test-2021-mercedes-benz-s400d-4matic- (8)

Nejprodávanější luxusní limuzínou v České republice je Mercedes-Benz Třídy S

Autor: Josef Pelikán - Zdroj: Mercedes-Benz - Foto: Pavel Srp - 11. 10. 2024


Mercedes-Benz Třídy S je synonymem toho nejlepšího od automobilky Mercedes-Benz od roku 1972, kdy luxusní sedan nejvyšší třídy poprvé získal toto označení. Stávající generace, interně označovaná W223, překonává vše, co automobilka s třícípou hvězdou dosud svým zákazníkům nabídla. A náročná klientela v České republice dokládá svůj zájem o tento vůz: od roku 2021, kdy byl aktuální model uveden na trh, do září 2024 u nás bylo registrováno 1344 vozů. Mercedes-Benz Třídy S je tak nejen jednoznačně nejžádanějším sedanem nejvyšší třídy v České republice, ale o 26,9 % překonává odbyt svého úspěšného předchůdce řady W222, kterého se ve srovnatelném období let 2013 až 2017 prodalo 1059 exemplářů.

Elegantní i efektivní design s rekordní aerodynamikou

Jedním z hlavních lákadel aktuální modelové řady je její elegantní, moderní a současně vysoce funkční design. Vůz vyniká vyváženými proporcemi a promyšlenými detaily, které umocňují působivý vzhled, jako jsou samočinně výsuvné kliky dveří. I ty přispívají k rekordně nízkému součiniteli odporu vzduchu cx = 0,22, jedné z nejnižších hodnot mezi všemi automobily se spalovacími motory na světě. Špičková aerodynamika zároveň zlepšuje akustické vlastnosti a spolu s vrstvenými bočními skly přispívá k dokonalému cestovnímu komfortu.

Vrcholný luxus může být udržitelný

Ve Třídě S je použito více než 98 kg komponentů vyrobených z materiálů šetřících zdroje. Počet dílů obsahujících recykláty je nyní 120 – více než dvojnásobek oproti předchozímu modelu. Dalších asi 40 kg je vyrobeno z obnovitelných surovin. Pohonné jednotky jsou nejen výkonné, ale také velmi efektivní a ekologické. Většina variant má díky mild hybridnímu i plug-in hybridnímu pohonu přídavný elektrický pohon, jenž dále zlepšuje ekologickou bilanci vozu.

Plug-in hybridní Třída S 580 e nabízí o více než třetinu nižší emise během celé životnosti

Plug-in hybridní varianta S 580 e byla podrobena komplexnímu 360° ekologickému auditu, který prokázal velmi nízký dopad na životní prostředí. Dojezd čistě na elektřinu se proti předchůdci zdvojnásobil na 100 kilometrů, elektrický výkon 110 namísto 90 kW a rovný zavazadlový prostor představují výrazně lepší užitnou hodnotu. Při zohlednění výroby, životnosti přes 300 000 kilometrů a recyklaci produkuje emise CO2 nižší o přibližně 14,1 % než jeho předchůdce S 560 e, pokud se počítá s nabíjením elektřinou s evropským energetickým mixem, anebo dokonce o 36,2 % při nabíjení s využitím elektřiny z vodních elektráren.

Test Mercedes-Benz S 580 e 4MATIC L | plug-in hybrid (2022)

Exkluzivní individualizace MANUFAKTUR: spojení osobního přístupu, řemeslného umu a nejvyšší kvality

Zákazníci mohou bohatou standardní specifikaci dále rozšiřovat a s využitím řady možností svůj vůz upravit zvnějšku i zevnitř, aby co nejlépe odrážel jejich estetické cítění. Zcela výjimečné příležitosti nabízí tovární program MANUFAKTUR, který přidává paletu čalounění, laků karoserie a dalších způsobů individualizace ve spojení s ručním zpracováním nejzkušenějších řemeslníků a uměleckých tvůrců. Například střešní obložení z kůže Nappa, které je tvořeno 20 součástmi, zhotovuje jediný pracovník, aby byla zajištěno, že všechny stehy jsou zcela totožné.

