Opel zveřejnil první informace a snímky zcela nového Movana-e, prvního bateriového elektromobilu německé značky v segmentu velkých dodávek. Nová generace Opelu Movano se vznětovými motory a elektromotorem je nejkonkurenceschopnější nabídkou, jakou dosud Opel v tomto segmentu trhu lehkých užitkových vozidel nabídl.
Nová generace řady Opel Movano vyniká vysokým užitečným zatížením i spoustou kombinací délek a výšek i verzí karoserie. Hned od vstupu na trh bude nové Movano k dispozici nejen s moderními vznětovými motory, ale také s bateriovým elektrickým pohonem. Nové modely Movano a Movano-e dorazí k prodejcům automobilů Opel už koncem tohoto roku.
Nový Opel Movano se vypořádá s každým úkolem – od převozu pasažérů až třeba po přepravu chlazeného zboží. Odolný a robustní charakter nového Opelu Movano se odráží i v jeho designu, který zároveň avizuje jeho dynamiku a vysokou účinnost. Důležité pro profesionály a správce vozových parků je, že ani elektrické Movano-e nedělá co do užitných vlastností žádné kompromisy a představuje tak skutečně plnohodnotnou alternativu ke konvenčně poháněným LCV vozům.
Trakční elektromotor nového Opelu Movano-e má výkon 90 kW/122 k a točivý moment 260 Nm. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 110 km/h. Zákazníci mohou zvolit Li-ion akumulátory výkonu 37 kWh, nebo 70 kWh, které užitkovému Movanu-e propůjčují akční rádius 117 km, resp. 224 km (dle WLTP).
Baterie jsou uloženy pod podlahou nákladového prostoru, takže neomezují přepravní kapacitu vozu a navíc toto řešení zlepšuje stabilitu jízdy v zatáčkách a silném bočním větru. Účinnost elektrického pohonu dále zvyšuje propracovaný rekuperační brzdový systém.
Výkony třech vznětových motorů o objemu 2,2 l, které plní emisní limity normy Euro 6d, se pohybují od 88 kW/120 přes 103 kW/140 k až po 121 kW/165 k. Točivý moment základního motoru 300 Nm je k dispozici už při 1500 ot/min, u nejsilnější verze dává motor točivý moment 370 Nm už při 1750 ot/min. Výkon motorů se přenáší na přední kola prostřednictvím šestistupňových manuálních převodovek.
Čtyři délky, tři výšky, přepravní kapacita 8,0 m3 až 17 m3
Zákazníci mohou vybírat ze čtyř délek (L1 až L4) a třech výšek (H1 až H3), přepravní kapacita skříně činí 8,0 až 17 metrů krychlových. Dveře varianty H3 jsou vysoké 2,03 m – to je nejlepší hodnota ve třídě. Spolu se zadními dveřmi, které se otevírají v úhlu 180 stupňů (na přání až v úhlu 270 stupňů), umožňují snadné nakládání. Celková hmotnost nového Opelu Movano se pohybuje od 2,8 tuny až po 4,0 tuny, užitečné zatížení činí až 2,1 tuny. S výškou prahu skříně pouhých 494 milimetrů, šířkou ložné plochy mezi podběhy kol 1422 mm a vnitřní šířkou skříně 1870 mm představuje nová velká dodávka značky Opel měřítko pro všechny konkurenty.
Standardní kabina má tři sedadla v jedné řadě, prodloužená kabina Crew Cab pak nabídne i druhou řadu sedadel pro další čtyři cestující. Nové Movano se standardní kabinou i dvojkabinou Crew Cab se dodává i jako podvozek připravený pro nejrůznější nástavby.
Špičkové asistenční systémy zvyšují aktivní bezpečnost
Nejmodernější asistenční systémy Opelu Movano poskytují ochranu řidiči a jeho pasažérům i ostatním účastníkům silničního provozu. Rozsáhlý seznam bezpečnostních prvků, z nich většina je součástí standardní výbavy, zahrnuje např. automatické protikolizní brzdění, zařízení pro bezpečné sjíždění svahů, varování před mrtvým úhlem zrcátek nebo varování před nechtěným vyjetím z jízdního pruhu.
Pro profesionální správu vozových parků se hodí služba „Opel Connect“ s programem „Free2Move Fleet Services“, jehož prostřednictvím lze sledovat polohu vozidla, optimalizovat trasy a monitorovat údržbu i spotřebu paliva.
Nové Movano se připojuje k dodávkám Combo a Vivaro jako nejnovější člen rodiny lehkých užitkových vozidel značky Opel. Celé portfolio LCV modelů značky Opel bude ještě do konce letošního roku nabízet i elektřinou poháněné varianty. A v horizontu roku 2024 nabídne Opel elektrifikovanou verzi všech modelových řadách svých osobních i užitkových automobilů.