Celý svět, automobilky nevyjímaje, se potýká s různými finančními, zdravotními a produktovými krizemi. V této době je toho opravdu hodně, ale zdá se, že ne každý se s těmito problémy musí prát. Jakkoliv se dnes v automobilovém průmyslu nemluví o ničem jiném než o nedostatku čipů, dílů, dlouhých čekacích dobách a nejisté budoucnosti, Lamborghini může v klidu říct, že u nich žádná krize není. Spíš naopak.
Vozy vyrobené v Sant’Agata Bolognese zákaznicí chtějí, a to dokonce tak moc, že automobilka nejen, že pravidelně informuje o skvělých prodejních číslech, ale teď i o tom, jak se jí daří celosvětově. Lamborghini oznámilo, že má za sebou rekordních devět měsíců, kdy od ledna dokonce září značka prodala 7 430 aut. To je meziroční nárůst o osm procent.
Automobilce se dle dat, která poskytla, daří hlavně v Americe, v Asii a Tichomoří. Právě Amerika je dlouhodobě jejím nejúspěšnějším trhem, za ní následuje pevninská Čína. V prvním případě značka hlásí nárůst o 8 % v Číně o 5 %. Velmi zajímavá 15% nárůst prodejů je hlášen z Německa, 20% z Anglie a dokonce 26% v Japonsku.
Our road to crown 2022 as our most successful year in history continues. The last nine months saw the record delivery of 7,430 units. Now we look towards the complete hybridization of our range in 2023.
CO2 Emission and Fuel consumption combined: https://t.co/MLO6PIjE6Y
— Lamborghini (@Lamborghini) November 7, 2022
A u čísel ještě chvíli zůstaneme. Obrat automobilky za prvních devět měsíců roku je rekordních 1,93 miliardy eur, což je meziroční nárůst o 30,1 %. Provozní zisk se pak zvýšil o 68,5 % na 570 milionů eur. Nutno ale zdůraznit, že nárůst je tak velký, protože do předchozích let se výrazně propsala kovidová opatření, kdy automobilka nějakou dobu místo aut vyráběla ochranné pomůcky.
Asi není překvapením, že prodejům vévodí super SUV Urus, kterého bylo prodáno 4 834 kusů. Za ním je s 2 378 prodanými kusy model Huracán.