Milovníci BMW budou mít smutný podzim, skončit by totiž měla dva velmi zajímavé modely. Rozloučit se prý budeme muset s modely M2, ale i se sedmičkovou řadou s dvanáctiválcem. Tyto informace se objevily na fanouškovských webech automobilky, které bývají dobře informovány.

Konec BMW M760Li xDrive, které pohání fantastický, dvěma turbodmychadly přeplňovaný vidlicový dvanáctiválec, už se řeší delší dobu. Týkat by se měl Evropy a zabijí ho stále se zpřísňující emise. Vždyť je to model, který se svými 285 g CO₂/km výrazně zvyšuje flotilové emise značky, a přitom je poptávka po něm nevelká. Ostatně podobný osud má motor V12 i u mercedesu. Některé dostupné informace ale slibují, že se v nové generaci třídy S zase objeví, pro Evropu ale zatím potvrzen není.

Test BMW M760Li xDrive Model V12 Excellence

Dalším autem, které má na podzim v Evropě skončit, je i BMW M2 Competition, které pohání motor (S55) z předchozí generace BMW M3, respektive BMW M4. To je motor, který přišel na trh už před 6 lety, a automobilka už ho nepoužívá. Nové, stále ještě chystané BMW M3 dostane zcela nový motor (S58), který už nyní pohání BMW X3 M a BMW X4 M.

Důležité je ale ono slovní spojení „v Evropě“, a to u obou aut. Produkce BMW M2 Competition, ani BMW M760Li xDrive totiž neskončí nadobro, jen se budou auta prodávat na trzích, které nemají tak přísné emisní limity. Zákazníci v severní Americe si tak tyto, ale i další modely budou moci stále kupovat.

BMW už pracuje na nové generaci M2 Coupé. Radostnou zprávou je, že na rozdíl od již představeného BMW M235i xDrive by nemělo mít pohon všech kol s preferencí přední nápravy, ale měl by mu zůstat pohon zadních kol. Stejně tak by mělo být podle webu Motor1.com na výběr mezi šestistupňovou manuální a osmistupňovou automatickou převodovkou. Očekáváme, že pod kapotou bude opět tentýž motor jako u nového BMW M3, který bude drobně výkonově podladěn. Na trh by mělo auto přijít v roce 2022.

Test BMW M2 Competition (2019)