S příchodem nového modelu Audi A5 Cabriolet je nová generace modelové řady A5 kompletní. V otevřeném modelu střední třídy si mohou až čtyři osoby užívat intenzivní potěšení z jízdy s větrem ve vlasech. Zcela automaticky ovládanou skládací střechu z tkaniny se zvukově izolační vrstvou lze otevřít nebo zavřít i za jízdy rychlostí až 50 km/h. V modelu Audi S5 Cabriolet zajišťuje vrcholnou úroveň jízdních výkonů nový šestiválec přeplňovaný turbodmychadlem, který poskytuje nejvyšší výkon 354 k a maximální točivý moment 500 N.m.
Markantní ramenní linie, klasická střecha z tkaniny: exteriér
Designéři se při navrhování tvarů nového modelu Audi A5 Cabriolet drželi štíhlých linií verze kupé. Zadní okno je nyní více skloněno, čímž společně s krátkými převisy a dlouhou kapotou motoru s centrálním vyboulením, přesahující do stran, umocňuje sportovní vzhled. Nové Audi A5 Cabriolet je s vnější délkou 4673 milimetrů o 47 milimetrů delší než předchůdce.
Klasická skládací střecha z tkaniny přesvědčí dokonale padnoucími tvary a díky účinné zvukové izolaci se může pochlubit vynikajícími aerodynamickými a akustickými vlastnostmi. Nová funkce komfortního otvírání usnadňuje ovládání sériově dodávané skládací střechy z tkaniny se zvukově izolační vrstvou. Nyní postačuje krátké zatažení za ovládací prvek, aby se střecha během 15 sekund zcela automaticky otevřela nebo během 18 sekund zavřela – a to i za jízdy rychlostí až 50 km/h.
Přídi dominuje trojrozměrně tvarovaná maska chladiče Singleframe, která je výrazně nižší a širší než dosud. Mimořádnou eleganci propůjčuje modelu A5 Cabriolet zvlněná ramenní linie, která je charakteristickým stylovým prvkem celé modelové řady A5. Výrazná klenutí nad podběhy kol staví do popředí geny quattro. Horizontální linie na zádi umocňují šířku nového modelu Audi A5 Cabriolet, který je zároveň jen nepatrně užší než předchůdce.
Třetí brzdové světlo je elegantně integrováno do ozdobné lišty na horním okraji víka prostoru pro skládací střechu. Zadní světlomety LED dávají nejvyšší technickou úroveň na odiv i za tmy, stejně jako na přání dodávané světlomety LED nebo Matrix LED s dynamickými ukazateli směru vpředu a vzadu.
Skvěle sladěný celek: podvozek
Široký rozchod kol a dlouhý rozvor náprav 2765 milimetrů tvoří jeden ze základů pro sportovně vyvážené nastavení podvozku. Rozchod kol činí 1587 milimetrů vpředu a 1568 milimetrů vzadu. Na přední nápravě nalézá uplatnění zdokonalené pětiprvkové zavěšení kol. Vzadu nahradila pětiprvková konstrukce zadní nápravu s lichoběžníkovými rameny předchůdce. Na přání jsou k dispozici adaptivní tlumiče, které jsou integrovány do sériového systému řízení jízdní dynamiky Audi drive select a podle přání řidiče zajišťují buď mimořádně dynamické, nebo komfortní jízdní vlastnosti. Nově vyvinuté řízení s elektromechanickým posilovačem nabízí dobrou zpětnou vazbu a zvyšuje preciznost řízení. Na přání se dodává dynamické řízení, které mění svůj převod v závislosti na rychlosti jízdy a úhlu natočení volantu.
Nižší hmotnost a vyšší torzní tuhost: karoserie
Karoserie nového modelu Audi A5 Cabriolet má nejvyšší tuhost ze všech konkurentů a přesto patří mezi nejlehčí ve svém segmentu. Díky inteligentní kombinaci materiálů a lehké konstrukci zvýšili inženýři dobrou úroveň torzní tuhosti předchozího modelu o dalších 40 procent. Z toho těží agilní jízdní vlastnosti kabrioletu. Pohotovostní hmotnost nové generace je až o 40 kilogramů nižší. A5 Cabriolet s pohonem předních kol a motorem 2.0 TDI o výkonu 190 k má pohotovostní hmotnost 1690 kilogramů.
Nepřítomnost pevné střechy kupé kompenzují přídavné výztuhy karoserie a vyztužené prahy. Při převrácení zajišťují bezpečnost cestujících boční airbagy chránící hlavu a hrudník, společně s automaticky výsuvnými hliníkovými profily.
