Porsche 911 GT3 a 911 GT3 RS nikdy nebyly a nejsou nejvýkonnějšími modely v nabídce německé značky, ale jsou jedny z těch nejostřejších. Jejich zaměření je spíše sportovní než cestovní a tak by to mělo zůstat i v nové generaci. Navíc s atmosférickým plněním i v nové generaci.
I když se podle Porsche dá i s nejsotřejší 911 GT3 RS jezdit každý den, spíše se jí bude líbit v rychlejším tempu někde na okruhu. Vždyť motor točí 9 tisíc otáček za minutu! Navíc v autě není žádná zbytečná (rozumějte komfortní) výbava a naopak tam může být bezpečnostní rám, hasící přístroj a podobně.
I když už jsou prakticky všechna Porsche přeplňovaná (ano, i základní Carrera), GT3 RS by měla i v nové generaci 992 zůstat bez přeplňování. Výkon má být ale ještě vyšší než u generace 991. S takovou informací přišel slovenský magazín TopSpeed.sk, který se odvolává na slova, jež pronesl šéf vývoje Porsche 992 August Achleitner.
Ten prý při prezentaci nové generace Porsche 911 Carrera S prozradil, že chystané Porsche 911 GT3 RS bude opět pohánět čtyřlitrový boxer s atmosférickým plněním a výkonem vyšším o 15 kW/20 koní. O 10 Nm na konečných 470 Nm vzroste mezigeneračně také točivý moment. I tentokrát bude motor točit až 9000 otáček za minutu. Zrychlení z místa na stovku má nová generace zvládnout za 3,2 sekundy a pojede až 312 km/h.
Motor má být podle Augusta Achleitnera velmi blízce příbuzný s jednotkou pro okruhový závodní speciál 911 GT3 Cup. Dostane prý i stejný princip distribuce oleje se samostatnou olejovou nádržkou i olejovým čerpadlem. Blok motoru, ale i hlavy válců budou vyrobeny z hliníku. Méně pozitivní zprávou je fakt, že převodovka bude pouze automatická, manuál se v ceníku objeví pouze u méně radikální 911 GT3.
Kdy nová generace Porsche 911 GT3 RS přijde, to však v tuto chvíli nevíme. Víme ale to, že s ukončením vývoje generace 992, respektive se zahájením prodeje se August Achleitner rozhodl odejít do důchodu. Jeho místo převezme Frank-Steffen Walliser.