Už několikrát jsme říkali, že na silnici se dá zažít a potkat úplně vše. Výjimkou nejsou ani vraky, zvláštně a nebezpečně naložená auta, ale i vozidla po nehodách, která by rozhodně neměla jezdit na silnici po vlastní ose.
A právě do poslední jmenované kategorie zvláštních aut na silnicích patří Porsche Boxster, na jehož šoféra zavolali policii ostatní řidiči. Ne snad, že by se sportovním autem jel nějak agresivně či příliš rychle, to v žádném případě. Dotyčný byl ale i přesto nebezpečný sobě i všem okolo.
Auta si řidiči všimli 26. prosince 2021 na dálnici M25 poblíž britského města Cobham. Vzhledem k tomu, že mělo v kufru svůj vlastní nárazník, přičemž část táhlo po silnici, a zjevně výrazně rozbitou zadní část, nešlo si jej asi nevšimnout. Policisté řidiče dojeli a zastavili. Samozřejmě po něm chtěli vysvětlení toho, co s takovým autem dělá na silnici a co se vlastně stalo.
We stopped this vehicle seen driving on the #M25 near Cobham. The driver told officers he had crashed the car on the M25 in Kent and thought it would be ok to continue the journey in this condition. The driver gave a positive breath test but was under the prescribed limit. 1of2 pic.twitter.com/vJN15MRK44
— Roads Policing – Surrey Police – UK (@SurreyRoadCops) December 26, 2021
Řidič jim vysvětlil, že měl před chvílí na M25 u Kentu nehodu, ale myslel si, že je auto v pohodě a zvládne s ním dojet domů. Asi nepřekvapí, že policisté dali řidiči dýchnout, aby zjistili, jestli není opilý. Řidič dle jejich vyjádření nadýchal, ale bylo to pod zákonným limitem. Ten je ve Velké Británii až překvapivě vysoký. Řidiči tam mohou za volant i s 0,8 promile.
Policisté museli řidiči vysvětlit, že auto opravdu v pořádku není. Kromě utrženého nárazníku mělo zjevně poškozené světlomety. Policisté tedy řidiči zakázali další cestu, a navíc jej čeká pokuta za řízení auta v nevyhovujícím technickém stavu.
Telata telata, malý velký prasata a země je kulatá, jelita maj kopyta, leze sysel do mýta.
Myslím, že daleko horší, než nějaký drobný alkohol v krvi je spousta řidičů, kteří jedou nebezpečně (špatně) i s nulou. Takových je dobrá třetina.
Potřebuješ kritizovat někoho kdo si dá po obědě pivo?? Tak to máš myslím taky problém.
Já klidně hodit kamenem můžu. V tomto mám svědomí čisté a nepotřebují se přesouvat, když mám po pití.
0,8 promile alkoholu v krvi schopnost řídit motorové vozidlo vůbec neovlivňuje, a umožňuje občanům Velké Británie mnohem důstojnější život, než naše nulová tolerance, která nutí občany ČR žít ve stresu ze zbytkového alkoholu, či k obědu místo neškodné desítky popíjet vodu😭…
Potrebujes se napit abys mel dustojnejsi zivot? To mas teda myslim problem.🤣
Ty jsi marná.az jednou sednes za volant a a nadýchaná 0.2 tak jsem zvedayt ak se budeš tvářit a vydejchat to.kdo nejel že tbytkacem ať hodí kamenem
Když si dám večer (po dvacáté hodině) dvě deci vína, tak ráno nula dva nenadýchám – tedy alespoň tehdy, když ten večer je jednou za měsíc až dva. Na 0,2 ráno potřebuji být večer „na šrot“. To se mi stává tak jednou za deset let – a pak musí dva dny řídit manželka.
Pak jetu ještě jeden rozdíl. U nás si dá celkem dost řidičů dvanáctku s rumem a spoléhá, že za tři hodinky má nulu, nebo to okecají. „Tam“ (Francie, Británie, Německo…) vypijí obvykle tolik, aby byli hluboko pod limitem, a pokračují vodou nebo, ti odvážnější, limonádou. Ve Francii jsem viděl řidiče s tretinkou piva, nebo s dvoudeckou vína. V Belfastu s jedním Guinessem. Možná i proto my nulu a oni 3, 5, nebo i 8 desetin.