D design auta, který, stejně jako v případě bodu číslo čtyři, má odkazovat na první 911 Turbo. Nutno říct, že je ten odkaz znát. Obzvlášť v zadních partiích je auto opravdu hodně široké a má až neuvěřitelně přiznané a vyboulené zadní blatníky.

Na druhém místě je přední část auta, která se svými tvary – hlavně pak tvary světlometů – taktéž odkazuje do minulosti. Má jít o protiklad k buclatému zadku a dokázat tak sportovní charakter auta.

A vítězství si odnáší ideálně vybalancované proporce auta. Nová 911 je totiž oproti předchůdci o 45 mm širší, má větší kola, je nižší a tím pádem prý také ovladatelnější.