2021-elektromobil-renault-megane-e-tech-electric- (5)

Nový elektromobil Renault Megane E-Tech se představuje. K zákazníkům dorazí příští rok v březnu

Od Josef Pelikán | Zdroj a foto: Renault - Tisková zpráva - 6. 9. 2021


Renault a elektřina, to je příběh revoluce, jež předběhla konkurenci. Více než 10 let zkušenosti a nesrovnatelného know-how, potvrzeného více než 10 miliardami „e-kilometrů“ najetých 400 000 prodanými vozy. Renault Group, průkopník elektromobility je dnes lídr tohoto trhu v Evropě. Tento příběh je stále na samém začátku.

Konkrétní projev tohoto historického posunu dnes ztělesňuje řada Renault s Novým Megane E-Tech 100% elektrický. Jeho dynamický a elegantní styl překračuje očekávání. Boří zažité zvyklosti a posouvá limity designu, poměru velikosti a prostornosti a všestranného využití díky platformě CMF-EV vyvinuté přímo Aliancí. Ta ještě více rozšiřuje potěšení z řízení.

Nový Megane E-Tech 100% elektrický je výsledkem technologického náskoku a strategického plánu Renaulution. Jde o první model 100% „made in ElectriCity“, nového evropského průmyslového hubu v oblasti elektromobility, vytvořeného Skupinou Renault na severu Francie.

Přečtěte si také:  Rodinná auta do půl milionu korun: Vybrali jsme pět vhodných ojetin

Nový Megane E-Tech 100% elektrický má dnes svoji světovou premiéru u příležitosti autosalonu IAA Mobility 2021 v Mnichově. Objednávky budou otevřené od února 2022, prodej bude zahájen v březnu téhož roku.

ELEKTRICKÝ DESIGN V GENECH

Díky platformě určené pro elektrický pohon zahajuje nový Megane E-Tech 100% elektrický nový designový jazyk „sensual-tech“, který umožní zdůraznit elegantní a zároveň dynamickou osobnost.

PORUŠUJE ZÁKONITOSTI

První model nové generace „nativních“ elektromobilů Renault – nový Megane E-Tech 100% elektrický je zároveň první model, který se pyšní novým logem značky. Představuje přelomový design, který porušuje zákonitosti tradičního kompaktního hatchbacku..

Nový designový jazyk „Sensual-tech“

Image značky, design značky Renault, se vyvíjí a stává se více „tech“. Přestože si zachovává smyslné tvary, které se podílely na jeho nedávném úspěchu, obsahuje velmi technologické prvky (zadní mikro optická světla LED, obrazovku OpenR) a další, jejichž podoba se inspirovala předměty high-tech a světem hi-fi (výdechy ventilace, laserové gravírování na spodním prahu dveří).

Jedinečné a dynamické proporce

S prodlouženým rozvorem (2,70 m a celkovou délkou 4,21 m) a zmenšenými převisy nové platformy CMF-EV má Megane E-Tech 100% elektrický jedinečné proporce. Rekordně tenká baterie (pouze 110 mm!) umožnila vylepšit vnější proporce, ale také překonat omezení poměru vnější velikosti a vnitřního prostoru, a to díky snížení těžiště pro ještě větší potěšení a dynamiku řízení.

Přečtěte si také:  Francouzi představují další stylovku. Citroën C4 X zaujme už na první pohled designem

A konečně nový Megane E-Tech 100% elektrický spojuje svou kompaktnost a výšku (1,50 m) s velikostí, která dává již zvenčí znát prostornost interiéru.

Aerodynamika a účinnost

Dojem robustnosti zanechává přítomnost atributů, které evokují svět crossoverů: velká dvacetipalcová kola, ochrana podvozku a podběhů, vysoká linie karosérie. Svažující se střecha, široký rozchod kol a zapuštěné kliky dveří připomínají svět kupé. Výška, prostornost a objem zavazadlového prostoru zase odkazují na svět tradičních „hatchbacků“ segmentu C.

2021-elektromobil-renault-megane-e-tech-electric- (3)

Elegantní a výrazné barvy

Při uvedení nového Megane E-Tech 100% elektrický se nabízí šest elegantních a výrazných barev karosérie: šedá Rafale, šedá Schiste, modrá Nocturne, červená Flamme, černá Etoilé a bílá Glacier. Pro lepší personalizaci exteriéru je možné zvolit dvoubarevné provedení s odlišnou barvou střechy, sloupků a v závislosti na výbavě i kryty vnějších zrcátek v odstínu šedá Schiste, černá Etoilé a bílá Glacier s véce než 30 možnými kombinacemi.

