Jistě víte, že Ferrari 250 GTO je nejdražším autem na světě. Co když vám prozradíme, že jedno takové o víkendu havarovalo při závodě Goodwood Revival?

Ferrari 250 GTO je zatím nejdražším autem, které se kdy prodalo (a o kterém se ví). V roce 2013 koupil jeden exemplář neznámý kupec od sběratele Paula Pappalarda. Prý se tehdy domluvili na 52 milionech dolarů, tedy přibližně na 1,2 miliardy Kč. To pak člověk přemýšlí, jestli tohle auto vůbec někdy vyveze z vyhřáté garáže, ale jak vidno, jsou lidé, kteří vyvezou a v ostrém tempu předvedou v závodě. Na akci Goodwood Revival o tomto víkendu totiž tohle auto jezdilo. A nebylo to úplně výletní tempo. Jezdilo tak, jak bylo původně stvořeno – pro závodění…

Fanoušky to potěšilo, přeci jen se takové auto nevidí každý den, ale jejich pocity byly nakonec velmi rozporuplné. Kromě toho, že Ferrari 250 GTO viděli v ostrém klání na závodním okruhu, tak ho následně také viděli letět neovladatelně do mantinelů. A byla z toho velmi nepříjemná nehoda. Při této nešťastné situaci seděl za volantem závodník Andy Newall. Ten byl před nehodou nucen udělat náhlý vyhýbací manévr, aby nenaboural do jiného auto, ale jeho Ferrari se dostalo do smyku, s nímž už nešlo nic udělat a následovala nehoda do svodidel.

Při tomto incidentu naštěstí nebyl nikdo zraněn. Také poškození auta nejsou podle informací fatální a půjdou prý bez výraznějších problémů opravit. Auto je prý i po této nehodě stále schopno jízdy.

Podle informací, se kterými přišel server autoevolution.com, jde o vůz s číslem karoserie 4399GT, jenž byl vyroben v roce 1963. Navíc jde o jedno z pouhých čtyř aut, která dostala pozměněnou karoserii Ferrari 250 GTO Pininfarina Coupe. Tohle Ferrari navíc svůj život původně začalo jako závodní auto, ale v roce 1965 bylo přestavěno na silniční model. Ani potom se ale závodních startů nevzdalo. Od roku 1969 ho vlastní britský podnikatel Anthony Bamford, který ho právě na letošní Goodwood Revival přivezl.