Porsche se rozhodlo nové 911 GT3 popustit uzdu. Sedmá generace tohoto vysoce výkonného sportovního vozu byla opět vyvinuta v těsné spolupráci s firmou Porsche Motorsport.
Do sériového modelu se tak podařilo jako nikdy předtím důsledně přenést čistě závodní technologie: přední náprava v uspořádání s dvojitými lichoběžníky, propracovaná aerodynamika vč. zadního křídla s horním uchycením nebo markantní difuzor pocházejí z úspěšného závodního vozu 911 RSR kategorie GT; čtyřlitrový šestiválcový boxer o výkonu 375 kW/510 koní zase vychází z hnacího ústrojí modelu 911 GT3 R, jehož schopnosti byly dokonale prověřeny ve vytrvalostních soutěžích. Vysokootáčkový motor s pozoruhodným zvukem se prakticky bez úprav používá i v novém provedení 911 GT3 Cup. Výsledkem je vskutku oslnivý a řidičsky zajímavý stroj: jízdně schopný a nabitý emocemi, precizní a vysoce výkonný – dokonalý na okruzích a skvělý i pro každodenní použití.
Silné stránky 911 GT3 pramení ze spojení dílčích charakteristik tohoto modelu. Vůz s nejvyšší rychlostí 320 km/h (318 km/h s ústrojím PDK) je dokonce rychlejší než předchozí 911 GT3 RS. Z místa na 100 km/h akceleruje za 3,4 sekundy. Pro vyznavače ničím nezředěného požitku z jízdy má Porsche též k dispozici šestistupňovou manuální převodovku. Propracovaná aerodynamika těží ze zkušeností získaných v motoristických soutěžích, a zajišťuje tak výrazně vyšší přítlak bez výraznějších dopadů na součinitel aerodynamického odporu. Ručně nastavitelné křídlo a difuzor v poloze pro sportovní jízdu výrazně zvyšují aerodynamický přítlak k dosažení vysoké rychlosti v zatáčkách. Toto nastavení je však striktně vyhrazeno pro jízdy na okruzích, protože právě tam může 911 GT3 vytáhnout všechny své trumfy.
V rámci finálního testování na Severní smyčce Nürburgringu, tradičně považované za vrcholný zkušební terén všech sportovních vozů automobilky Porsche, dokázal nový model zkrátit čas na kolo o více než 17 sekund oproti předchůdci. Zkušební jezdec Lars Kern pokořil celý okruh o délce 20,8 km za pouhých 6:59,927 min. Kratší variantu o délce 20,6 km, v minulosti používanou jako srovnávací měřítko, absolvovalo 911 GT3 za 6:55,2 min. Nový model na pneumatikách Michelin Pilot Sport Cup 2 R (výbava na přání) několik kol dokazoval své skvělé jízdní schopnosti v rukou ambasadora značky Porsche Jörga Bergmeistera. Slovy Bergmeistera je to „zdaleka nejlepší sériový vůz“, který tento zkušený profesionální jezdec na „Zeleném pekle“ vyzkoušel.
I přes širší karoserii, větší kola a další technické prvky je hmotnost nového GT3 srovnatelná s předchůdcem. Vůz s manuální převodovkou váží 1418 kg; s ústrojím PDK činí hmotnost 1435 kg. K nízké váze vozidla přispívá přední kapota vyrobená z plastu vyztuženého uhlíkovými vlákny (CFRP), okna z lehkého skla, optimalizované brzdové kotouče nebo kovaná kola z lehké slitiny, jakožto i zakrytování prostoru zadních sedadel. Samotná sportovní výfuková soustava snižuje hmotnost o plných deset kilogramů. Systém s plynulým elektrickým nastavováním výfukových klapek slaďuje mimořádně atraktivní zvukový doprovod s požadavky emisní normy Euro 6d ISC FCM (EU6 AP). Kombinovaná spotřeba 911 GT3 činí 13,3 l/100 km (12,4 s převodovkou PDK).
Závodní geny jsou zřejmé prakticky z každého detailu nové 911 GT3. Kokpit odpovídá současné generaci tohoto modelu. Nová je zde obrazovka ‚track‘: stiskem tlačítka se omezí zobrazování údajů po stranách centrálního otáčkoměru (cejchovaným až po 10 tis. ot/min), a najdeme tak zde pouze informace o tlaku nahuštění pneumatik, tlaku oleje, teplotě oleje, stavu paliva v nádrži a teplotě chladicí kapaliny, tedy údaje nezbytné pro jízdu na okruzích. Součástí displeje je i optický asistent řazení s barevnými sloupečky po obou stranách otáčkoměru a kontrolka řazení odvozená z motorsportu.
V případě vozů Porsche GT zákazníci stále více požadují úpravy vozu na míru. Z tohoto důvodu se pro nové 911 GT3 nabízí i řada prvků od Porsche Exclusive Manufaktur, které doplňují prvky speciálně pro GT 3, jako např. lehká střecha z přiznaných uhlíkových vláken. Z dalších atraktivních prvků jmenujme uhlíkové kryty vnějších zpětných zrcátek, zatmavené matricové LED světlomety vpředu a sladěná zadní světla Exclusive Design s obloukem zdrojů bez červeně zbarvených komponent. Vedle černých litých kol jsou k dispozici i ráfky lakované v odstínu ‚Guards Red‘ (červená) nebo ‚Shark Blue‘ (modrá). V interiéru zaujmou elegantních akcenty v barvě karoserie či jiném odstínu na přání (např. kroužek kolem otáčkoměru a stopek Sport Chrono, bezpečnostní pásy a ozdobné lišty).
Stejně exkluzivní jako 911 GT3 je individuální chronograf, jejž Porsche Design nabízí výhradně majitelům tohoto vysoce výkonného sportovního vozu. Chronograf se podobně jako motorizovaný model chlubí dynamickým provedením, nekompromisními schopnostmi a vysoce kvalitním řemeslným zpracováním. Geny motoristického sportu jsou zřejmé i z jeho pouzdra. Podobně jako ojnice motoru GT3 je vyrobeno z odolného a lehkého titanu. K pohonu časomíry slouží individuální ruční nátah připomínající kola modelu 911 GT3. Barevné okruží číselníku lze sladit s barvou laku karoserie 911 GT3.
První model 911 GT3 se představil v roce 1999. Vůz vycházel z typové řady 996 a poháněl jej motor 3,6 litru s maximem výkonu 265 kW/360 koní. Pečlivě odladěný model s Walterem Röhrlem za volantem byl vůbec prvním sportovním vozem homologovaným pro běžný provoz, který pokořil Severní smyčku Nürburgringu v čase pod osm minut. V roce 2006 následovala druhá generace GT3. Vůz vycházející z typové řady 997 modelu 911 nabízel maximum výkonu 305 kW/415 koní. Jeho nástupce z roku 2013 se nejprve představil s motorem 3,8 litru o maximálním výkonu 350 kW/475 koní. O dva roky později se zdvihový objem zvýšil na 4,0 litry při nárůstu maxima výkonu na 368 kW/500 koní.
Cena nového Porsche 911 GT3 začíná na 152 416 eur (v přepočtu přibližně čtyři miliony korun) včetně DPH a výbavy určené pro daný trh. Volitelné prvky výbavy i cena se mohou změnit s ohledem na změnu modelového roku. Vůz by se měl začít dodávat v květnu 2021.