2021-Mercedes‑Benz_eVito-elektromobil

Po modelu Mercedes‑Benz eVito Tourer obdržela na začátku prosince rozsáhle modernizovaný elektrický hnací řetězec (eATS) a novou sadu akumulátorů s využitelnou kapacitou 60 kWh také skříňová verze modelu eVito. Lehký užitkový vůz s nulovými lokálními emisemi nahrazuje model, který byl úspěšně uveden na trh v roce 2018, a svým výrazně delším dojezdem 242‑314 kilometrů (WLTP) oslovuje ještě širší okruh uživatelů v odvětví komerční přepravy zboží.

„Mám radost, že s novým skříňovým modelem Mercedes‑Benz eVito zpřístupňujeme elektromobilitu ještě většímu počtu zákazníků v komerční oblasti. Díky delšímu dojezdu jim nabízíme řešení i pro příměstský a venkovský provoz,“ říká Klaus Rehkugler, vedoucí prodeje a marketingu divize Mercedes‑Benz Vans, u příležitosti zahájení prodeje nového modelu eVito. „Z hlediska celkových nákladů TCO je model eVito vzhledem k rozsahu výbavy, atraktivním leasingovým splátkám a veřejné podpoře v mnoha případech na stejné úrovni jako konvenčně poháněné Vito. To je důležitý aspekt především pro manažery vozových parků, podnikatele a nejrůznější živnostníky. Znovu se tím potvrzuje, že je elektromobilita na každodenní provoz již absolutně připravená.“

Přečtěte si také:  Elektrický Mercedes-Benz třídy G se blíží. Měl by se ukázat příští rok a nabídnout dvě verze

Rychlejší nabíjení – delší dojezd

Nový Mercedes‑Benz eVito se od svého předchůdce odlišuje v mnoha bodech. Současně však byly zachovány osvědčené vlastnosti elektricky poháněného skříňového vozu napájeného akumulátory.

2021-Mercedes‑Benz_eVito-elektromobil-1

V přídi je stejně jako dosud uložena jednotka eATS, která pohání přední kola a krátkodobě poskytuje nejvyšší výkon 85 kW. Skříňový Mercedes‑Benz eVito disponuje kapalinou chlazenou palubní nabíječkou pro střídavý proud s maximálním nabíjecím výkonem 11 kW. Vozidlo je tak připraveno pro nabíjení střídavým proudem například v menších živnostenských provozovnách, stejně jako v areálech větších firem nebo na veřejných nabíjecích stanicích. Nový model je možné nabíjet prostřednictvím nabíjecí zásuvky CCS na levé straně předního nárazníku. Ta umožňuje také rychlé nabíjení stejnosměrným proudem. Nabití modelu eVito z 10 % na 80 % trvá v tomto případě díky standardně dodávanému maximálnímu nabíjecímu výkonu 50 kW, nebo na přání i 80 kW, cca 50 minut, resp. 35 minut. Využitelná kapacita sady akumulátorů 60 kWh postačuje k ujetí 242-314 kilometrů (WLTP) na jedno nabití.

Také nová verze skříňového modelu eVito nabízí různé úrovně rekuperace pro nabíjení sady akumulátorů i za jízdy prostřednictvím inteligentní provozní strategie. Řidič může podle potřeby měnit intenzitu rekuperace páčkami za volantem. Mimořádně hospodárnou a komfortní jízdu umožňuje v modelu eVito nová funkce – rekuperační režim DAUTO. Úspor elektrické energie je dosahováno předvídavým řízením na základě informací od síťově propojených bezpečnostních asistentů. Intenzita rekuperace se tak v reálném čase přizpůsobuje specifické dopravní situaci. Tři jízdní režimy kromě toho poskytují uživatelům možnost stisknutím tlačítka za jízdy individuálně volit mezi maximálním komfortem a nejdelším možným dojezdem.

Přečtěte si také:  Podle Greenpeace je Toyota "špinavá značka". Vadí například, že odmítá zcela přejít na elektromobily

Díky uložení sady akumulátorů v podlaze není nákladový prostor nijak omezen a nabízí objem až 6,6 m³, což je právě pro přepravu zboží v mnoha odvětvích velmi důležitý parametr. Lehký užitkový vůz s nulovými lokálními emisemi lze objednávat ve dvou různých délkách. Kromě základní varianty s vnější délkou 5140 milimetrů je k dispozici také extra dlouhá verze s karoserií o délce 5370 milimetrů.

2021-Mercedes‑Benz_eVito-elektromobil-2

Stejná praktičnost jako s konvenčním pohonem při často srovnatelných celkových nákladech TCO a nejrůznějších možnostech atraktivní podpory

Nový skříňový model eVito má podobně jako eVito Tourer velmi atraktivní standardní výbavu, která zahrnuje mimo jiné 17“ kola, vyhřívaní sedadla řidiče, multifunkční volant s palubním počítačem nebo nabíjení stejnosměrným proudem s výkonem až 50 kW. Standardně se dodává také velký počet asistenčních a bezpečnostních systémů, jakými jsou aktivní brzdový asistent, ATTENTION ASSIST, asistent světlometů a tempomat.

Přečtěte si také:  MINI Recharged je projekt klasického Mini, které je přestavěno na elektromobil

Ceny skříňového modelu eVito začínají od 1 165 534 Kč (bez 21 % DPH). V ceně je zahrnut paket údržby na čtyři roky, který v tomto časovém období pokrývá náklady na pravidelnou údržbu podle pokynů výrobce, a certifikát Mercedes-Benz na sadu akumulátorů platný do ujetí 160 000 kilometrů nebo po dobu osmi let.

Technické údaje skříňového modelu Mercedes-Benz eVito

Emise CO2

0 g/km

Spotřeba elektrické energie (kombinovaná) podle metodiky WLTP

27,2-21,3 kWh/100 km

Dojezd (kombinovaný) podle metodiky WLTP 1,2

242-314 km

Min. doba nabíjení z nástěnné nabíječky nebo veřejné nabíjecí stanice
Nabíjení střídavým proudem, max. 11 kW

< 6,5 h (0-100 %)

Min. doba nabíjení na rychlonabíjecí stanici

Nabíjení stejnosměrným proudem, max. 50 kW (standardní výbava)

Nabíjení stejnosměrným proudem, max. 80 kW (výbava na přání)

 

cca 50 min (10-80 %)
 

cca 35 min (10-80 %)

Pohon

pohon předních kol

Nejvyšší výkon (krátkodobý)

85 kW/116 koní

Nejvyšší výkon (trvalý)

70 kW/95 koní

Max. točivý moment

360 Nm

Vysokonapěťová sada akumulátorů

lithium-iontové akumulátory

Kapacita sady akumulátorů (využitelná)

60 kWh

Kapacita sady akumulátorů (celková)

66 kWh

Vnější délka karoserie

5140 mm nebo 5370 mm

Objem nákladového prostoru

dlouhá karoserie: 6,0 m³, extra dlouhá karoserie: 6,6 m³

Max. užitečná hmotnost

dlouhá karoserie: 888 kg, extra dlouhá karoserie: cca 853 kg

Nejvyšší rychlost, omezená

80 km/h (standardní výbava), 100 nebo 120 km/h (výbava na přání)

Celková hmotnost

3200 kilogramů

Přidat komentář