2020-Opel-Insignia-facelift

Zásadně modernizovaný Opel Insignia se chystá na start – na českém trhu se vlajková loď německé automobilky Opel objeví už na přelomu května a června. V nabídce budou všechny tři známé karosářské verze, tedy atraktivní limuzína Insignia Grand Sport, připomínající kupé, elegantní a praktické kombi Insignia Sports Tourer a od prvního pohledu sportovně laděná Insignia GSi.

„Nová Insignia vypadá skvěle a díky novým motorům je i mimořádně hospodárná,“ říká Xavier Duchemin, odpovědný za marketing, prodej a poprodejní služby automobilky Opel. „Naše vlajková loď přináší řadu skutečně špičkových technologií, jako např. adaptivní světla IntelliLux LED Pixel Light nebo pohon všech kol s vektorováním točivého momentu.“

Nad základním stupněm výbavy Insignia Edition stojí verze Elegance, GS Line a Ultimate, sportovním nádechem zaujme řada GS Line Plus. Vyznavači dynamické jízdy budou nadšeni z Insignie GSi, která je poháněna dvoulitrovým přeplňovaným zážehovým motorem 2.0 Turbo o výkonu 169 kW/230 koní. Silný motor je propojený s devítistupňovou automatickou převodovkou. Isnignia GSi je vybavena elektro-hydraulickým posilovačem brzd, mechatronickým podvozkem FlexRide či pohonem všech kol Twinster s vektorováním točivého momentu. Zákazníky okamžitě zaujmou také nové adaptivní světlomety IntelliLux LED Pixel Light – každý světlomety obsahuje 84 LED segmentů, dohromady tedy 168 LED segmentů! Tyto světlomety staví novou Insignii a Opel na samý vrchol nabídky střední třídy mezi objemovými značkami.

Vyspělé asistenční systémy a špičkový infotainment

Nový Opel Insignia nabízí širokou škálu asistenčních systémů a vyspělý infotainment. Nová zadní digitální kamera vylepšuje výhled dozadu za vůz. Bezpečnost při vycouvávání z parkovacího místa zvyšuje funkce varování před vozidly přijíždějícími z boku. Insignii nechybí ani systém varování před čelní kolizí s nouzovým brzděním, zařízení bránící nechtěnému vyjetí z jízdního pruhu, varování před vozidly v mrtvém úhlu, adaptivní tempomat s nouzovým brzděním, čtení dopravních značek, vyspělý parkovací asistent nebo head-up displej.

Přečtěte si také:  Škoda Octavia RS iV oficiálně ohlášena, ale také se zcela neoficiálně (a nechtěně) kompletně ukázala

Palubní infotaiment je kompatibilní s Apple CarPlay i Android Auto. V nabídce jsou přístroje Multimedia Radio, Multimedia Navi a Multimedia Navi Pro. Nejvyšší verze poskytuje řadu služeb, postavených na on-line navigaci, jako např. „Trip & Drive Management“ nebo „LIVE Navigation“, díky čemuž má řidič vždy včas ty nejaktuálnější dopravní informace v reálném čase a může se snadno vyhnout zdržením a překážkám na trase. Kompatibilní smartfony lze dobíjet bezdrátově. Palubní systém e-Call dokáže samočinně odeslat informaci o tom, že došlo k aktivaci airbagů nebo předpínačů bezpečnostních pásů. Řidič si samozřejmě může přivolat pomoc v nouzi kdykoli – stačí jen zmáčknout červené tlačítko.

Opel-Insignia-Grand-Sport-509976

Špičkové motory poskytují maximální radost z jízdy

Všechny tří a čtyřválcové motory patří do rodiny agregátů nové generace. Co do výkonu bude po uvedení nové Insignie na trh základem tříválcový turbodiesel 1.5 CDTI o výkonu 90 kW/122 koní. Motor 1.5 CDTI je asi o 50 kg lehčí než jeho podobně výkonný předchůdce. Zanedlouho po náběhu modernizovaných Insignií se v nabídce objeví ještě další zážehový motor.

Druhým trubodieselem pod kapotou nové Insignie bude čtyřválec 2.0 CDTI o výkonu 127 kW/174 koní.

Na vrcholu nabídky potom stojí dvoulitrové přeplňované zážehové čtyřválce 2.0 Turbo o výkonech 147 kW/200 koní, resp. 169 kW/230 koní (Insignia GSi). Tyto dvoulitry jsou prvními motory automobilky Opel vybavené systémem vypínání válců: Pokud řidič nepotřebuje vysoký výkon, deaktivuje variabilní ovládání vačkového hřídele dva válce, což snižuje spotřebu paliva.

Pohonné jednotky nové Insignie mají v porovnání s předchozí generací spotřebu (NEDC) nižší až o 18 procent.

Přečtěte si také:  Nová Giulia Quadrifoglio a Stelvio Quadrifoglio se představují. To dobré zůstává

Spotřebu paliva snižují i nové převodovky s nízkým vnitřním třením. Zájemci o novou Insignii budou moci volit šestistupňovou manuální převodovku, osmi nebo devítistupňový automat a v nabídce se časem objeví i velmi hospodárná bezestupňová převodovka.

2021-opel-Insignia-GSi- (1)

Grand Sport

2.0 Turbo

GSi 2.0 Turbo

1.5 CDTI

2.0 CDTI

Výkon kW/koní

@ ot/min

147/200 @ 4250-6000

169/230 @ 5000

90/122 @ 3250

128/174 @ 3500

Točivý moment Nm @ ot/min

350

@ 1500-4000

350

@ 1500-4000

300

@ 1750-2500

380

@ 1500-2750

Emisní norma

Euro 6d

Euro 6d

Euro 6d

Euro 6d

Převodovka

AT9

AT9

MT6

MT6 + AT8

Předběžná spotřeba paliva l/100 km dle NEDC

 

Město

Mimo město

Kombinace

CO2 g/km

8,7

5,1-4,8

6,4-6,2

149-144

8,9

5,8

6,9

161

4,8-4,6

3,5-3,3

4,0-3,8

105-100

5,9-5,6

4,0-3,5

4,7-4,3

123-113

Sports Tourer

2.0 Turbo

GSi 2.0 Turbo

1.5 CDTI

2.0 CDTI

Výkon kW/koní

@ ot/min

147/200 @ 4500

169/230 @ 5000

90/122 @ 3250

128/174 @ 3500

Točivý moment Nm @ ot/min

350

@ 1500-4000

350

@ 1000-4000

300

@ 1750-2500

380

@ 1500-2750

Emisní norma

Euro 6d

Euro 6d

Euro 6d

Euro 6d

Převodovka

AT9

AT9

MT6

MT6 + AT8

Předběžná spotřeba paliva l/100 km dle NEDC

Město

Mimo město

Kombinace

CO2 g/km

8,7

5,2-4,9

6,5-6,3

151-146

8,9

5,9

7,0

163

4,9-4,8

3,7-3,5

4,2-4,0

111-105

6,3-5,7

4,3-3,6

5,1-4,4

133-115

Přečtěte si také:  Toyota Supra GRMN by mohla přijít s až 400koňovým motorem

2021-opel-Insignia-GSi- (3)