Zásadně modernizovaný Opel Insignia se chystá na start – na českém trhu se vlajková loď německé automobilky Opel objeví už na přelomu května a června. V nabídce budou všechny tři známé karosářské verze, tedy atraktivní limuzína Insignia Grand Sport, připomínající kupé, elegantní a praktické kombi Insignia Sports Tourer a od prvního pohledu sportovně laděná Insignia GSi.
„Nová Insignia vypadá skvěle a díky novým motorům je i mimořádně hospodárná,“ říká Xavier Duchemin, odpovědný za marketing, prodej a poprodejní služby automobilky Opel. „Naše vlajková loď přináší řadu skutečně špičkových technologií, jako např. adaptivní světla IntelliLux LED Pixel Light nebo pohon všech kol s vektorováním točivého momentu.“
Nad základním stupněm výbavy Insignia Edition stojí verze Elegance, GS Line a Ultimate, sportovním nádechem zaujme řada GS Line Plus. Vyznavači dynamické jízdy budou nadšeni z Insignie GSi, která je poháněna dvoulitrovým přeplňovaným zážehovým motorem 2.0 Turbo o výkonu 169 kW/230 koní. Silný motor je propojený s devítistupňovou automatickou převodovkou. Isnignia GSi je vybavena elektro-hydraulickým posilovačem brzd, mechatronickým podvozkem FlexRide či pohonem všech kol Twinster s vektorováním točivého momentu. Zákazníky okamžitě zaujmou také nové adaptivní světlomety IntelliLux LED Pixel Light – každý světlomety obsahuje 84 LED segmentů, dohromady tedy 168 LED segmentů! Tyto světlomety staví novou Insignii a Opel na samý vrchol nabídky střední třídy mezi objemovými značkami.
Vyspělé asistenční systémy a špičkový infotainment
Nový Opel Insignia nabízí širokou škálu asistenčních systémů a vyspělý infotainment. Nová zadní digitální kamera vylepšuje výhled dozadu za vůz. Bezpečnost při vycouvávání z parkovacího místa zvyšuje funkce varování před vozidly přijíždějícími z boku. Insignii nechybí ani systém varování před čelní kolizí s nouzovým brzděním, zařízení bránící nechtěnému vyjetí z jízdního pruhu, varování před vozidly v mrtvém úhlu, adaptivní tempomat s nouzovým brzděním, čtení dopravních značek, vyspělý parkovací asistent nebo head-up displej.
Palubní infotaiment je kompatibilní s Apple CarPlay i Android Auto. V nabídce jsou přístroje Multimedia Radio, Multimedia Navi a Multimedia Navi Pro. Nejvyšší verze poskytuje řadu služeb, postavených na on-line navigaci, jako např. „Trip & Drive Management“ nebo „LIVE Navigation“, díky čemuž má řidič vždy včas ty nejaktuálnější dopravní informace v reálném čase a může se snadno vyhnout zdržením a překážkám na trase. Kompatibilní smartfony lze dobíjet bezdrátově. Palubní systém e-Call dokáže samočinně odeslat informaci o tom, že došlo k aktivaci airbagů nebo předpínačů bezpečnostních pásů. Řidič si samozřejmě může přivolat pomoc v nouzi kdykoli – stačí jen zmáčknout červené tlačítko.
Špičkové motory poskytují maximální radost z jízdy
Všechny tří a čtyřválcové motory patří do rodiny agregátů nové generace. Co do výkonu bude po uvedení nové Insignie na trh základem tříválcový turbodiesel 1.5 CDTI o výkonu 90 kW/122 koní. Motor 1.5 CDTI je asi o 50 kg lehčí než jeho podobně výkonný předchůdce. Zanedlouho po náběhu modernizovaných Insignií se v nabídce objeví ještě další zážehový motor.
Druhým trubodieselem pod kapotou nové Insignie bude čtyřválec 2.0 CDTI o výkonu 127 kW/174 koní.
Na vrcholu nabídky potom stojí dvoulitrové přeplňované zážehové čtyřválce 2.0 Turbo o výkonech 147 kW/200 koní, resp. 169 kW/230 koní (Insignia GSi). Tyto dvoulitry jsou prvními motory automobilky Opel vybavené systémem vypínání válců: Pokud řidič nepotřebuje vysoký výkon, deaktivuje variabilní ovládání vačkového hřídele dva válce, což snižuje spotřebu paliva.
Pohonné jednotky nové Insignie mají v porovnání s předchozí generací spotřebu (NEDC) nižší až o 18 procent.
Spotřebu paliva snižují i nové převodovky s nízkým vnitřním třením. Zájemci o novou Insignii budou moci volit šestistupňovou manuální převodovku, osmi nebo devítistupňový automat a v nabídce se časem objeví i velmi hospodárná bezestupňová převodovka.
Grand Sport | 2.0 Turbo | GSi 2.0 Turbo | 1.5 CDTI | 2.0 CDTI | |
Výkon kW/koní @ ot/min | 147/200 @ 4250-6000 | 169/230 @ 5000 | 90/122 @ 3250 | 128/174 @ 3500 | |
Točivý moment Nm @ ot/min | 350 @ 1500-4000 | 350 @ 1500-4000 | 300 @ 1750-2500 | 380 @ 1500-2750 | |
Emisní norma | Euro 6d | Euro 6d | Euro 6d | Euro 6d | |
Převodovka | AT9 | AT9 | MT6 | MT6 + AT8 | |
Předběžná spotřeba paliva l/100 km dle NEDC | |||||
Město Mimo město Kombinace CO2 g/km | 8,7 5,1-4,8 6,4-6,2 149-144 | 8,9 5,8 6,9 161 | 4,8-4,6 3,5-3,3 4,0-3,8 105-100 | 5,9-5,6 4,0-3,5 4,7-4,3 123-113 |
Sports Tourer | 2.0 Turbo | GSi 2.0 Turbo | 1.5 CDTI | 2.0 CDTI |
Výkon kW/koní @ ot/min | 147/200 @ 4500 | 169/230 @ 5000 | 90/122 @ 3250 | 128/174 @ 3500 |
Točivý moment Nm @ ot/min | 350 @ 1500-4000 | 350 @ 1000-4000 | 300 @ 1750-2500 | 380 @ 1500-2750 |
Emisní norma | Euro 6d | Euro 6d | Euro 6d | Euro 6d |
Převodovka | AT9 | AT9 | MT6 | MT6 + AT8 |
Předběžná spotřeba paliva l/100 km dle NEDC | ||||
Město Mimo město Kombinace CO2 g/km | 8,7 5,2-4,9 6,5-6,3 151-146 | 8,9 5,9 7,0 163 | 4,9-4,8 3,7-3,5 4,2-4,0 111-105 | 6,3-5,7 4,3-3,6 5,1-4,4 133-115 |