Nový Megane E-Tech 100% elektrický je vybaven osvětlením „LIVING native“: Ožije když se k němu přiblížíte a předvede jedinečnou uvítací sekvencí s řadou světelných a zvukových efektů.

Přečtěte si také:  Předprodej Volkswagenů ID. Buzz a ID. Buzz Cargo v České republice odstartuje 1. července

Světelná animace

Nový Megane E-Tech 100% elektrický automaticky detekuje klíč v blízkosti vozu a aktivuje se při přiblížení na méně než jeden metr. Vozidlo spustí světelnou animaci s blikáním světlometů zevnitř ven, po jejich zhasnutí se rozsvítí denní a směrová světla. Vzadu se rozsvítí světelný pás a světla a směrovky se probudí v dynamickém impulsu. Tato vítací sekvence končí rozsvícením světel na zpětných zrcátkách, která promítnou na zem nové logo Renault a označí tak přístup k vozu.

Automatické kliky dveří

Všechny verze nového Megane E-Tech 100% elektrický mají zapuštěné kliky dveří. Jakmile se řidič nebo cestující přiblíží a chce otevřít dveře nebo jakmile se vůz odemkne, kliky skryté v karosérii automaticky vyskočí díky elektrickému systému. Do zavřené pozice se vrátí dvě minuty od zaparkování, když se vozidlo začne rozjíždět nebo při zamčení dveří.

Vítejte na palubě

Uvítací sekvence nového Megane E-Tech 100% elektrický se vypne, jakmile řidič zaujme své místo. Probudí se obrazovka OpenR, která obsahuje údaje palubní desky a centrální obrazovku multimédií, a zobrazí logo a název značky. V interiéru se rozsvítí ambientní osvětlení a reproduktory zahrají novou znělku Renault jako přivítání na palubě.

PŘEPRACOVANÝ PROSTOR INTERIÉRU A ŽIVOT NA PALUBĚ

Díky platformě CMF-EV využívá nový Megane E-Tech 100% elektrický benefity této platformy k dosažení bezkonkurenčního poměru velikosti a prostoru.

Maximální prostornost

Efekt je zřejmý hned po nastoupení: tolik místa! Navzdory menším celkovým rozměrům nabízí Nový Megane E-Tech 100% elektrický vnitřní prostor podobný jako Megane se spalovacím motorem. Především však bylo možné maximalizovat prostornost a praktičnost díky platformě CMF-EV. Kromě toho je prostor na palubě a pohodlí větší díky absenci tunelu převodovky (rovná podlaha), voliče převodovky a ovládacího panelu, které jsou obvykle zabudované do středové konzole.

OpenR, největší z obrazovek

Obrazovka OpenR nabízí nevídané rozměry: 321 cm² na obrazovku 12,3 palců přístrojového štítu (1920 x 720 pixelů, formát na šířku) a 453 cm² na multimediální obrazovku 12 palců (1250 x 1562 pixelů, formát na výšku). V základní výbavě má multimediální obrazovka 9 palců (1250 x 834 pixelů, formát na šířku).

Obrazovka OpenR obsahuje nejlepší technologie, které poskytují plynulý a zároveň bohatý zážitek. Obsahuje procesor Qualcomm Snapdragon poslední generace, podporující vícenásobné zobrazování, připojení USB-C a všechny technologie potřebné pro bezpečnost a asistenci při řízení (například 3D okolní kamera). Operační systém OpenR Link s integrovaným Google, zajišťující zážitek z intuitivního a optimalizovaného připojení.

Přečtěte si také:  Nové BMW řady 7 se představuje. V Evropě (zatím) jen jako elektromobil, jinde ve světě i s benzinovým V8

Část „přístrojová deska“ obrazovky OpenR umožňuje řidiči zobrazit čtyři různé pohledy podle momentální priority:

  • Design řízení (budíky)
  • Design navigace (navigace)
  • Design Zen (minimalistický)
  • Design baterie (stav nabití)

Zobrazení lze samozřejmě nastavit podle potřeby. Je k dispozici pět widgetů (spotřeba, tlak pneumatik, vzdálenost, eko-monitor, hudba) a 8 barev podsvícení.

Recyklované materiály a atmosféra „jako doma“

Na palubě nového Megane E-Tech 100% elektrický je zřejmá inspirace nábytkem. Ta se projevila v řadě neobvyklých nebo recyklovaných materiálu v kombinaci, která vytváří útulné prostředí, kde se cítíme „jako doma“. Vůle designérů byla také jít za hranice tradičních materiálů jako plasty a tradiční barvy jako černá.

