Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport

Nové Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport se představuje ve dvou variantách Trackday a Competition

Autor: Tisková zpráva - 4. 1. 2019


Technické údaje modelu Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport (typ 982)

Koncept:

  • Jednomístný závodní automobil bez homologace pro silniční provoz, s technikou odvozenou ze sériové výroby

Motor:

  • Hliníkový šestiválcový motor „boxer“, uložený uprostřed před zadní nápravou v nepoddajných ložiscích
  • Zdvihový objem 3800 cm3; zdvih 77,5 mm; vrtání 102 mm
  • Nejvyšší výkon: 313 kW (425 k) při 7500 min-1
  • Nejvyšší otáčky: 7800 min-1
  • Nejvyšší točivý moment: 425 N.m při 6600 min-1
  • Kompresní poměr: 12,5:1
  • Chladicí soustava optimalizovaná pro závodní nasazení, řízení provozní teploty pro motor i převodovku
  • 4 ventily na válec, systém VarioCam Plus s proměnným časováním ventilů natáčením vačkových hřídelů a variabilním zdvihem ventilů
  • Palivo: bezolovnatý benzin s oktanovým číslem minimálně 98
  • Elektronická řídicí jednotka motoru (Continental SDI 9), optimalizovaná pro závodní nasazení
  • Integrovaná mazací soustava se suchou klikovou skříní
  • Kovový katalyzátor se 100 průtočnými kanály s homologací DMSB

Převodné ústrojí:

  • Pohon zadních kol
  • 6stupňová převodovka PDK s nepoddajným uložením a optimalizovaným řízením pro závodní nasazení
  • Vyztužený dvouhmotový setrvačník
  • Vnitřní tlakové mazání s aktivním chlazením oleje
  • Uzávěrka diferenciálu, optimalizovaná pro motoristický sport

Karoserie:

  • Skelet karoserie s lehkou konstrukcí z hliníkových a ocelových dílů
  • Bezpečnostní prostorový rám přivařený ke karoserii, homologovaný v souladu s článkem 277 předpisů FIA
  • Přední víko s rychloupínacími prvky
  • Zadní víko s rychloupínacími prvky
  • Pevný zadní spoiler s horním uchycením z kompozitu vyztuženého přírodními vlákny, včetně krajních ploch, nosníky z hliníku (černé) a integrovaná odtoková hrana z uhlíkového kompozitu (Gurneyova aerodynamická přítlačná lišta)
  • Dveře řidiče a spolujezdce z kompozitů vyztužených přírodními vlákny
  • Střecha včetně otvoru pro vyproštění jezdce v souladu s článkem 275a předpisů FIA
  • Závodní skořepinové sedadlo Recaro s nastavitelnou polohou v podélném směru a systémem individuálně nastavitelných opěr těla jezdce (v souladu s předpisem FIA 8862/2009 – nejnovější požadavky FIA)
  • Pneumatický zvedák se třemi výsuvnými pneumatickými podpěrami („Competition“)
  • Příprava pro pneumatický zvedák se třemi výsuvnými pneumatickými podpěrami („Trackday“)
  • Příprava pro bezpečnostní síť
  • Poutka pro odtah na přídi a zádi s homologací FIA
  • Specifická středová konzola pro motoristický sport s rozšířenou funkčností a přizpůsobenou využitelností
  • Šestibodový bezpečnostní pás
  • Bezpečnostní palivová nádrž FT3 o objemu 115 litrů s bezpečnostním ventilem pro přerušení přívodu paliva do motoru, v souladu s předpisy FIA („Competition“)
  • Bezpečnostní palivová nádrž FT3 o objemu 80 litrů s bezpečnostním ventilem pro přerušení přívodu paliva do motoru, v souladu s předpisy FIA („Trackday“)
  • Hasicí systém s elektronickou spouštěcí jednotkou

Podvozek:

Přední náprava:

  • Vzpěry McPherson; nastavitelná světlá výška, odklon kol a rozchod kol
  • Kovaná spodní příčná ramena s optimalizovanou tuhostí, oboustranně uložená, velmi odolná kloubová ložiska
  • Náboje kol s otvory pro pět šroubů
  • Nastavitelné závodní tlumiče s třemi charakteristikami pro fázi roztahování tlumiče a s dvěma charakteristikami pro fázi stlačování tlumiče (pro pomalý a rychlý pohyb) („Competition“)
  • Tlumiče s neměnnou charakteristikou („Trackday“)
  • Řízení s variabilním převodem a elektromechanickým posilovačem
  • Specifický příčný zkrutný stabilizátor se 3 otvory

Zadní náprava:

