test-2020-bmw-m8-competition-cabriolet- (14)

Evropská unie udělila pokutu německým automobilkám, které podle ní vytvořily kartel a pak brzdily výzkum a vývoj emisních systémů. Nejde o pokračování známé kauzy „dieselgate“, nýbrž o další samostatný případ.

Přečtěte si také:  BMW chystá pro nový modelový rok nové motory, prvky výbavy, ale i karbonovou střechu pro BMW řady 4

Evropská komise vyšetřovala automobilky Daimler, BMW a koncern Volkswagen, které měly vytvořit kartel a brzdit vývoj protiemisních systémů (na čištění oxidů dusíku z výfukových spalin) a jejich zavádění do praxe.

Pokutu dostalo BMW a koncern Volkswagen (se značkami Porsche, Audi a Volkswagen), Daimler z toho nakonec vybruslil, protože podle Evropské komise celou kauzu odhalil. Pokuta je opět opravdu vysoká, obě automobilky zaplatí celkem 875 milionů eur, což je v přepočtu více než 22,5 miliardy korun.

Přečtěte si také:  Takhle nějak by zněla některá auta, kdyby je neškrtily evropské zákazy a nařízení

Evropská komise v odůvodnění řekla, že zmíněné automobilky nevyužily potenciál technologií a svých vývojových týmů k tomu, aby vylepšily systémy pro čištění emisí. Vyhýbaly se také vzájemné konkurenci a spotřebitelům záměrně odepřely možnost pořídit si „čistější“ automobily.

 

Volkswagen s pokutou nesouhlasí, protože mimo jiné podle něj reálně zákazníkům žádné škody nevznikly, a podle dostupných informací zvažuje následné právní kroky. Tento německý výrobce by měl z celé částky zaplatit 502 milionů eur (12,9 miliardy korun).

2 komentáře

  1. Eu je nejhorší nakažlivá nemoc posledních let ! Zakazuje , přikazuje, omezuje . Je to hnus ! Anglie to vyhrála ,za chvíli budou kde byli a nikoho k tomu nepotřebují !

Přidat komentář