Test-2019-Skoda-Octavia-Scout-20-TDI-140-kW-DSG-4x4- (23)

Za poslední měsíc zmizelo z inzertních serverů ve střední Evropě téměř 32 500 ojetých vozů. Ve srovnání se srpnem loňského roku jde o pokles nabídky o téměř 62 500 aut. Výrazná poptávka a stále silnější tlaky na snižování emisí pochopitelně ženou ceny ojetých aut vzhůru. Střední hodnota ceny v České republice tak za poslední rok vzrostla o 20 000 korun, od předcovidového roku 2019 dokonce o 26 000.

Vyplývá to z pravidelné analýzy trhu ojetých vozů, kterou pravidelně provádí společnost AURES Holdings, provozovatele sítě autocenter AAA AUTO a Mototechna.

Přečtěte si také:  Výpadky ve výrobě nových aut zvyšují popularitu ojetin, jejich ceny rostou

„Největší propad v nabídce je patrný v Maďarsku, kde se nabídka v srpnu v předcovidovém roce 2019 pohybovala na úrovni 70 000 ojetin a dnes jich je méně než 49 000, což je o skoro 30 % méně. V Polsku je pokles nabídky pětadvacetiprocentní, na Slovensku se jedná o 17,5%. Česká republika je na tom nejlépe. Propad nabídky v srpnu oproti roku 2019 je přibližně patnáctiprocentní a nabídka se pohybuje okolo 90 000 ojetých vozů,“ uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva skupiny AURES Holdings, provozovatele sítí autocenter AAA AUTO. „Takovou letní sezónu, která by se alespoň trochu blížila letošním prodejům, v naší téměř třicetileté historii nepamatujeme. Je vidět, že zákazníci mají chuť obměňovat svůj vozový park a možná mají i obavy z blížící se elektrické budoucnosti,“ doplnila Topolová.

Graf-cena_ojetin-V4-09_2021

Meziročně vzrostla střední hodnota ceny ve všech zemích Visegrádské čtyřky. Největší cenový nárůst je patrný v Maďarsku, kde střední hodnota ceny vzrostla v přepočtu o 22 556 korun. Následuje Česko s dvacetitisícovým nárůstem a Slovensko s 3 198 korun. Nejmenší rozdíl je v Polsku, kde to je pouhých 886 korun, ale auta jsou tu ještě starší a ojetější než jinde.

1 komentář

Přidat komentář