2021-elektromobil-renault-megane-e-tech-electric- (7)

Palubní deska základní a střední výbavy je proto potažena textilem. V nejvyšší třídě byl tento materiál nahrazen umělou kůží. Horní okraj palubní desky a horní pás dveřních panelů jsou potaženy materiálem Alcantara ve střední výbavě a dekorativním dřevem Nuo v nejvyšší výbavě. Nuo je nový materiál z pravého dřeva. Skládá se z tenkých plátků lipového dřeva řezaných laserem a upevněných lepidlem s nízkým dopadem na životní prostředí. Je zde použit ve světové premiéře u sériového modelu.

Ve všech verzích je palubní deska ozdobena také vodorovnou dekorativní linkou, která vizuálně rozšiřuje kabinu a ladí s linkou na dveřních panelech.

Sedadla v základní výbavě jsou textilní ze 100% recyklovaného materiálu. Ve střední výbavě jsou sedadla ze směsi umělé kůže a textilu, rovněž s použitím 100% recyklovaného textilu. A konečně v nejvyšší výbavě jsou přední i zadní sedadla potažena kůží.

Přečtěte si také:  Volkswagen by měl prodávat více elektromobilů než Tesla. Stát by se tak mělo už za 3 roky

Více úložného prostoru, ergonomie a komfortu

Uložení voliče převodovky za volantem včetně tlačítka pro nastavení MULTI-SENSE umožnilo uvolnit významný prostor mezi předními sedadly ve prospěch jedinečného otevřeného úložného prostoru o kapacitě 7 litrů. Ten umožňuje například odložení kabelky nebo objemných předmětů, které si přejete mít na dosah. Celkem nový Megane E-Tech 100% elektrický nabízí 30 litrů odkládacích ploch, což je nejlepší hodnota v této kategorii.

Zavazadlový prostor nabízí celkový objem 440l je má pravidelný obdélníkový tvar. Pod podlahou je 22litrů úložného prostoru pro kabely.

LIVING LIGHTS, živé světelné prostředí

Osvětlení na palubě nového Megane E-Tech 100% elektrický je 100% LED a vychází cirkadiánnho rytmu, biologickém rytmu lidského těla během 24 hodin, za účelem optimalizace pohody posádky. Osvětlení kabiny se liší ve dne a v noci a automaticky mění barvu každých 30 minut.

Tento jedinečný zážitek se nazývá LIVING LIGHTS. Díky jemnému přechodu mezi barvami a dynamickým a přirozeným automatickým vývojem odstínu se prostředí zdá živé.

Toto světelné prostředí je samozřejmě nastavitelné pomocí systému MULTI-SENSE, jehož přístupové tlačítko se nyní nachází na volantu. Je možné nastavovat zejména intenzitu osvětlení a přizpůsobovat barvu své náladě a momentální potřebě. Na obrazovce OpenR je kurzor pro ruční nastavování, který umožní zvolit až 48 různých odstínů osvětlení. Barvy se mění i podle zvoleného režimu jízdy.

POTĚŠENÍ Z ŘÍZENÍ

Řídit nový Megane E-Tech 100% elektrický znamená využívat naplno výhod nové platformy a dynamického motoru.

Nová platforma Aliance pro elektrická vozidla byla vyvinuta od nuly. Kromě parametrů prostornosti a účinnosti inženýři řešili též četné prvky komfortu a agility, aby mohli nabídnout ještě větší zážitek z jízdy.

Optimalizované řízení a hbitost

Na platformě CMF-EV byla odvedena zvláštní práce na tom, aby vůz dokázal spojit živost elektrického motoru s dynamickým podvozkem bez narušení komfortu. Je zde použit nový elektrický posilovač řízení, převodový poměr řízení byl snížen, aby se dosáhlo hbitějšího a přímějšího řízení. To poskytuje řidiči nového Megane E-Tech 100% elektrický rychlou a čistou reakci na jeho požadavky a usnadňuje manévrování.

Přečtěte si také:  Hyundai IONIQ 5 dostává digitální zrcátka, adaptivní tlumiče a větší baterii s vylepšeným teplotním managementem

Tato výhoda je doplněna přítomností víceprvkové zadní nápravy. Společně s novým sloupkem řízení zajišťuje lepší ovladatelnost, a především lepší přesnost pro bezpečnější řízení.

2021-elektromobil-renault-megane-e-tech-electric- (6)

A konečně tenká baterie (110 mm) umožňuje snížit těžiště vozidla (-90 mm ve srovnání s Megane se spalovacím motorem) ve prospěch hbitosti. Rozložení hmotnosti je vyvážené díky integrování baterie pod celou podlahu.

Patentovaný akustický kokon

Inovativní technologie „Cocoon Effect Technology“, která byla vyvinuta a patentována inženýry značky Renault, poskytuje za jízdy neslýchaný pocit akustického pohodlí dokonce i u elektromobilu, který je z podstaty tichý. Mezi podlahou vozidla a baterií byla vlisována vrstva specifické pružné tlumicí pěny, která pokrývá celý povrch baterie. Výhoda je znát od rychlosti 30 km/h, kdy v prostoru pro cestující vzniká efekt kokonu hodný prémiových hatchbacků, jehož mohou cestující maximálně využít pro poslech hudby nebo rozhovor s ostatními pasažéry, a to i na dálnici.

Kromě tohoto „Cocoon Effect Technology“ poskytuje výhodu lehkosti. Je o 3 kg lehčí než tradiční řešení zvukové izolace.

Přečtěte si také:  Hyundai chystá nový elektromobil. Bude levnější než Dacia Spring

ZVÝŠENÝ ELEKTRICKÝ VÝKON

Nový Megane E-Tech 100% elektrický poskytuje díky novému pohonnému ústrojí výkon až 160 kW a točivý moment 300 Nm, ale také čtyři úrovně rekuperačního brzdění, které ještě zvyšuje potěšení z elektrického motoru.

Motor nové generace

Motor nového Megane E-Tech 100% elektrický je zcela nový. Byl vyvinut v rámci Aliance za spolupráce jednotlivých partnerů. Vyrábí se na dvou místech: v Japonsku (Nissan) a ve Francii (Renault) v továrně v Cléonu.

Jde o synchronní motor s vinutým rotorem, což je technologie, na které Renault pracoval deset let a která bude pro Renault Group a Alianci představovat budoucnost. Poskytuje lepší výkon než technologie motoru s permanentními magnety a absence vzácných nerostů omezuje jeho dopad na životní prostředí a náklady na produkci.

Díky optimalizovanému designu je tento motor kompaktní a váží pouze 145 kilo (včetně převodovky), což je o 10 % menší hmotnost než u ZOE, a to navzdory výrazně vyššímu výkonu a točivému momentu. Pod kapotou nového Megane E-Tech 100% elektrický se budou nabízet dvě verze:

  • 96 kW (130 k) a 250 Nm
  • 160 kW (218 k) a 300 Nm

Výkonnější varianta umožňuje zrychlení z 0 na 100 km/h za pouhých 7,4 sekundy.

Rekuperační brzdění v nabídce

K dispozici jsou čtyři úrovně rekuperačního brzdění, které je možné volit pádly umístěnými pod volantem: od úrovně 0 (žádné rekuperační brzdění) po úroveň 3 (maximální rekuperace a optimalizované brzdění motorem pro velmi intuitivní řízení ve městě).

JÍZDA BEZ OMEZENÍ

Užívat si jízdu elektromobilem znamená také jezdit bez omezení dojezdu. To nabízí nový Megane E-Tech 100% elektrický se dvěma bateriemi 40 a 60 kWh, dojezdem až 470 km, inovativním systémem řízení energie a širokou možností dobíjení.

Ultratenká baterie

Stejně jako pohonné ústrojí využívá nový Megane E-Tech 100% elektrický zcela novou baterii o váze 395 kg, která byla navržena tak, aby se dokonale integrovala do platformy CMF-EV. Jde o nejtenčí baterii na trhu, protože její výška je pouze 110 mm (na 1 960 mm délky a 1 450 mm šířky), což je o 40 % méně než u baterie ZOE. Přímo přispívá ke snížení výšky vozu na 1,50 m ve prospěch aerodynamiky a účinnosti.

Přečtěte si také:  První seznámení s elektrickým BMW i4. Za jeho volantem si nepřipadáte jako v běžném elektromobilu

Aby se dosáhlo takové kompaktnosti, inženýři se opřeli o novou verzi chemie lithium-iontové baterie, technologii NMC („Nikl, Mangan, Kobalt“) od LG, která obsahuje více niklu a méně kobaltu ve prospěch energetické hustoty. Dosažením 600 Wh/l překonává o 20 % baterii ZOE. Využívá také zavedení nového systému chlazení kapalinou do spodního pouzdra baterie – poprvé u Renault Group – který kombinuje účinnost a kompaktnos. Na výšku měří jen 18 mm a přispívá tak k lepší integraci baterie do platformy ve prospěch designu a prostornosti.

Vyrovnaný výkon

Nový Megane E-Tech 100% elektrický nabízí dvě kapacity baterií:

  • 40 kWh pro dojezd 300 km (norma WLTP)
  • 60 kWh pro dojezd přes 470 km (norma WLTP, v závislosti na verzi)

Baterie 40 kWh se skládá z 8 modulů o 24 článcích každý, které jsou rozložené ve vrstvě. Baterie 60 kWh se skládá z 12 modulů o 24 článcích každý, které jsou rozložené ve dvou vrstvách. V obou případech jsou rozměry baterie stejné, zejména rekordní výška 110 mm. Tyto baterie mají záruku 8 let.