Široké spektrum: motory a převodové ústrojí
Pro nové Audi A5 Cabriolet bude v České republice na výběr pět motorů – 2.0 TFSI s výkonem 140 kW (190 k) a 2.0 TFSI s výkonem 185 kW (252 k), 2.0 TDI s výkonem 140 kW (190 k), 3.0 TDI vyladěný na 160 kW (218 k) a 3.0 TDI poskytující 210 kW (286 k). V porovnání s předchůdcem se motory vyznačují nárůstem výkonu až o 17 procent, zatímco jejich spotřeba paliva klesla až o 22 procent. Veškeré agregáty kombinují vysokou hospodárnost se sportovní výkonovou charakteristikou a vysokou kultivovaností běhu – to platí zejména pro oba šestiválcové motory 3.0 TDI.
U každého motoru zajišťuje přenos hnací síly na míru střižená technika, ať se jedná o šestistupňovou mechanickou převodovku, sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku S tronic nebo osmistupňovou převodovku tiptronic. Model A5 Cabriolet je sériově vybaven pohonem předních kol, na přání je k dispozici pohon všech kol quattro s technikou ultra nebo trvalý pohon všech kol, který je součástí sériové výbavy varianty s motorem 3.0 TDI o výkonu 210 kW (286 k).
Audi S5 Cabriolet jezdí se svým nově vyvinutým motorem 3.0 TFSI ve vlastní lize. Přeplňovaný šestiválec poskytuje ze zdvihového objemu 2995 cm3 nejvyšší výkon 260 kW (354 k) – to je o 15 kW (21 k) více než u předchůdce. Vrcholný model zrychlí z 0 na 100 km/h za 5,1 sekundy a v akceleraci může pokračovat až k elektronicky omezené nejvyšší rychlosti 250 km/h. Sériová výbava zahrnuje trvalý pohon všech kol quattro a osmistupňovou samočinnou převodovku tiptronic.
Prostorný a funkční: interiér
Větší rozměry, o 14 milimetrů prodloužený rozvor a kompaktní sedadla zvětšují nabídku prostoru pro řidiče a cestující. Šířka v úrovni ramen se na předních sedadlech zvětšila o 26 milimetrů a prostor pro kolena vzadu je o 18 milimetrů velkorysejší.
Horizontální uspořádání přístrojové desky a průběžný pás výdechů ventilační soustavy vytvářejí dojem velkorysého vnitřního prostoru. Velmi kvalitní materiály, různé barvy a excelentní kvalita zpracování přispívají k mimořádně příjemné atmosféře a umocňují prémiový charakter. Na přání si mohou cestující přizpůsobit vzhled interiéru aktuální náladě dekoračním osvětlením s výběrem 30 nastavitelných odstínů světla.
Zavazadlový prostor nabízí při zavřené střeše objem 380 litrů. Vana pro skládací střechu v zavazadlovém prostoru se při otvírání střechy z tkaniny automaticky přesune dolů a při zavírání střechy se vrátí zpět vzhůru. Vždy je tak k dispozici největší možný zavazadlový prostor. Zadní sedadla jsou dělená v poměru 50:50 a jejich opěradla lze jednoduše sklopit dopředu páčkou v zavazadlovém prostoru. Zadní víko modelu A5 Cabriolet má nyní sériově automatické otvírání – pomocí klíčku s dálkovým ovládáním nebo tlačítka na dveřích řidiče. Na přání dodává Audi ovládání víka zavazadlového prostoru gestem, jehož senzor přiblížení na nárazníku reaguje na pohyb nohy připomínající kopnutí. Víko se automaticky otevře, pokud systém rozpoznal na přání dodávaný komfortní klíček.
Mikrofony v bezpečnostních pásech sériově: ovládání
Díky zcela novému konceptu ovládání a zobrazování včetně ovládání hovorovou řečí a textového vyhledávání mohou řidič i spolujezdec vpředu snadno a intuitivně ovládat veškeré funkce. Sériově dodávané mikrofony v bezpečnostních pásech pro řidiče a spolujezdce vpředu vylepšují kvalitu hlasu i při otevřené skládací střeše. Alternativou analogových kruhových přístrojů je Audi virtual cockpit s různými možnostmi zobrazování. Velký displej TFT s úhlopříčkou 12,3“ nabízí díky vysokému rozlišení detailní grafická zobrazení. Na přání dodávaný průhledový displej promítá všechny důležité informace jako rychle rozpoznatelné symboly a číslice na čelní okno do přímého zorného pole řidiče, který tak může nepřetržitě sledovat dění na vozovce.
