V ulicích Mnichova bylo možné v uplynulých dnech zahlédnout maskované prototypy nových generací Škoda Kodiaq a Škoda Superb v obou karosářských generacích. Jejich uvedení na trh se blíží.
Nový Kodiaq už za měsíc
Nová generace Kodiaqu bude slavnostně odhalena už za měsíc. Škoda jeho premiéru plánuje na začátek října. I tak už o něm víme docela dost věcí a viděli jsme i jeho kompletně odhalený interiér.
A z toho máme radost, protože Škoda se rozhodla nejít tak velkou míru digitalizace jako u současné generace Škody Octavia, ale připravila si tzv. Smart Dials, což jsou otočné ovladače, přičemž každý z nich má proměnnou funkčnost. Na těch krajních lze kromě teploty nastavovat i vyhřívání a odvětrávání sedadel, na tom prostředním pak směr a intenzitu ventilace, jízdní režimy a další.
I o technice nové generace Škody Kodiaq toho víme docela dost, připomenout si to můžete v tomto článku. Tím zásadním je, že auto stále bude stát na platformě MQB, ačkoliv výrazně upravené, a zanechá si i čistě benzinové a naftové motory s výkony od 110 kW/150 koní do 150 kW/204 koní. Ty doplní nejen základní benzinový motor 1,5 TSI se 110 kW/150 koní s odpojováním válců ACT+, který do modelu Kodiaq poprvé přináší mild-hybridní technologii, ale také plug-in hybridní pohon s větší baterií a čistě elektrickým dojezdem přes 100 km.
Všechny motorizace budou spojeny výhradně s převodovkou DSG (manuál k dispozici už vůbec nebude) a volitelným pohonem všech kol.
Superb jako kombi i liftback
Čtvrtou novodobou generaci Superbu představí Škoda o měsíc později než Kodiaq, těšit se na ni můžeme začátkem listopadu. Na rozdíl od nové generace Volkswagenu Passat, která už se představila pouze jako kombi, nabídne Superb naštěstí obě karosářské varianty kombi i liftback. Obě dvě bylo možné v Mnichově potkat.
Stejně jako v případě Kodiaqu, i u Superbu můžeme očekávat čistě benzinové i naftové čtyřválce, které doplní stejné mild-hybridní i plug-in hybridní pohonné jednotky. Rozdílem bude pouze vrcholný benzinový motor, který bude mít v Superbu dokonce až 195 kW/265 koní. Opět platí, že převodovky budou pouze DSG, manuál v nabídce vůbec nebude, a volitelně bude pohon všech čtyř kol.
Oba modely dostanou velkou novinku, s níž před časem přišly například i modely Renault. Volič automatické převodovky už nebude na středovém tunelu, ale přesune se na páčku na sloupek řízení. Na rozdíl od Renaultu ale vlevo nebude páčka na stěrače, ty se budou ovládat podobně jako u modelů Mercedes-Benz na levé páčce. Díky tomu se na středové konzoli uvolnilo místo na další odkládací prostory. A stejně jako Kodiaq, i Superb dostal do interiéru ovladače Smart Dials.
Všechno, co o nové generaci Škody Superb víme (a málo toho není), si můžete přečíst zde.
Design bude překvapením
Co ovšem zatím neznáme, to je samotný vzhled exteriéru obou modelů. Podle fotek zamaskovaných prototypů to ovšem vypadá, že se žádná designová revoluce netýká. Kodiaq bude mít stále rozdělené přední světlomety a i tvary karoserie jsou tradiční. Obě auta jsou ale opravdu velká.
Oliver Stefani, šéfdesignér Škoda Auto o Superbu přesto před časem prozradil: „Superb tradičně představuje vrchol designu značky Škoda. Čtvrtá generace s novými výraznými tvary a dynamickými proporcemi je ještě elegantnější, dynamičtější a má emotivnější vzhled než její předchůdce. Mezi hlavní novinky patří užší přední světlomety a zadní světla, která obsahují nové krystalické prvky vytvářející trojrozměrný vzhled. V interiéru je zákazník středem pozornosti a tým Škoda Design spojil to nejlepší z obou světů – manuální a digitální ovládací prvky. Vše bylo navrženo s cílem vylepšit celkový uživatelský zážitek.“
Oliver Stefani samozřejmě okomentoval i Kodiaq: “Nový Kodiaq má ještě výraznější, dynamičtější a robustnější vzhled než předchozí generace. Základ našeho charakteristického designového jazyka SUV značky Škoda jsme posunuli na novou úroveň a dále jej vylepšili.”
Kam zmizel CZ design, třeba bruselský styl…..Opravdu nepustí VW Škodu aby vypadala lépe než VW…Kriste pane, co to je v tom interiéru, dva tablety ani trochu nezakompované do palubní desky a to se jak má někomu líbit? Linie palubní desky nenavazuje na linii dveří. Výstupy větrání s příčným designem žeber pouz opticky palubní desku bobtnají, místo aby ji rozšiřovali a zužovali. Nenavazující část středního tunelu na palubní desku převzatá asi s Varťasa. Kudy kráčíš český designére…