Test Volkswagen Golf R Variant 4Motion DSG (2017)

Autor: Pavel Srp - 8. 8. 2017


Když přemýšlíte nad tím, že potřebujete rodinné auto, ale zároveň se nechcete pořídit nudné naftové kombi, nabízí se vám několik možností, které mohou nabídnout vysoký výkon, jistotu díky pohonu všech kol a zároveň jsou to vážně rychlá auta. Jedním z takových tipů může být například Volkswagen Golf R Variant, který jsme proklepli v redakčním testu.

310 koní, pohon všech kol a DSG

Kromě kombi označeného jako Variant si ale můžete vybrat i karoserii třídveřového nebo pětidveřového hatchbacku. Pokud sáhnete po kombi, pak už si ale nemůžete vybrat nic z pohonu. Dostanete vždy dvoulitrové TSI, pohon všech kol a převodovku DSG.

Ostatně motor je tím, co je na Golfu možná tím nejlepším. Čtyřválec 2.0 TSI dostal po modernizaci malou výkonovou injekci, točivý moment zůstal beze změny. Vlastně nebylo třeba ho zvyšovat. Díky 228 kW/310 koním a 380 Nm jde o velmi potentní motor, který nemá díky pohonu všech kol 4Motion jakékoliv problémy s přenosem výkonu na silnici. Za každých okolností přenese vše, co po něm budete chtít.

Agregát spolupracuje v případě kombi s převodovkou DSG. Ta je nová, nabízí sedm rychlostních stupňů a řadí velmi rychle. Zejména nahoru, díky čemuž je zrychlení z 0 na 100 km/h otázkou jen 4,8 sekundy, což je mimochodem hodnota jen o 0,2 sekundy delší než má například výkonnější šestiválcový Mercedes-AMG E 43 4Matic… (stejné hodnoty zrychlení – tedy 4,6 sekundy – má karosářská verze 5D s DSG)

Že je rychlý a výkonný do světa příliš nekřičí

Volkswagen Golf R Variant je na první pohled „prostě Golf“. To, že jde o nejvýkonnější verzi z nabídky, do světa nijak nápadně nevykřikuje. Vlastně tím nejnápadnějším je čtveřice koncovek výfuku na zádi. Volkswagen tvrdí, že se „nový Golf R Variant na silnici prezentuje zcela suverénním způsobem“. A má pravdu, protože místo širokých blatníků, obrovských spoilerů a podobných věcí, které nabízejí někteří jiní konkurenti, na to jde sice decentněji, ale design golfu je přitom příjemně „kořeněný“.

Erko se od běžných verzí liší LED světlomety s černým pozadím, předním nárazníkem s většími nasávacími otvory a absencí mlhovek, mřížkou chladiče v černé barvě s leštěným povrchem a logem „R“. Záď dostala jiný zadní nárazník s difuzorem a již zmíněnými čtyřmi koncovkami výfuku a zatmavená zadní světla. Boční pohled prozradí velká kola, velké brzdy a třmeny s logem „R“ či rozšířené boční nástavce prahů.

Interiér příliš změn oproti běžným verzím nenabídne. V zásadě jde o loga „R“, speciální dekor vzhledu karbonu a sportovnější sedačky, které se dají bez problémů využít i pro delší cesty. Nejsou to totiž žádné ultimátní skořepiny jako v případě Golfu GTI Clubsport. A tady je právě přesně vidět, pro koho je Golf R vlastně určen.

Je vážně rychlý, ale „každodenní“

I přesto, že se stabilizace (ESC) dá deaktivovat, vlastně to není potřeba. Podvozek je jistý, lepivé pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup2 drží jako by byly snad natřené lepidlem a auto následuje jakýkoliv pohyb volantem bez jakéhokoliv prodlení. Volkswagen Golf R je rychlé auto, hodně rychlé auto, ale právě i díky bezproblémovému přenosu výkonu na silnici, profesorsky přesnému řízení a neutrálnímu naladění je i rychlá jízda vlastně tak trochu „samozřejmá“. Svoje oblíbené okresky s ním sice projedete vážně hodně rychle, ale nakonec si je víc užijete i s o 80 koní slabším Golfem GTI.

Potěší naopak komfortem, který posádce nabídne. V základní výbavě sice adaptivní podvozek není, ale příplatek 25 600 Kč by měla být povinnost. Podvozek DCC totiž umí z rychlého golfu na zdánlivě nepohodlných 19″ discích s nízkými pneumatikami udělat (samozřejmě s přihlédnutím k typu vozu) velmi pohodlné auto. Naložte rodinu a vyražte s ní klidně k moři. Vězte, že po tisíci kilometrů nebudete z auta vyklepaní a vlastně ani rozlámaní.