Nejlepší síťové propojení: informační a zábavní systémy a Audi connect
Na vrcholu nabídky informačních a zábavních systémů stojí MMI Navigation plus s MMI touch. Displej s úhlopříčkou 8,3“ má rozlišení 1024 x 480 pixelů. Kromě mechaniky DVD a paměti typu flash s kapacitou 10 GB zahrnuje tento highendový systém také dvě čtečky paměťových karet, jeden vstup AUX-in a jeden vstup USB s funkcí nabíjení.
Modul LTE zpřístupní cestujícím internetové služby Audi connect, a to bezplatně po dobu tří let. Rovněž bezplatných je prvních pět aktualizací mapových podkladů pro navigační systém. Multimediální centrála kromě toho disponuje hotspotem WLAN, který připojí přenosná zařízení cestujících k internetu.
Audi smartphone interface integruje mobilní telefony iOS a Android do speciálně pro ně vyvinutého uživatelského prostředí v MMI. Audi phone box připojí chytrý telefon k vnější anténě vozidla, a zvýší tak kvalitu příjmu. Funkce bezdrátového nabíjení dodává elektrickou energii do akumulátorových článků chytrého telefonu indukční metodou dle standardu Qi. Audiosystém Bang & Olufsen disponuje novým druhem prostorového zvuku a vylepšenou reprodukcí basů díky druhému basovému boxu. Zvuková aparatura otvírá cestujícím prostorovou dimenzi výšky a vyvolává v řidiči dojem, že sedí v koncertním sále. Zesilovač s celkovým výkonem 755 W napájí 19 reproduktorů.
Velkorysá podpora: asistenční systémy
Pro nový model Audi A5 Cabriolet byla sestavena široká nabídka až 30 asistenčních systémů. Inteligentní kombinace různých technických řešení zvyšuje bezpečnost, komfort a hospodárnost. Audi zároveň dělá další krok směrem k autonomní jízdě.
Hlavní roli přitom hraje adaptivní tempomat ACC (adaptive cruise control) s funkcí Stop&Go včetně asistenta pro jízdu v dopravní koloně. Tento systém usnadňuje řidiči řízení v kolonách vozidel pohybujících se rychlostí až 65 km/h. Vozidlo samočinně zpomaluje a zrychluje a na silnicích v dobrém stavu přebírá na přechodnou dobu také řízení. Asistent pro předvídavou hospodárnou jízdu vyhodnocuje informace GPS z blízkého okolí vozidla a cílenými pokyny pomáhá řidiči šetřit palivo. Tato funkce je v tomto segmentu jedinečná.
Asistent pro vyhýbací manévry zasahuje v situacích, kdy je nutné objet překážku, aby se zabránilo nehodě. Na základě dat z přední kamery, adaptivního tempomatu ACC a radarových senzorů vypočítá ve zlomku sekundy vhodnou trajektorii jízdy. Nabídku završují další asistenční systémy, mezi něž patří asistent pro odbočování, parkovací asistent, asistent pro upozorňování na vozidla přijíždějící ze stran při couvání, upozorňování na nebezpečí při vystupování, kamerové rozpoznávání dopravních značek, Audi active lane assist a Audi side assist.
Jako v bavlnce: výbava
Modely Audi A5 a S5 Cabriolet mají mimořádně rozsáhlou výbavu. Sériově se dodávají například xenonové světlomety, systém řízení jízdní dynamiky Audi drive select a sedadla čalouněná částečně kůží. Intuitivní a ergonomické ovládání je zajištěno informačním a zábavním systémem Audi MMI Radio plus se 7“ barevným displejem, mikrofony v bezpečnostních pásech a komfortním otvíráním skládací střechy z tkaniny. Nový koncept výbavových linií s různými výbavovými pakety rozšiřuje možnosti individualizace.
Nové modely Audi A5 a S5 Cabriolet vstupují na český trh s prvním březnovým dnem. Model A5 Cabriolet s motorem 2.0 TSFI 140kW a manuální převodovkou stojí 1 264 900 korun, sportovnější sourozenec S5 stojí 1 957 900 korun. Jak je v České republice už zvykem u všech modelů Audi, také A5 Cabriolet a S5 Cabriolet mají čtyřletou záruku do nájezdu 120 000 kilometrů.
[ngg_images source=“galleries“ container_ids=“5717″ display_type=“photocrati-nextgen_basic_thumbnails“ override_thumbnail_settings=“0″ thumbnail_width=“100″ thumbnail_height=“75″ thumbnail_crop=“1″ images_per_page=“0″ number_of_columns=“0″ ajax_pagination=“0″ show_all_in_lightbox=“0″ use_imagebrowser_effect=“0″ show_slideshow_link=“0″ slideshow_link_text=“[Show as slideshow]“ order_by=“sortorder“ order_direction=“ASC“ returns=“included“ maximum_entity_count=“500″]