  • Vzpěry McPherson; nastavitelná světlá výška, odklon kol a rozchod kol
  • Kovaná spodní příčná ramena s optimalizovanou tuhostí, oboustranně uložená, velmi odolná kloubová ložiska
  • Náboje kol s otvory pro pět šroubů
  • Nastavitelné závodní tlumiče s třemi charakteristikami pro fázi roztahování tlumiče a s dvěma charakteristikami pro fázi stlačování tlumiče (pro pomalý a rychlý pohyb) („Competition“)
  • Tlumiče s neměnnou charakteristikou („Trackday“)
  • Oboustranně nastavitelný specifický příčný zkrutný stabilizátor

Brzdová soustava:

Přední náprava:

  • Šestipístkové hliníkové jednodílné závodní brzdové třmeny s pružinami pístků, které zabraňují nežádoucímu vzdálení brzdového obložení od povrchu brzdového kotouče při dynamickém zatížení
  • Vícedílné ocelové brzdové kotouče s vnitřním chlazením, drážkováním a průměrem 380 mm
  • Závodní brzdové obložení
  • Soustavou vahadel nastavitelné rozdělení brzdné síly mezi přední a zadní nápravu („Competition“)
  • Posilovač brzdové soustavy („Trackday“)

Zadní náprava:

  • Čtyřpístkové hliníkové jednodílné závodní brzdové třmeny s pružinami pístků, které zabraňují nežádoucímu vzdálení brzdového obložení od povrchu brzdového kotouče při dynamickém zatížení
  • Vícedílné ocelové brzdové kotouče s vnitřním chlazením, drážkováním a průměrem 380 mm
  • Závodní brzdové obložení
  • Soustavou vahadel nastavitelné rozdělení brzdné síly mezi přední a zadní nápravu („Competition“)
  • Posilovač brzdové soustavy („Trackday“)

Elektrická a elektronická výbava:

  • Panel sdružených přístrojů se systémem COSWORTH ICD s integrovaným zapisovačem dat
  • Rozšířený systém pro diagnostiku závad prostřednictvím zkušebního zařízení PIWIS Motorsport
  • Aplikace Porsche Track Precision Race App
  • Integrovaný spínač pro měření času na kolo prostřednictvím signálu GPS
  • Elektronické ovládání škrticí klapky
  • Lehký lithium-iontový akumulátor (Li-Fe-Po), 60 Ah, s nepropustnou vnější skříní, uložený v prostoru pro nohy na straně spolujezdce („Competition“)
  • Akumulátor 12 V, 70 Ah (AGM), s nepropustnou vnější skříní, uložený v prostoru pro nohy na straně spolujezdce („Trackday“)
  • Spínač pro nouzové vypnutí na přístrojové desce a na vnější straně rámu čelního okna vlevo
  • Stabilizační systém PSM (Porsche Stability Management) s možností kompletní deaktivace ABS, protiprokluzového systému (TC) a stabilizační funkce (ESC)
  • Systém sledování tlaku v pneumatikách (RDK)
  • Centrální hasicí zařízení v souladu s předpisy FIA („Competition“)
  • Ruční hasicí přístroj („Trackday“)
  • Klimatizace
  • Elektricky nastavitelná vnější zpětná zrcátka
  • Multifunkční volant z uhlíkového kompozitu pro motoristický sport s omezovačem rychlosti pro jízdu v boxové uličce a rychloupínacím systémem („Competition“)
  • Multifunkční volant pro motoristický sport s omezovačem rychlosti pro jízdu v boxové uličce („Trackday“)
  • Středová konzola pro motoristický sport se spínačem provozních charakteristik systémů ABS, ESC, TC a spínačem přednastavených hodnot obvodu pneumatik

Hmotnosti a rozměry:

  • Hmotnost: 1320 kg
  • Vnější délka: 4456 mm
  • Vnější šířka: 1778 mm
  • Vnější výška: 1238 mm
  • Rozvor náprav: 2456 mm

Kola/pneumatiky:

Přední náprava:

  • Jednodílná kovaná kola z lehké slitiny s optimalizovanou hmotností a novým designem, 9J x 18 ET 28 s otvory pro 5 šroubů
  • Předání vozidla s pneumatikami Michelin pro přepravu, rozměr pneumatik: 25/64-18
  • Bezdrážkové/drážkové závodní pneumatiky Michelin 25/64-18

Zadní náprava:

  • Jednodílná kovaná kola z lehké slitiny s optimalizovanou hmotností a novým designem, 10,5J x 18,5 ET 53 s otvory pro 5 šroubů
  • Předání vozidla s pneumatikami Michelin pro přepravu, rozměr pneumatik: 25/64-18
  • Bezdrážkové/drážkové závodní pneumatiky Michelin 25/64-18

Barva:

  • Vodou ředitelný lak
  • Karoserie: bílá C9A
  • Interiér: bílá barva s vysokým obsahem pigmentu, bez čirého laku

Termín dodání:

  • Od února 2019
Štítky: , , , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru