Společnost Motoren Technik Mayer má na svém kontě hodně dlouhý zástup (nejen) Audi. Nyní však přibrousili top variantu ingolstadtské limuzíny Audi S8 a rozhodně se nejednalo pouze o optipaket…
Přeplňovaný čtyřlitrový osmiválec TFSI se stal univerzálním motorem většiny rychlých Audi a své zákazníky už našel dokonce i ve vozech značky Bentley. Jeho předností je kromě jiného také široké výkonnové rozpětí, které má zjevně i své nevyužité rezervy, jak právě dokazuje německý úpravce MTM. Díky úpravám techniků se podařilo z původních 520 koní a 650 Nm točivého momentu dostupných v rozmezí od 1 700 do 5 500 ot./min dostat až neskutečných 760 koňských sil při 5 950 ot./min. a 945 Nm!!! Díky tomu se zkrátil čas potřebný k akceleraci z nuly na 100 km/h ze 4,2 sekundy na 3,5 sekundy a elektronický omezovač rychlosti byl zvýšen z 250 na 325 km/h.
Pokud už teď máte pusu dokořán, vězte, že kdyby bylo na lidech z MTM, šel by omezovač ještě výš! Na letišti zkusili dokonce 350 km/h, nicméně limitujícím faktorem jsou zde pneumatiky. Zkrátka v tomto rozměru nepořídíte takové, které by tuto zátěž dlouhodobě vydržely.
Mimo úprav v motorovém prostoru je také na co se dívat zvnějšku. Audi S8 Talladega, jak se tato úprava jmenuje celým jménem, dostává optipaket hodně podobný tomu, který se nachází na originální Audi RS5. Všechny doplňky jsou vyrobeny z uhlíkových vláken, která se nastěhovala na přední nárazník, zadní spoiler i nástavce prahů. Výsledek podtrhují 21″ kovaná kola Bimoto, která obouvají pneumatiky Michelin Pilot Super Sport o rozměru 295/30 R21. Nový je také kompletní výfukový systém.
Takto upravené Audi S8 samozřejmě nebude zadarmo, v Německu si za něj řeknou v přepočtu přes 5,2 milionu korun.
Pojďme se podívat ještě trochu do historie, vůz nese označení Talladega, což je odkaz na stejnojmenný americký závodní okruh, na němž v březnu 1986 zajelo Audi 5000 CS Turbo quattro s 2,2litrovým pětiválcem o výkonu 650 koní rekord s průměrnou rychlostí 332 km/h a na rovince zvládlo až 350 km/h.