Ačkoliv objemy motorů klesají, tak výkony rostou. Platí to nejen pro ty běžné verze, ale i pro ty sportovní. A podle BMW to tak bude pokračovat. V rozhovoru to řekl Markus Flasch, šéf BMW M.
Australský magazín Whichcar.com.au měl možnost popovídat si s generálním ředitelem BMW M Markusem Flaschem, který v rozhovoru prozradil spoustu zajímavých věcí.
Překvapivé například je, že přibližně polovina všech prodaných modelů BMW dnes nese logo M – ať už jde o plnohodnotná eMka, modely M Performance anebo jen o verze s tzv. ‚M paketem‘. Padla tak otázka na to, zda se tím hodnota „BMW M“ trochu nesnižuje, ale podle Flaschových slov nikoliv. Tvrdí totiž, že BMW M nikdy nebylo samostatnou značkou, nikdy nebylo pro BMW konkurencí, ale naopak podporou „radosti z jízdy“.
Nabízí se také otázka, zda vzrůstající počty prodejů modelů BMW M a BMW M Performance přespříliš nezvyšují flotilové emise mnichovské automobilky. Není pak zbytečné tolik investovat do vývoje elektrických a elektrifikovaných modelů BMW i, které mají emise snižovat? Markus Flasch odpovídá, že ne, protože modely BMW M jsou, co se spotřeby týká, efektivní a právě díky elektrifikovaným modelům je celkové portfolio značky vyvážené.
Ani modely BMW M se jisté elektrifikaci v budoucnosti nevyhnou, ale podle Markuse Flasche je potřeba, aby charakter eMkových modelů, na který jsou zákazníci zvyklí, zůstal zachován. A je jedno, jestli by šlo o hybridní, plug-in hybridní anebo elektrická BMW M. Zároveň ale dodal, že v tomto případě jde také o psychický problém, protože sportovní model dnes musí vzbuzovat emoce nejen rychlostí a ovladatelností, ale i svým zvukem.
BMW M2 Competition oficiálně, dostalo motor z M3, ale „jen“ se 410 koňmi
Výkon modelů BMW M za poslední desetiletí opravdu výrazně vzrostl. V roce 2010 poskytovalo BMW M5 (E60) s atmosférickým desetiválcem 510 koní, dnes má BMW M5 Competition 625 koní. A podle šéfa BMW M můžeme čekat, že v příštích letech půjde výkon stále nahoru.
Bude to mít někde limit? Platí mezi výrobci nějaká gentlemanská dohoda o horní hranici? Nikoliv. Flasch jen říká, že je potřeba motor důkladně naladit tak, aby s ním dokázal jezdit i nezkušený jezdec. Pro příklad uvedl, že když se podíváme o 10 – 15 let zpět a dali bychom do sedanu vyšší střední třídy 600 a víc koní, asi by to bylo děsivý zážitek. Dnes ale právě například BMW M5 Competition s 625 koňmi může řídit prakticky kdokoliv. Výkon totiž tohle auto za normálních jízdních okolností podává „rozumně“ a stabilizace se postará o to, aby se nestalo „neštěstí“. V létě, ale ani v zimě. Doslova říká, že s em pětkou může dnes v klidu poslat svou matku na nákup. I na sněhu.
Když se šéfa BMW M ptal redaktor na jeho nejoblíbenější auto z eMkové nabídky, bez rozmýšlení odpověděl, že je to BMW M2 CS. Důvod? Je to kompaktní auto s technikou BMW M4 a s možností volby manuální převodovky. „Pravděpodobně to bude moje další služební auto. Nahradí BMW M8 a X6 M,“ říká Markus Flasch. A že jde o člověka, který má k BMW M opravdu vřelý vztah, dokazuje i to, že sám vlastní BMW Z3 M Coupé.
V rozhovoru také prozradil, že nová BMW M3 a BMW M4 můžeme očekávat až v roce 2021, respektive představena budou koncem letošního roku. Důvod? Jednoduchý, protože v roce 2019 byly představeny modely BMW X3 M a X4 M, které následovaly všechny tři karosářské varianty M8, ale také X5 M a X6 M.