Dlouhé limuzíny jsou stylové (i když ne úplně vždycky…), zejména pokud chcete jet na nějakou párty. Je jen potřeba mít na paměti, že pokud by se stala nějaká nehoda a nebyli byste připoutaní, mohlo by to mít nepříjemné následky. To jsou však věci, na které při té radostné cestě normálně nemyslíme.
Jenže co si vzít na cestu na párty, když klasické okoukané Lincolny a podobně nechcete? Máme pro vás několik více či méně zajímavých tipů.
- Ferrari F40
Tahe limuzína je sice reálná, ale nebyla postavena na základech opravdového Ferrari F40. Dostala pouze karosářské díly, které ho mají napodobit. Povedlo se a dojet na párty v tomhle stroji, to by byl neskutečný styl!
- Ferrari 360
Na rozdíl od předchozího Ferrari F40 pochází tahle prodloužená tři-sta-šedesátka opravdu z Ferrari 360. Pod kapotou se tedy ukrývá opravdový plnokrevník V8 z Maranella.
- Citroën 2CV nebo-li Kachna
I tenhle stroj pochází přestavbou původní kachny, ovšem samozřejmě i včetně motoru. Zajímalo by mě, jak se tohle monstrum ještě třeba s osmi pasažéry na palubě rozjede…
- Trabant
Rozřezat Trabanta a prodloužit ho není zase takový problém. Karoserie je z duroplastu a podvozek je vlastně rovná plošina. Aby se auto nezlomilo, kromě původních dvou náprav přibyla ještě třetí.
- LADA 2107
Typický ruský kočár, limuzína je to již sama o sobě. Proč ji ale ještě neprodloužit?
- Volkswagen Bus
Když vám je 23 okýnek málo, klidně nějaké přidejte. Že není místo? Nevadí, auto rozřízněte a prodlužte!
- Volkswagen Golf
Nestačí vám třídveřový hatchback ale nechcete dodávku? Není problé, rozřežte a znovu s dalšími dveřmi svařte Volkswagen Golf!
- Mercedes-Benz třídy S
Je snad mezi „normálními“ něco luxusnějšího než eSkový Mercedes? Proč z něj neudělat limuzíny, a rovnou i s bazénem ve tvaru srdce?
- limuzíny z Top Gearu
Pamatujete si na díl, kdy měli moderátoři britského televizního pořadu Top Gear z běžných aut postavit limuzíny? Jeremy Clarkson postavil dlooooouhý Fiat Panda, Richard Hammond postavil kabriolet MG F a James May složil Salfa Romeaab, tedy kombinaci vozů Alfu Romeo a Saab.
- Range Rover
Pokud s limuzínou budete potřebovat do terénu, volba je jasná. Přestavte Range Rover!
- MINI
MINI už dnes není mini, ale původně šlo o opravdu malinká a mrštná autíčka. Pokud tedy jedno upravení MINI neměří tolik jako původně desítka sériových…
- Lamborghini Countach
Ani tady si nemusíte rvát vlasy z hlavy. Tohle je také replika. Postavili ji v Ultra Limousines. Karoserie tohohle stroje California Countach je z laminátu, je dlouhá 5 710 mm (přibližně o metr a půl delší než původní auto) a pohání ji motor 2.8 V6 z Fordu Taurus.
- Cadillac
Snad nejdelší limuzína na světě měří 30 metrů. Má 26 kol, opravdové Jacuzzi a bazén, může na něm přistát vrtulník. Jako základ byl použit klasický americký Cadillac.
- Škoda 105L Limousine
I v České republice máme jednu netradiční a opravdu nevídanou limuzínu. Jejím základem byla klasická užovka Škoda 105L. Po úpravě je její délka 7,2 metru, váží 1 380 kg, vejde se do ní až 7 lidí (včetně řidiče). Pod kapotou má nový motor z Felicie, jde o agregát 1,3 MPI o výkonu 50 kW. Původní auto pochází z roku 1977, důkladnou přestavbou prošlo v roce 2008 a jeho vybavení zahrnuje bar, ledničku, klimatizaci či nezávislé topení.
Štítky: 105L, 105L Limousine, 2107, 2CV, 360, Alfa Romeo, bus, cadillac, citroen, Countach, f, f40, ferrari, Fiat, golf, james may, jeremy clarkson, kachna, lada, lamborghini, like a boss, Limousine, Mercedes-Benz, mg, mini, Panda, range rover, richard hammond, saab, Škoda, t1, top gear, TRABANT, třída s, tuning, volkswagen