Nová generace Volkswagenu Golf už je na českém trhu, ale rychlejší verze GTD, GTI nebo plug-in hybridní GTE ještě ne. A už vůbec ne ještě rychlejší R nebo GTI TCR. Poslední jmenované už ale Volkswagen testuje na okruhu Nürburgring.

Nejostřejší provedení golfu má opět dostat přídomek TCR a ještě výkonnější motor, než měl v sedmé generaci. I v nové, osmé generaci dostane Golf GTI TCR ještě výraznější spoilery, ale i jiná kola nebo ještě větší brzdy, navíc s děrovanými kotouči, aby se lépe chladily. Větší je i střešní spoiler a difuzor. Zajímavé je, že auto na sobě nemá prakticky žádné maskování.

Volkswagen Golf GTI TCR bude pohánět obligátní dvoulitrový motor TSI, jehož výkon by měl být zvýšen na 221 kW/300 koní, tedy tolik, kolik měl Golf R sedmé generace, ten by měl v nové generaci posílit. Mluví se dokonce o 245 kW/333 koních.

Potvrzeny nejsou převodovky, ale očekáváme, že bude na výběr mezi šestistupňovou manuální anebo sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG. Poháněna budou výhradně kola přední nápravy s elektronickým diferenciálem VAQ, narozdíl od eRka, které bude mít opět pohon všech kol.