Vadit může jen falešný zvuk motoru, který se nedá vypnout a je slyšet i „normálním“ jízdním režimu. Ve sportovním režimu ještě zesílí a působí nepřirozeně. Není to ale věc pouze eRkového golfu, podobná šidítka dnes procházejí napříč celým automobilovým světem. Zvenku auto není vlastně skoro slyšet, výfuky mají sice hlubší projev, ale ten je tak utlumený, že eRko ani podle sluchu nepoznáte. Volkswagen už si ale připravil změnu. Nabízí nově pro Golf R paket Performance, který přidává lepší brzdy, sériový výfuk mění za (o 7 kg lehčí!) hlasitější Akrapovič a přidává tytéž kola, která má za tučný příplatek testovaný kus.

Rodinné auto? Ano!

Kromě toho, že je tenhle golf vážně rychlým autem, neztratil nic z praktičnosti běžného golfa. Do interiéru se tak bez problémů posadí čtveřice pasažérů a do kufru může uložit 605 litrů nákladu. A pokud vám stačí jen dvě místa, pak můžete sklopit opěradla zadních sedadel a objem vzroste na 1 620 litrů.

Rozumných hodnot dosahuje i spotřeba paliva. V klidném, takovém normálním tempu se dá jezdit kolem 8 l/100 ujetých kilometrů. Pokud potenciál motoru občas využijete naplno, počítejte s 10 litry a pokud budete motor ždímat, pak se připravte i na cifry atakující 20litrovou hranici.

Bohatá je i nabídka asistentů, které s řízením pomohou, ale i těch, které dohlížejí na bezpečnost posádky. Nechybí tak například adaptivní tempomat, hlídání mrtvých úhlů, jízdních pruhů, systémy Front Assist a City Brake. Pro eRko si ale nemůžete pořídit Trailer asist ani automatické parkování. :D

Závěr

Volkswagen Golf R Variant je nejvýkonnějším golfem v nabídce. Je také jednoznačně nejrychlejším golfem v nabídce. Zároveň to ale automaticky neznamená, že je nejzábavnějším golfem, spíše by se dalo říci, že je nejuniverzálnějším golfem v celé nabídce. Díky pohonu všech čtyř kol se neztratí ani v zimě na horách. Karoserie kombi pojme dostatek zavazadel a na dovolené budete skoro stejně rychle jako byste letěli letadlem…

Líbí se vám to všechno? Pak je na řadě cena. Český ceník Golfu R Variant startuje na 1 109 900 Kč. Na první pohled to není úplně málo, ale vzpomeňte si, že „v tom“ je pohon všech kol, automatická převodovka a velmi výkonný motor s vcelku bohatou výbavou…

[td_block_ad_box spot_id=“custom_ad_5″]

[table caption=““ width=“98%“ colwidth=“50%|50%“ colalign=“center|center“]
+,
Výkonný a pružný motor,Jízda (i ta rychlá) je „samozřejmá“ bez výraznějšího napětí
Praktičnost běžných verzí,Zvukový generátor sportovního zvuku se nedá vypnout
Nepříliš nápadný‚ přesto dostatečně ostrý design,Vyšší pořizovací cena
[/table]

[table caption=“Technické údaje:“ width=“98%“ colwidth=“70|30″ colalign=“left|center“]
Typ vozu:,Nový
Značka:,Volkswagen
Typ:,Golf R Variant
Motor:,řadový čtyřválec
Objem válců:,1984 ccm
Plnění motoru:,turbodmychadlo
Palivo:,benzin
Pohon:,4×4 (Haldex)
Výkon:,228 kW/310 koní v 5500 – 6200 ot./min
Točivý moment:,380 Nm v 1800 – 5500 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h:,4.8 s
Maximální rychlost:,250 km/h
Převodovka:,sedmistupňová dvouspojková (DSG)
Spotřeba paliva (l/100 km):,8.9 / 6.2 / 7.2
Emise CO2:,164 g/km
Objem nádrže:,55 litrů
Délka:,4586 mm
Šířka:,1799 mm
Výška:,1515 mm
Rozvor:,2630 mm
Pohotovostní hmotnost:,1593 kg
Objem zavazadlového prostoru:,605 / 1620 litrů
Ceník:,k nahlédnutí zde
[/table]

Štítky: , , , , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru