Ferrari SF90 Stradale je pokračovatelem rodu superferrari a nástupcem Ferrari LaFerrari. Stejně jako ono, dostalo i toto nejnovější superferrari hybridní techniku a je s ní vážně rychlé. Hodně rychlé. Však v přiloženém videu posuďte sami.

Nejnovější supermodel italské značky pohání dvakrát přeplňovaný vidlicový osmiválec s interním označením F154. Jde o motor, jehož základ vychází z 3,9litrové jednotky Ferrari 488 Pista, ale pro SF90 Stradale byl převrtán na 3990 cm³, má užší hlavy válců a přímé vstřikování paliva pracující s tlakem 350 barů. Současně s tím dostal motor nové sání a kompletně přepracovaný výfuk. V řeči čísel to znamená 574 kW a 800 Nm.

Spalovacímu motoru ale pomáhají ještě tři elektromotory (dva vpředu a jeden vzadu). Energii čerpají z lithium-iontové baterie s kapacitou 7,9 kWh. Poháněna jsou přes novou osmistupňovou dvouspojkovou převodovku všechna čtyři kola, kam putuje celkový výkon pohonné soustavy rovných tisíc koní, tedy 735 kW.

Jak se vyvíjela „superFerrari“? Podívejte se na 250 GTO, 288 GTO, F40, F50, Enzo, LaFerrari i SF90 Stradale

Ferrari SF90 Stradale dokáže z 0 na 100 km/h zrychlit za pouhých 2,5 sekundy, na dvoustovce je za 6,7 sekundy a maximální rychlost činí 341 km/h. A v praxi je to hodně rychlé!