novitec-ferrari_sf90_stradale-tuning-001

Novitec představuje úpravu pro Ferrari SF90 Stradale. Tisíc koní v motoru je nuda, můžete tu mít i zlato

Autor: Pavel Srp - Zdroj a foto: Novitec - 23. 7. 2021


Ferrari SF90 Stradale je jeden z nejvýkonnějších dnešních hypersportů, vždyť v základu tenhle plug-in hybrid nabízí rovnou tisícovku koní. Pro Novitec je to ale pořád málo, navíc kromě úpravy motoru nabízí i další úpravy, které zahrnují i zlato.

Novitec je vyhlášený úpravce, který se (nejen) italským sporťákům věnuje už opravdu dlouhá léta. Za tu dobu se musel samozřejmě přeorientovat z atmosférických motorů na turbomotory, ale i na elektrifikované modely. A podle nejnovější úpravy se mu to podařilo.

Sériové Ferrari SF90 Stradale je plug-in hybrid a pohání ho čtyřlitrový motor V8 twin-turbo, kombinovaný s trojicí elektromotorů. Celkový výkon soustavy je 735 kW/1000 koní a točivý moment vrcholí 800 Nm.

novitec-ferrari_sf90_stradale-tuning-003

Novitec ovšem pohonné ústrojí poladil a celkový výsledek je nyní 760 kW/1033 koní a točivý moment 858 Nm. Těch 33 koní získal navíc pouze výměnou kompletního výfukového potrubí. Dynamiku to ale nijak nevylepší, protože už sériové zrychlení z 0 na 100 km/h za 2,5 sekundy a maximální rychlost 340 km/h berou dech…

Novitec ovšem slibuje, že to je teprve začátek a na další výkonová vylepšení se můžeme těšit již brzy.

I tak to nejsou jediné úpravy motoru. Ty další už sice nezvedají výkon ani nezlepšují dynamiku, ale jsou spíše o prestiži. Novitec má totiž v nabídce vylepšení tepelné izolace motorového prostoru a okolí vedení výfukového potrubí. Nepoužije na to jen tak ledajakou izolaci, nýbrž podobně jako to je v McLarenu F1 ji vytvoří z pravého zlata.

novitec-ferrari_sf90_stradale-tuning-002

Na pohled se upravené Ferrari SF90 Stradale zatím také příliš nezměnilo, Novitec však uklidňuje, že aerodynamická vylepšení už jsou také ve vývoji. Na nový bodykit tedy budeme muset ještě počkat. Už teď nicméně můžete vyměnit sériová kola za nová, lehčí a pevnější kovaná (20″ vpředu a 21″ vzadu) anebo vyměnit pružiny na podvozku za nižší (o 30 mm vpředu a o 25 mm vzadu).


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru