Technické údaje modelu Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport (typ 982)
Koncept:
- Jednomístný závodní automobil bez homologace pro silniční provoz, s technikou odvozenou ze sériové výroby
Motor:
- Hliníkový šestiválcový motor „boxer“, uložený uprostřed před zadní nápravou v nepoddajných ložiscích
- Zdvihový objem 3800 cm3; zdvih 77,5 mm; vrtání 102 mm
- Nejvyšší výkon: 313 kW (425 k) při 7500 min-1
- Nejvyšší otáčky: 7800 min-1
- Nejvyšší točivý moment: 425 N.m při 6600 min-1
- Kompresní poměr: 12,5:1
- Chladicí soustava optimalizovaná pro závodní nasazení, řízení provozní teploty pro motor i převodovku
- 4 ventily na válec, systém VarioCam Plus s proměnným časováním ventilů natáčením vačkových hřídelů a variabilním zdvihem ventilů
- Palivo: bezolovnatý benzin s oktanovým číslem minimálně 98
- Elektronická řídicí jednotka motoru (Continental SDI 9), optimalizovaná pro závodní nasazení
- Integrovaná mazací soustava se suchou klikovou skříní
- Kovový katalyzátor se 100 průtočnými kanály s homologací DMSB
Převodné ústrojí:
- Pohon zadních kol
- 6stupňová převodovka PDK s nepoddajným uložením a optimalizovaným řízením pro závodní nasazení
- Vyztužený dvouhmotový setrvačník
- Vnitřní tlakové mazání s aktivním chlazením oleje
- Uzávěrka diferenciálu, optimalizovaná pro motoristický sport
Karoserie:
- Skelet karoserie s lehkou konstrukcí z hliníkových a ocelových dílů
- Bezpečnostní prostorový rám přivařený ke karoserii, homologovaný v souladu s článkem 277 předpisů FIA
- Přední víko s rychloupínacími prvky
- Zadní víko s rychloupínacími prvky
- Pevný zadní spoiler s horním uchycením z kompozitu vyztuženého přírodními vlákny, včetně krajních ploch, nosníky z hliníku (černé) a integrovaná odtoková hrana z uhlíkového kompozitu (Gurneyova aerodynamická přítlačná lišta)
- Dveře řidiče a spolujezdce z kompozitů vyztužených přírodními vlákny
- Střecha včetně otvoru pro vyproštění jezdce v souladu s článkem 275a předpisů FIA
- Závodní skořepinové sedadlo Recaro s nastavitelnou polohou v podélném směru a systémem individuálně nastavitelných opěr těla jezdce (v souladu s předpisem FIA 8862/2009 – nejnovější požadavky FIA)
- Pneumatický zvedák se třemi výsuvnými pneumatickými podpěrami („Competition“)
- Příprava pro pneumatický zvedák se třemi výsuvnými pneumatickými podpěrami („Trackday“)
- Příprava pro bezpečnostní síť
- Poutka pro odtah na přídi a zádi s homologací FIA
- Specifická středová konzola pro motoristický sport s rozšířenou funkčností a přizpůsobenou využitelností
- Šestibodový bezpečnostní pás
- Bezpečnostní palivová nádrž FT3 o objemu 115 litrů s bezpečnostním ventilem pro přerušení přívodu paliva do motoru, v souladu s předpisy FIA („Competition“)
- Bezpečnostní palivová nádrž FT3 o objemu 80 litrů s bezpečnostním ventilem pro přerušení přívodu paliva do motoru, v souladu s předpisy FIA („Trackday“)
- Hasicí systém s elektronickou spouštěcí jednotkou
Podvozek:
Přední náprava:
- Vzpěry McPherson; nastavitelná světlá výška, odklon kol a rozchod kol
- Kovaná spodní příčná ramena s optimalizovanou tuhostí, oboustranně uložená, velmi odolná kloubová ložiska
- Náboje kol s otvory pro pět šroubů
- Nastavitelné závodní tlumiče s třemi charakteristikami pro fázi roztahování tlumiče a s dvěma charakteristikami pro fázi stlačování tlumiče (pro pomalý a rychlý pohyb) („Competition“)
- Tlumiče s neměnnou charakteristikou („Trackday“)
- Řízení s variabilním převodem a elektromechanickým posilovačem
- Specifický příčný zkrutný stabilizátor se 3 otvory
Zadní náprava:
- Vzpěry McPherson; nastavitelná světlá výška, odklon kol a rozchod kol
- Kovaná spodní příčná ramena s optimalizovanou tuhostí, oboustranně uložená, velmi odolná kloubová ložiska
- Náboje kol s otvory pro pět šroubů
- Nastavitelné závodní tlumiče s třemi charakteristikami pro fázi roztahování tlumiče a s dvěma charakteristikami pro fázi stlačování tlumiče (pro pomalý a rychlý pohyb) („Competition“)
- Tlumiče s neměnnou charakteristikou („Trackday“)
- Oboustranně nastavitelný specifický příčný zkrutný stabilizátor
Brzdová soustava:
Přední náprava:
- Šestipístkové hliníkové jednodílné závodní brzdové třmeny s pružinami pístků, které zabraňují nežádoucímu vzdálení brzdového obložení od povrchu brzdového kotouče při dynamickém zatížení
- Vícedílné ocelové brzdové kotouče s vnitřním chlazením, drážkováním a průměrem 380 mm
- Závodní brzdové obložení
- Soustavou vahadel nastavitelné rozdělení brzdné síly mezi přední a zadní nápravu („Competition“)
- Posilovač brzdové soustavy („Trackday“)
Zadní náprava:
- Čtyřpístkové hliníkové jednodílné závodní brzdové třmeny s pružinami pístků, které zabraňují nežádoucímu vzdálení brzdového obložení od povrchu brzdového kotouče při dynamickém zatížení
- Vícedílné ocelové brzdové kotouče s vnitřním chlazením, drážkováním a průměrem 380 mm
- Závodní brzdové obložení
- Soustavou vahadel nastavitelné rozdělení brzdné síly mezi přední a zadní nápravu („Competition“)
- Posilovač brzdové soustavy („Trackday“)
Elektrická a elektronická výbava:
- Panel sdružených přístrojů se systémem COSWORTH ICD s integrovaným zapisovačem dat
- Rozšířený systém pro diagnostiku závad prostřednictvím zkušebního zařízení PIWIS Motorsport
- Aplikace Porsche Track Precision Race App
- Integrovaný spínač pro měření času na kolo prostřednictvím signálu GPS
- Elektronické ovládání škrticí klapky
- Lehký lithium-iontový akumulátor (Li-Fe-Po), 60 Ah, s nepropustnou vnější skříní, uložený v prostoru pro nohy na straně spolujezdce („Competition“)
- Akumulátor 12 V, 70 Ah (AGM), s nepropustnou vnější skříní, uložený v prostoru pro nohy na straně spolujezdce („Trackday“)
- Spínač pro nouzové vypnutí na přístrojové desce a na vnější straně rámu čelního okna vlevo
- Stabilizační systém PSM (Porsche Stability Management) s možností kompletní deaktivace ABS, protiprokluzového systému (TC) a stabilizační funkce (ESC)
- Systém sledování tlaku v pneumatikách (RDK)
- Centrální hasicí zařízení v souladu s předpisy FIA („Competition“)
- Ruční hasicí přístroj („Trackday“)
- Klimatizace
- Elektricky nastavitelná vnější zpětná zrcátka
- Multifunkční volant z uhlíkového kompozitu pro motoristický sport s omezovačem rychlosti pro jízdu v boxové uličce a rychloupínacím systémem („Competition“)
- Multifunkční volant pro motoristický sport s omezovačem rychlosti pro jízdu v boxové uličce („Trackday“)
- Středová konzola pro motoristický sport se spínačem provozních charakteristik systémů ABS, ESC, TC a spínačem přednastavených hodnot obvodu pneumatik
Hmotnosti a rozměry:
- Hmotnost: 1320 kg
- Vnější délka: 4456 mm
- Vnější šířka: 1778 mm
- Vnější výška: 1238 mm
- Rozvor náprav: 2456 mm
Kola/pneumatiky:
Přední náprava:
- Jednodílná kovaná kola z lehké slitiny s optimalizovanou hmotností a novým designem, 9J x 18 ET 28 s otvory pro 5 šroubů
- Předání vozidla s pneumatikami Michelin pro přepravu, rozměr pneumatik: 25/64-18
- Bezdrážkové/drážkové závodní pneumatiky Michelin 25/64-18
Zadní náprava:
- Jednodílná kovaná kola z lehké slitiny s optimalizovanou hmotností a novým designem, 10,5J x 18,5 ET 53 s otvory pro 5 šroubů
- Předání vozidla s pneumatikami Michelin pro přepravu, rozměr pneumatik: 25/64-18
- Bezdrážkové/drážkové závodní pneumatiky Michelin 25/64-18
Barva:
- Vodou ředitelný lak
- Karoserie: bílá C9A
- Interiér: bílá barva s vysokým obsahem pigmentu, bez čirého laku
Termín dodání:
- Od února 2019
Stránky: 1 2
Štítky: 718 Cayman, 718 Cayman GT4 Clubsport, cayman, motorsport, nová generace, okruh, Porsche, porsche 718 Cayman, Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport, porsche cayman