2021-elektromobil-renault-megane-e-tech-electric- (1)

Cílem nového Megane E-Tech 100% elektrický je nabídnout zákazníkům vyrovnaný a optimalizovaný výkon za rozumnou cenu. Jednotlivé verze výbavy pokrývají nejdůležitější potřeby od každodenních po nejvýjimečnější (víkendové a prázdninové cesty).

Univerzální dobíjení

Kromě dvou úrovní výkonu motoru a kapacity baterie je univerzálnost použití nového Megane E-Tech 100% elektrický zajištěna také četnými možnostmi dobíjení, tedy 130 kW na dálnici a 22 kW, které je silně zastoupené ve městech. Vše je optimalizováno na maximální efektivnost.

Přečtěte si také:  Toyotu bZ4X si už můžete objednat. Koupíte ji on-line

Nový Megane E-Tech 100% elektrický je tedy kompatibilní se všemi dobíjecími infrastrukturami se střídavým proudem (AC):

  • Domácí dobíjení 10 A/2,3 kW (jednofázové)
  • Průmyslová zásuvka typu Green’up 16 A/3,7 kW (jednofázové)
  • Wallbox 32 A/7,4 kW (jednofázové)
  • Veřejná přípojka 16 A/11 kW (jednofázové)
  • Veřejná přípojka 32 A/22 kW (třífázové)

V závislosti na verzi existuje i možnosti kompatibility s infrastrukturou dobíjení stejnosměrným proudem (DC) až do 130 kW (přípojky CCS combo).

Univerzálnost použití

Nový Megane E-Tech 100% elektrický disponuje tažnou kapacitou s nejlepší úrovní na trhu. S pomocí tažného zařízení může také snadno převážet nosič kol, táhnout přívěs o váze až 900 kg (brzděný přívěs v závislosti na verzi). Může mít také střešní nosič, který je k dispozici v příslušenství. Tím se univerzálnost použití ještě zvyšuje v souladu s očekáváním segmentu.

Bezpečnost bez kompromisů

Aby nový Megane E-Tech 100% elektrický zaručit bezpečnost bez kompromisů, využívá Fireman Access, což je inovace vzniklá z jedinečného partnerství, které trvá více než deset let mezi Renault Group a hasiči. Jde o zvláštní přístup, který v případě požáru umožňuje záchranným složkám baterii rychle zadusit a uhasit tak plameny do 5 minut ve srovnání s 1 až 3 hodinami u elektromobilu, který toto vybavení nemá. Jako doplněk k této inovaci slouží vypínač přístupný pod zadním sedadlem, který záchranným složkám umožní odpojit baterii od obvodu vysokého napětí vozidla.

Na okně nového Nového Megane E-Tech 100% elektrický se nachází QR kód, který je také určený pro záchranné složky. Jeho oskenováním na místě nehody mohou velmi rychle zjistit, že jde o elektrické vozidlo. Získají také informace o architektuře (zejména o umístění baterie a airbagů a místech, kde je možné jejich rychlé odstřihnutí bez rizika atd..), což je cenná pomoc, která ušetří až 15 minut času při vyprošťování posádky.

JEDINEČNÝ ZÁŽITEK DÍKY KONEKTIVITĚ

S novým multimediálním systémem OpenR Link s integrovaným Google nabízí nový Megane E-Tech 100% elektrický nejlepší technologie na podporu aplikací a dostupných a přívětivých služeb a vždy aktuálních systémů. Umožňuje jedinečný zážitek díky úplně stejnému připojení jako smartphone nebo tablet.

OPENR LINK: MULTIMEDIÁLNÍ SYSTÉM, KTERÝ DĚLÁ AUTO STEJNĚ INTUITIVNÍM JAKO SMARTPHONE

Klenot kabiny nového Megane E-Tech 100% elektrický, obrazovka OpenR, obsahuje nový multimediální systém OpenR Link, který integruje nejlepší služby a aplikace Google a zaručuje jednoduché a efektivní používání.

Přečtěte si také:  Audi chystá pick-up. Prozradil to samotný šéf značky

Maximální intuitivnost

Systém OpenR Link se zakládá na systému Android OS, kterým je vybaveno více než 75 % smartphonů na světě (zdroj: Kantar World Panel, březen 2021), ve verzi určené pro automobily (Android Automotive). Tento otevřený systém byl vyvinut Googlem a je vždy aktualizovaný.

