V loňském roce švédská automobilka Volvo oznámila, že se hodlá stát nejbezpečnější značkou na světě. A jedním z kroků, které ji k tomu mají pomoci, je velmi diskutabilní omezení maximální možné svých modelů. Volva už totiž nepojedou více než 180 km/h. Od loňského roku tak nová Volva rychleji prostě jezdit nemohou. Ačkoliv je fakt, že nejen u nás není taková rychlost ani legální a i kdyby byla, hustota provozu by ji jen málokdy dovolila, reakce na tento krok Volva nebyly jen pozitivní.
Řada lidí to totiž vnímá jako velké omezení. Zakázat jim vyšší rychlost podle některých diskuzí nepatří automobilce, ale maximálně zákonům a policii. Není se tedy čemu divit, že se našel úpravce, který velmi přísný omezovač u nových modelů značky Volvo umí obejít. A protože čeká, že se zákazníci jen pohrnou, rozhodně to nedělá za hubičku.
Volvo představuje inovované modely S90 a V90 a zavádí mild hybridní pohon do všech modelů
Tím úpravcem je německá firma Heico Sportiv, který se právě na Volva specializuje už řadu let. Většinou se ale věnoval výkonnostním úpravám. I tentokrát si hraje s elektronikou, zvýšení výkonu za tím ale není. Přesto ale firma použila totožný software, jaký standardně používá právě na zvýšení výkonu.
Jmenuje se e.motion a po úpravě řídící jednotky je schopen omezovač posunout a to v rozmezí 30 – 70 km/h. Záleží na tom, co si zákazník přeje. Ve výsledku tak mohou majitelé nových Volv třeba v Německu zkoušet rychlost auta až do 210 nebo dokonce 250 km/h. A to už je standardní omezovač většiny aut, který by nemusel nikoho tak moc rozčilovat.
Jenomže je potřeba počítat s tím, že takový zásah rozhodně není zadarmo. Základ pro benzinové modely řady 40, tedy to nejnižší možné posunutí omezovače, vyjde na 1100 eur, tedy asi 30 000 Kč. U hybridů řady 90 už je ale cena 1540 eur, tedy asi 42 000 Kč. Ale to je jen základ, úpravce upozorňuje, že jde o ceny bez daně a bez práce.