Německý ministr dopravy Volker Wissing v pondělí agentuře řekl Reuters, že země bude usilovat o to, aby na silnicích do roku 2030 jezdilo 15 milionů elektrifikovaných modelů. Ne jen čistě elektrických, ale také hybridních. A v tom vidí ekologové problém. Původní koaliční dohoda totiž mluvila především o elektrických autech, ne elektrifikovaných.
Zní to jako poměrně odvážný plán, který by měl být ekology vnímán jako rozhodně pozitivní, ale opak je pravdou. Původní dohoda totiž říkala, že do roku 2030 mělo být na silnicích 14 milionů elektrifikovaných aut, ale 10 milionů z nich mělo být plně elektrických. A od toho německý ministr dopravy couvnul. A to se nelíbí třeba Stefanu Gelbhaarovi, tedy poslanci za Stranu Zelených, který řekl, že doufá, že ministr ještě změní názor.
Dle dostupných informací ale ministr dopravy změnil názor ještě v jednom poměrně důležitém bodě. Vždy byl zastáncem e-paliv, které vyvíjí třeba Porsche. Ovšem dle posledních vyjádření se měl od jejich propagace odklonit. A to by byla docela rána. Právě syntetická paliva totiž dávala naději na zachování spalovacích motorů, jaké dnes známe. Problém je v tom, že samotné palivo získané mimo jiné z vodíku je sice poměrně ekologické, ale jeho výroba už nikoliv. Spotřebovává totiž obrovské množství energie, a to i té obnovitelné. A právě to na novém palivu vadí ekologům.
A těm vadí i jeho nápad s umožněním použití plug-in hybridů. Ty sice mají nízké emise, respektive nižší než auta jen se spalovacím motorem, ale jen někdy. Ve chvíli, kdy má plug-in hybrid vybité baterie, jsou jeho emise znovu vysoké, dokonce vyšší než auta se spalovacími motory.
Mě je jedno,čím bude auto pohaneno,když to nebude drahé a dobrý dojezd. Elektroauto do města, na delší trasy nesmysl.