Kromě navigace Google Maps podporuje OpenR Link řadu aplikací vyvinutých třetími stranami dostupných přes Google Play. Rozhraní systému bylo přizpůsobeno tak, aby ve 12palcové verzi kromě hlavní obrazovky (navigace přes Google Maps) nabízel dva widgety z možností: dobíjení, tok energie, kvalita vzduchu, tlak pneumatik, hudba apod. V 9palcové verzi je obrazovka rozdělena na čtyři widgety.

Systém OpenR Link se přizpůsobuje stejně jako smartphone, zejména prostřednictvím uživatelských účtů. To umožňuje vytvořit velmi kompletní osobní profily včetně nastavení vozu, preferencí vašeho účtu Google, účtu My Renault, automatického připojení vašeho smartphone atd. OpenR Link je samozřejmě kompatibilní s Android Auto (pro smartphony Android) a Apple CarPlay (pro iPhone), a to kabelem nebo bezdrátově.

Stejně jako systému smartphonu nebo tabletu se OpenR Link automaticky aktualizuje prostřednictvím technologie FOTA (Firmware Over-The-Air). Není třeba plánovat aktualizace v servisu (je to však možné), stačí potvrdit upozornění, které se objeví na obrazovce, abyste mohli využívat nejmodernější systém a aplikace, mít přístup ke zlepšování kvality a po celou dobu životnosti vozu využívat nové funkce multimediálního systému a vozu jako takového.

Všechny služby Google a ještě mnohem více

Systém OpenR Link nabízí nejlepší služby a aplikace Google pro kompletní zážitek založený na třech pilířích:

  • Google Maps pro navigaci s dopravními informacemi v reálném čase, zajímavými místy, oblíbenými restauracemi, zjednodušeným vyhledáváním na Google, ovládání hlasem, aktualizovanými mapami apod.
  • Google Assistant (v ČR není k dispozici) pro funkci osobního virtuálního asistenta (počasí, nápověda, různé otázky) a hlasové ovládání funkcí multimediálního systému, určitých funkcí automobilu jako klimatizace a nastavení MULTI-SENSE. Systém reaguje automaticky na spojení „Hey Google/OK Google“, ale může být aktivován také pomocí tlačítka na volantu, příslušným widgetem nebo ikonou na obrazovce navigace. Google Assistant může také fungovat proaktivně, například poradit destinaci podle obvyklých denních zvyklostí nebo navrhnout hudbu k přehrávání.
  • Google Play pro aplikace s katalogem více než 40 aplikací použitelných v automobilu: navigace, hudba, podcasty apod. Tento katalog se bude rychle obohacovat četnými novými aplikacemi.

Google Maps rovněž obsahuje funkci určenou pro elektromobily s názvem Plánovač elektrické trasy. Jde o systém plánování a optimalizace dlouhých tras včetně dobíjecích míst. Pokud zadáte cíl, pro který je úroveň nabití baterie nedostatečný, automaticky navrhne dobíjecí místa k dispozici podél trasy a navrhne nejlepší kombinaci, jak se co nejdříve dostat do cíle.

Přečtěte si také:  Předprodej Volkswagenů ID. Buzz a ID. Buzz Cargo v České republice odstartuje 1. července

INTELIGENTNÍ TECHNOLOGIE VE SLUŽBÁCH ŘIDIČE

Dvacet šest asistentů řízení nového Megane E-Tech 100% elektrický se dělí na tři kategorie: řízení, parkování a bezpečnost. Pozvedávají nový Megane E-Tech 100% elektrický na vrchol jeho kategorie v oblasti komfortu řidiče a bezpečnosti posádky a ostatních účastníků provozu.

Active Driver Assist, kontextuální autonomní řízení

S novým Megane E-Tech 100% elektrický se zlepšuje systém Easy Pilot známý ze současných modelů Renault. Množství oblastí použití přesahuje dálnice a umožňuje řidiči lépe se orientovat v různých situacích, s nimiž se na cestě setkává. Tato funkce autonomní jízdy úrovně 2 se nyní nazývá Active Driver Assist.

Active Driver Assist kombinuje kontextuální adaptivní tempomat s funkcní „Stop & Go“ a funkcí centrování v jízdním pruhu. Technologie adaptivního tempomatu se nezměnily, tento systém používá data geolokace a specifických mapových podkladů, které integrují zejména kruhové objezdy mezi městy, ale také omezení rychlosti a nebezpečné zatáčky. Kromě oznámení těchto událostí na palubní desce je nový Megane E-Tech 100% elektrický schopný také automaticky zpomalit až na 30 km/h při přiblížení ke kruhovému objezdu a obnovit maximální povolenou rychlost po jeho překonání. Vůz se automaticky přizpůsobuje platným omezením rychlosti, například když je třeba zpomalit z 90 na 70 km/h.