Mercedes-AMG: nejvýkonnější Třída S v historii s technikou z F1

Zájemci o vysoce luxusní a současně výkonný vůz si mohou provedení Mercedes-AMG S 63 S E PERFORMANCE s technologií z formule 1. Vůz kombinuje zážehový motor AMG V8 4,0 l s hybridním hnacím řetězcem. Luxusní sedan tak stanovuje nové standardy ve svém segmentu, a to jak nejvyšším výkonem hybridního systému 590 kW/802 koní, tak maximálním točivým momentem 1430 Nm. Výsledkem je zrychlení z klidu na 100 km/h za 3,3 sekundy a nejvyšší rychlost až 290 km/h.

Mercedes-Maybach: vrchol pro nejnáročnější, V12 včetně exkluzivních edicí dostupných i v ČR

Absolutní vrchol představuje Třída S od výlučné superluxusní značky Mercedes-Maybach. Vůz v tomto provedení pohání tři typy jednotek včetně legendárního motoru V12 biturbo o objemu 6,0 l a výkonu 450 kW/612 koní. Úroveň zpracování, vysoký podíl ruční práce a zcela výjimečné materiály i výbava činí z každého vozu unikát. Zákazníci v České republice mají dostupné i sběratelské série Mercedes-Maybach S 680, jako již dříve úspěšně uvedené Edition 100 s přesahem v podobě charitativní aukce či mimořádné designové exempláře Maybach by Virgil Abloh a Haute Voiture.

Moderní technologie Třídy S ve zkratce

  • Autonomní řízení úrovně 3 (SAE Level 3): Mercedes-Benz Třídy S je prvním vozem na světě, který získal certifikovaný systém úrovně 3 na světě. Systém DRIVE PILOT je v současnosti dostupný jako volitelná výbava v zemích, které legislativně umožňují jeho provoz, tedy v Německu a USA. Od září 2024 pracuje až do rychlosti 95 km/h a stávajícím zákazníkům bude upgradován na dálku (OTA), jakmile dojde k schválení příslušnými orgány.
  • 3D Displej řidiče: Tento displej vytváří třetí rozměr kombinací běžného LCD se speciální pixelovou strukturou, která pomocí zabudovaného kamerového systému reaguje na pozici očí řidiče.
  • 4D Zvukový systém: Systém Burmester 4D obsahuje 31 reproduktorů, včetně těch v sedadlech. Vytváří obklopující zvukový zážitek s možností individuálního nastavení intenzity pro každé sedadlo.
  • Head-Up Displej s rozšířenou realitou (AR-HUD): Velký virtuální displej odpovídá úhlopříčce 77 palců a ve vzdálenosti 10 metrů příjemné pro oči umožňuje využití rozšířené reality pro navigaci a asistenci řidiče.
  • E-ACTIVE BODY CONTROL: Tento systém přidává hydraulickou podporu k vzduchovému pérování a okamžitě upravuje charakteristiku tlumení. Výsledkem je lepší ovladatelnost a komfort na různých typech cest.
  • Zadní airbagy: Tubulární airbagy pro cestující vzadu se rychle nafukují a poskytují novou úroveň ochrany. Zvyšují účinnost bezpečnostních pásů a chrání hlavu a krk cestujících na zadních sedadlech.
  • Středový airbag: Při silném bočním nárazu se tento airbag nafoukne mezi sedadly řidiče a spolujezdce, čímž snižuje riziko kontaktu v oblasti hlavy. Aktivuje se na základě závažnosti nárazu a obsazení sedadel.
  • Řízení zadní nápravy: Pracuje v rozsahu 10 stupňů, přičemž se mění z protisměrného na stejnosměrné řízení podle rychlosti a podmínek jízdy. Při otáčení snižuje poloměr až o 2 metry.
  • PRE-SAFE Impulse Side: Tato funkce zvedne karoserii vozu až o 80 mm bezprostředně před bočním nárazem, což snižuje deformaci dveří a zatížení cestujících. Používá radarové senzory a systém E-ACTIVE BODY CONTROL.

TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru