O tom, že Porsche prohání po závodním okruhu Nürburgring svůj závodní speciál Porsche 919 Hybrid Evo, jste už asi slyšeli. Možná jste také zaslechli, že chce zdolat absolutní rekord, který sama drží. A vypadá to, že ho zdolá naprostor nevídaným způsobem. Pojďme se na to podívat.
Na youtube se objevilo video, které přináší docela zajímavá fakta a srovnání s rekordním časem Porsche 911 GT2 RS. Značka Porsche si v průběhu června pronajala okruh Nürburgring jen pro sebe a prohání tu svůj okruhový závodní speciál. V jednom z těch dní se Misha Charoudin k okruhu s kolegy postavil a rozhodli se časy Porsche měřit.
Několik prvních kol nebylo nijak zajímavých, protože řidič, kterým je s největší pravděpodobností Timo Bernhard (podle helmy), nejdříve auto tak nějak zahříval (kolo pod 8 minut…) a pak jel i pomalé kolo pro kamery. Několik dalších kol, která se s časem pohybovala nad šest minut, končila předčasně v boxech. Ostrá – anebo jen ostřejší? – kola následovala až pak.
A pak to přišlo. Misha Charoudin poslouchal vysílačky traťových maršálů, kde oznamovali, že kolem nich Porsche projelo. Po první sekci, která je přibližně po 9 km, se traťák ozval za 2 minuty a 12 sekund. To je ve srovnání s rekordním kolem 911 GT2 RS o 31 sekund dříve (2 minuty a 43 sekund). O několik stovek metrů dál, přibližně v polovině trati, to bylo 2,23 (919) proti 3,01 (911 GT2 RS).
Při srovnání první a druhé sekce se časový rozdíl zvyšoval ve prospěch 919, což se potvrdilo také v dalším ozámeném průjezdu. Tam, kde to 911 GT2 RS projelo za 5 minut a 13 sekund, to 919 zvládlo za pouhé rovné čtyři minuty!
Je tu ještě další fakt, který hovoří ve prospěch 919 a to je vyšší maximální rychlost než má 911 GT2 RS. Ta dokázala jet „jen“ asi 307 km/h a výš se nedostala, to 919 dokáže jet rychleji. To na jedné z rovinek, která měří přibližně dva kilometry, také udělá několik sekund k dobru.
Misha Charoudin tak podle svých výpočtů a predikcí odhaduje výsledný čas na 5 minut 32 sekund v tom nejhorším možném scénáři (samozřejmě pokud se vše povede na jedničku), ale nevylučuje ani čas 5,09 nebo dokonce méně než 5 minut.
V neprospěch nejlepšího možného času naopak hovoří fakt, že teploty jsou v těchto dnech vysoké nejen u nás, ale i kolem hradu Nürburg, pod nímž se epický okruh nachází. Asfalt dosahoval více než 50°C teplot. Takto vysoké teploty nesvědčí ani pneumatikám, ale ani motoru, do kterého se dostává teplý vzduch, jenž nemá tak dobré vlastnosti pro spalování.
Jsme opravdu zvědaví, jak to nakonec dopadne. S největší pravděpodobnstí se ale na nový absolutní rekord na okruhu Nürburgring těšit můžeme. Ve hvězdách ještě je, zda bude začínat šestkou, pětkou anebo dokonce čtyřkou… Co myslíte?
[poll id=“54″]