Udržení uprostřed jízdního pruhu je nyní schopné fungovat i při nepřítomnosti bílé čáry u krajnice. Tato funkce také řidiči umožňuje zvolit umístění vozu v jízdním pruhu, například aby usnadnil předjíždění rychlejších vozidel (kamiony, motorky).

V případě, že je Active Driver Assist aktivován, při zastavení v dopravní zácpě se vozidlo automaticky rozjede po 10 sekundách místo původních tří.

Chytrý omezovač rychlosti

Renault usiluje o více bezpečnosti pro uživatele nového Megane E-Tech 100% elektrický i prostřednictvím systému chytrého omezovače rychlosti. Je defaultně aktivní a umožňuje automaticky přizpůsobit maximální rychlost vozidla omezením na trase.

2021-elektromobil-renault-megane-e-tech-electric- (8)

Systém kombinuje rozeznávání značek s omezením rychlosti čelní kamerou s údaji z navigačního systému, aby co nejjistěji nastavil platná omezení. Tento údaj se zobrazuje na palubní desce a na obrazovce navigace. V případě, že by rychlost vozidla byla vyšší než povolená rychlost, před očima řidiče se zobrazí upozornění. Řidiči pak stačí stisknout tlačítko na volantu, aby omezovač rychlosti, tempomat nebo adaptivní tempomat nastavil povolenou rychlost. V případě deště je tato akce automatická.

Zabránění kolizím a vyjetí z pruhu

Proti riziku kolize převzal nový Megane E-Tech 100% elektrický již známé systémy: upozornění na opuštění jízdního pruhu s aktivní korekcí jízdní dráhy (LDW + LKA). LKA je účinnější než kdy dřív díky nové variantě ELKA (asistent nouzového hlídání jízdního pruhu).

Přečtěte si také:  Francouzi představují další stylovku. Citroën C4 X zaujme už na první pohled designem

Tento systém kombinuje údaje čelní kamery a bočních radarů, aby s vozidlem automaticky uhnul při pokusu o předjetí, detekuje riziko čelní nebo boční kolize nebo možné vyjetí z pruhu.

Asistent nouzového hlídání jízdního pruhu funguje při rychlosti od 65 do 160 km/h (maximální rychlost vozidla) při předjíždění s rizikem boční kolize a riziku opuštění silnice a při rychlosti od 65 do 110 km/h při předjíždění s rizikem čelní kolize.

Ochrana ostatních účastníků provozu

Dva nové asistenční systémy jsou určené k ochraně ostatních účastníků provozu, zejména chodců a cyklistů.

Automatické nouzové brzdění při couvání (Rear AEB) je, jak název naznačuje, automatické nouzové zabrzdění, pokud řidič couvá. Když zadní ultrazvukové senzory zachytí možnou překážku (chodec, cyklista, patník), systém řidiče nejprve upozorní obrazovým a zvukovým signálem, a pokud nereaguje, do dvou sekund dojde k nouzovému zabrzdění, aby se zabránilo kolizi. Tento systém je aktivní při couvání rychlostí 3 až 10 km/h.

2021-elektromobil-renault-megane-e-tech-electric- (15)

Bezpečné vystoupení cestujícího (OSE) upozorní pasažéra ve vozidle před otevřením dveří při vystupování, že se blíží jiné vozidlo, motorka nebo cyklista, aby se zabránilo srážce. Tento systém umožňuje zabránit nehodám typu sražení cyklisty dveřmi ve městě.

Parkování a popojíždění je velmi jednoduché

V kategorii parkování uvádí nový Megane E-Tech 100% elektrický dvě nové pomůcky jako první ve své kategorii.

Around View Monitor 3D (kamera 3D s rozhledem 360°) je systém, který používá čtyři kamery pro vymodelování vozidla ve 3D a zobrazení bezprostředního okolí v okruhu 360°. Řidič tedy může objet okolí vozu dotykovou obrazovkou a zobrazit panoramatický pohled před a za vozidlo, aby mohl provést parkovací manévr zcela bezpečně.

Přečtěte si také:  Toyotu bZ4X si už můžete objednat. Koupíte ji on-line

Funkce Full Auto Park je vylepšený systém poloautomatického parkování Easy Park Assist. V tomto případě je automatizace téměř úplná, protože nyní již řidič nemusí dělat nic ani při jízdě vpřed ani vzad, nemusí používat pedál plynu ani brzdit. Role řidiče se omezuje na sešlápnutí pedálu plynu, aby systému naznačil, zda má pokračovat nebo přerušit manévr.

