Policie potřebuje čas od času sjet i mimo silnici a propátrat i terén. K tomu se hodí nějaký opravdový off-road, ale těch v poslední době ubývá. Policisté tak musejí vybírat z mála. Italští karabiniéři sáhli po malém Suzuki Jimny.
Místo žebřinového rámu, stálého pohonu všech kol či redukčních převodovek mají dnešní SUV samonosné karoserie, nízkou světlou výšku a mnohdy jen pohon předních kol. I tak ale na trhu nějaké off-roady zůstávají. Jde hlavně o velké pick-upy – mimochodem právě jeden z nich (Ford Ranger Raptor) zařadila do svých služeb nedávno britská policie – ale do této skupiny se přidává i Suzuki Jimny.
Britská policie zařadila do fleetu Ford Ranger Raptor a Focus ST
I když tohle auto v nobé generaci také přišlo o mechanické uzávěrky diferenciálu, redukční převodovku či žebřinový rám nebo přiřaditelný pohon všech kol si ponechalo. Pod kapotou má atmosférický 1,5litrový čtyřválec se 75 kW/102 koňmi.
Pro potřeby italské policie zůstalo auto z technického pohledu sériové. Muselo ale samozřejmě dostat „válečné zbarvení“. Na střechu tak přibyl nový modrý maják od společnosti Focaccia Group a karoserie dostala typický modrý lak s červeným pruhem a nápisem ‚Carabinieri‘.
Karabiniéři zatím pořídili 10 vozů Suzuki Jimny. Ty doplní již dříve pořízených celkem 55 vozů Suzuki Ignis.
Mimochodem Wikipedie karabiniéry (it. Arma dei Carabinieri) vysvětluje takto: „Je to jedna ze čtyř italských bezpečnostních složek, která má na starost bezpečnost v malých městech a na venkově, avšak zároveň vykonává i úkoly vojenské policie. Jedná se o četnický útvar, který ovšem z historických důvodů spadá pod ministerstvo obrany.“