O tom, že Porsche prohání po závodním okruhu Nürburgring svůj závodní speciál Porsche 919 Hybrid Evo, jste už asi slyšeli. Možná jste také zaslechli, že chce zdolat absolutní rekord, který sama drží. A vypadá to, že ho zdolá naprostor nevídaným způsobem. Pojďme se na to podívat.

Na youtube se objevilo video, které přináší docela zajímavá fakta a srovnání s rekordním časem Porsche 911 GT2 RS. Značka Porsche si v průběhu června pronajala okruh Nürburgring jen pro sebe a prohání tu svůj okruhový závodní speciál. V jednom z těch dní se Misha Charoudin k okruhu s kolegy postavil a rozhodli se časy Porsche měřit.

Několik prvních kol nebylo nijak zajímavých, protože řidič, kterým je s největší pravděpodobností Timo Bernhard (podle helmy), nejdříve auto tak nějak zahříval (kolo pod 8 minut…) a pak jel i pomalé kolo pro kamery. Několik dalších kol, která se s časem pohybovala nad šest minut, končila předčasně v boxech. Ostrá – anebo jen ostřejší? – kola následovala až pak.

A pak to přišlo. Misha Charoudin poslouchal vysílačky traťových maršálů, kde oznamovali, že kolem nich Porsche projelo. Po první sekci, která je přibližně po 9 km, se traťák ozval za 2 minuty a 12 sekund. To je ve srovnání s rekordním kolem 911 GT2 RS o 31 sekund dříve (2 minuty a 43 sekund). O několik stovek metrů dál, přibližně v polovině trati, to bylo 2,23 (919) proti 3,01 (911 GT2 RS).

Při srovnání první a druhé sekce se časový rozdíl zvyšoval ve prospěch 919, což se potvrdilo také v dalším ozámeném průjezdu. Tam, kde to 911 GT2 RS projelo za 5 minut a 13 sekund, to 919 zvládlo za pouhé rovné čtyři minuty!

Je tu ještě další fakt, který hovoří ve prospěch 919 a to je vyšší maximální rychlost než má 911 GT2 RS. Ta dokázala jet “jen” asi 307 km/h a výš se nedostala, to 919 dokáže jet rychleji. To na jedné z rovinek, která měří přibližně dva kilometry, také udělá několik sekund k dobru.

Misha Charoudin tak podle svých výpočtů a predikcí odhaduje výsledný čas na 5 minut 32 sekund v tom nejhorším možném scénáři (samozřejmě pokud se vše povede na jedničku), ale nevylučuje ani čas 5,09 nebo dokonce méně než 5 minut.

V neprospěch nejlepšího možného času naopak hovoří fakt, že teploty jsou v těchto dnech vysoké nejen u nás, ale i kolem hradu Nürburg, pod nímž se epický okruh nachází. Asfalt dosahoval více než 50°C teplot. Takto vysoké teploty nesvědčí ani pneumatikám, ale ani motoru, do kterého se dostává teplý vzduch, jenž nemá tak dobré vlastnosti pro spalování.

Jsme opravdu zvědaví, jak to nakonec dopadne. S největší pravděpodobnstí se ale na nový absolutní rekord na okruhu Nürburgring těšit můžeme. Ve hvězdách ještě je, zda bude začínat šestkou, pětkou anebo dokonce čtyřkou… Co myslíte?

Jakou číslici bude začínat rekordní čas Porsche 919 Hybrid Evo na Nürburgringu?

Nahrávání ... Nahrávání ...