Kromě toho je komfort a klid duše posílen díky Smart Rear View Mirror. Tento systém funguje díky kameře umístěné za zadním oknem. Umožňuje zobrazit v reálném čase silnici vzadu v digitálním vnitřním zrcátku vozu.

ZVUKOVÉ PROSTŘEDÍ NOVÉ GENERACE

S novým Megane E-Tech 100% elektrický se všechno mění včetně zvukového prostředí! Nový design vnitřního ozvučení, nové externí varování chodců a nový audio systém z dílny Harman Kardon: toto vše spojeno v zážitku nové generace.

Přívětivý zvukový design interiéru

Blinkry, signál zapomenutí zapnutí bezpečnostního pásu, pípání senzorů při couvání apod.: všechny tyto zvuky, zvuk multimediálního systému a případně vítací sekvence nás provázejí celou cestou na palubě vozu. S novým Megane E-Tech 100% elektrický, Renault představuje nový sound design interiéru. Je sjednocený, tedy koherentní s identitou značky: výrazný, ale také přívětivý a pozitivní.

Přívětivost je slovo, které zásadně řídilo vývoj všech těchto zvuků. Akustičtí inženýři designu a produktu pracovali na paletě zvuků inspirované přírodou: tření kusů dřeva o sebe, perkuse, sypání zrní, kapky vody apod. Tento jedinečný zážitek pomáhá řidiči optimalizovat porozumění každé zprávě nebo zvukovému varování.

Nový vnější signál

Stejně jako všechny elektromobily používané v Evropě včetně ZOE, je nový Megane E-Tech 100% elektrický vybaven systémem vnější zvukové výstrahy jako signálu pro chodce. Je aktivní od 0 do 30 km/h (rychlost typická pro jízdu auta ve městě.

Nový vnější zvuk byl vyvinut ve spolupráci s IRCAM (Institut pro výzkum akustické koordinace/hudby v Paříži) a je co nejméně rušivý v interiéru vozidla pro větší diskrétnost a pohodlí (výslovný požadavek zákazníků), a zároveň co „nejúčinnější“ venku. Jeho účelem je chodce varovat, nikoliv vyděsit. Myšlenka byla vedena výrazným cílem zlepšit akustickou ekologii měst.

Prémiový hudební zážitek pro všechny cestující

Poprvé u značky Renault je k dispozici audiosystém vyvinutý značkou Harman Kardon.

Přečtěte si také:  Audi chystá pick-up. Prozradil to samotný šéf značky

Disponuje výkonem 410 W a 9 kanály: 2 výškové reproduktory na bocích palubní desky, dva basové reproduktory v panelech předních dveří, dva výškové reproduktory a dva basové reproduktory v panelech zadních dveří a subwoofer umístěný v kufru.

Navíc jedinečná technologie Externally Coupled Subwoofer Harman Kardon umožnila snížit hmotnost a velikost basových reproduktorů při zachování vysoce kvalitní reprodukce nízkých frekvencí. Tohoto kompaktního pojetí bylo možné dosáhnout díky specifickému otvoru v podvozku nového Megane E-Tech 100% elektrický, což umožňuje kompenzaci tlaku vnějšího vzduchu.

2021-elektromobil-renault-megane-e-tech-electric- (13)

 

Posádce se nabízí pět zvukových prostředí: Studio, Concert, Immersion, Lounge a Club. V každém případě algoritmus funguje jako ekvalizér fází reproduktorů, čímž vytváří stabilní, dobře definovaný a koherentní stereo poslech pro všechny cestující, ale přizpůsobený každému pasažérovi. To je možné díky technologii Virtual Center, která zpracovává audio signál z každého reproduktoru a zaručuje nezkreslený stereo poslech.

Přečtěte si také:  Volkswagen by měl prodávat více elektromobilů než Tesla. Stát by se tak mělo už za 3 roky

VERZE A TECHNICKÉ ÚDAJE

Výbavy

Equilibre
Techno
Iconic

Osobní verze
  • EV40 130k Standard charge AC7
  • EV40 130k Boost charge AC22
  • EV60 220k Super charge AC7 + DC130
  • EV60 220k Optimum charge AC22 + DC130
Verze Bussiness
  • EV60 130k Super charge AC7 + DC130
  • EV60 130k Optimum charge AC22 + DC130
Rozměry a hmotnost
  • Délka: 4,21 m
  • Šířka: 1,77 m (Business) / 1,78 m (osobní)
  • Výška: 1,50 m
  • Rozvor: 2,70 m
  • Přední převis: 800 mm
  • Zadní převis: 715 mm
  • Hmotnost: 1624 kg
Dynamika
  • 0-100 km/h: 7,4 s
  • Maximální rychlost: 160 km/h