test-2020-bmw-x6-m50i-xdrive- (12)

Test BMW X6 M50i xDrive (2020)

Autor: Pavel Srp - Foto: Pavel Srp - 22. 3. 2020


BMW X6 stálo u zrodu SUV s karoserií „kupé“, která se rychle stala velmi oblíbenou. Ačkoliv nebylo první, rozhodně bylo výjimečné. My jsme v nejnovějším redakčním testu vyzkoušeli už třetí generaci.

Naživo nevypadá špatně

BMW má s podobnými auty nejdelší zkušenosti, nabízí několik modelů s podobnými kroseriemi. Po BMW X6 přišlo s dlouhými léty zpoždění i menší BMW X4. To ale X6 předběhlo s uvedením nové generace, protože zatímco menší SAC (jak tato „SUV-kupé“ samo BMW označuje) už s námi nějaký ten rok, v případě X6 jsou to jen měsíce.

A je to dobře, protože i díky tomu dostalo BMW X6 nejen nový design interiéru, s nímž poprvé přišlo nové BMW X5, ale také spoustu moderní výbavy a aktivních jízdních asistentů.

Čistě podle mého subjektivního názoru je třetí generace BMW X6 tou nejhezčí, působí vyváženě a její zadní část není tak mohutná jako u menšího BMW X4. Vnější designový jazyk je ale podle stejného receptu, včetně širokých, ale nízkých zadních světel. Mimochodem vidíte ta kola? Také vám na pohled připadají malá? Nejsou, jde to totiž 21″…

test-2020-bmw-x6-m50i-xdrive- (8)

Přestože BMW X6 sdílí stejný technický základ s BMW X5, z hlediska vnějšího designu je spojuje jen opravdu velmi málo. Zaměnit lze jen vnější zpětná zrcátka, kapotu motoru nebo přední světlomety. To uvnitř je to jinak, tady v zásadě žádný velký rozdíl nenajdete. Jiná jsou jen dveřní madla a střed palubní desky.

Svítí ledvinky poprvé u X6

BMW X6 třetí generace je autem opravdu extrovertním. Potvrzují to samozřejmě nejen samotné tvary karoserie, ale také velké ledvinky, které navíc mohou být podsvětlené. Jde o prvek Iconic Glow z příplatkové výbavy.

Na svědomí to má LED proužek kolem celé masky. V nastavení auta si můžete vybrat, kdy a jak bude maska svítit – možností je hodně. Chcete, aby ledvinky svítily trvale při zapnutých světlometech? Anebo jen při vypnutém motoru a po odemčení auta? Je to na vás.

BMW X6 je prvním modelem, který takovou věc nabídl, ale mnichovská značka už svítící ledvinky nabízí jako příplatkový prvek výbavy i do dalších modelů. Navíc je chystá i jako dodatečné příslušenství, mělo je tak třeba už aktuálně testované BMW 520d xDrive.

Je praktické?

Nové BMW X6 mezigeneračně narostlo, nejsou to sice žádné velké hodnoty, ale i tak je nová X6 delší o 26 milimetrů (4935 mm), širší o 15 mm (2004 mm) a rozvor náprav je delší o 42 mm (2975 mm). Jediný rozměr, který je menší, je výška. Střecha je teď ale asfaltu blíž o prakticky zanedbatelných 6 mm (1696 mm). Rozměry se liší také ve srovnání s X5, protože X6 je o 13 mm delší a o 49 mm nižší, šířka je stejná.

Na předních sedadlech je místa dostatek ve všech směrech. Posed je skvělý, rozsah nastavení řidičova sedadla i volantu jsou bohatě dimenzované a tlustší věnec volantu skvěle padne do ruky. Špatné to není ani na zadních sedadlech, kde ale rychleji padá střecha. Mám 180 cm a nad hlavou mi ovšem místo stále zbývalo.

Opěradla zadních sedadel jsou dělená v poměru 40:20:40, z čehož vyplývá, že pětice cestujících si zde nesedne úplně ideálně a ten uprostřed si jízdu moc neužije. Čtveřice pasažérů si však může užívat dostatku prostoru – a to jak toho osobního, tak i toho pro zavazadla. Do kufru se vejde 580 litrů.

Skvělý osmiválec

Do prvního testu BMW X6 přijela rovnou verze M50i xDrive, kterou pohání benzinový osmiválec. Shodou okolností jsme chvíli před X6 jezdili i s BMW M850i xDrive Gran Coupe, ale i s BMW M550i xDrive, takže můžeme vcelku dobře porovnávat.

test-2020-bmw-x6-m50i-xdrive- (21)

Technické parametry mají všechny motory stejné. Z objemu 4,4 litru dostali inženýři i díky dvojitému přeplňování 390 kW/530 koní a 750 Nm. Dynamika je samozřejmě horší než u obou zmiňovaných sedanů, ale přesto je sprint z místa na stovku (video) otázkou jen 4,3 sekundy. A to je X6 téměř pětimetrové auto s pohotovostní hmotností 2235 kg a pneumatikami 275/40 R21 vpředu, respektive 315/35 R21 vzadu.

Líbilo se mi celkové naladění auta, protože to umí být na jedné straně poměrně komfortní, ale na té druhé dokáže projíždět zatáčky opravdu rychle. I s více než 2,3tunovou hmotností a bezmála 1,7metrovou výškou karoserie jsou náklony minimální. Jistotu při jízdě dodává i pohon všech kol xDrive s preferencí zadní nápravy. A díky dostatku výkonu a možnosti zcela deaktivovat stabilizační systém dovoluje výjezdy ze zatáček s lehce se smýkající zádí. Už teď jsme zvědaví na to, jak bude jezdit BMW X6 M…

Zvuk motoru u X6 M50i xDrive byl nejtišší ze všech testovaných osmiválcových BMW, přesto motor i výfuky – které nejsou falešné – zněl parádně. Jízdu doprovází příjemným brumláním, které po ubrání plynu občas ve sportovním režimu doprovodí efektním prskáním. Je to ale celkově spíše decentní.

A spotřeba paliva? X6 je velké a těžké auto, takže se pod 10 l/100 km asi jen tak nedostanete. Nám se to nepovedlo. Jezdili jsme se spotřebou kolem 13 l/100 km, což podle našeho názoru ani tak není vůbec špatné. Objem nádrže je 83 litrů pro benzinové motorizace, 80 litrů pro naftové.

test-2020-bmw-x6-m50i-xdrive- (40)

Závěr a cena

Nejnovější generace BMW X6 je nejvyváženější X6, která kdy byla. Platí to nejen o designu, ale i o jízdě. Auto je dlouhé a široké, ale přesto relativně nízké. Šířku dotvářejí i nízké a široké ledvinky, které v noci navíc svítí, ale přesto nepůsobí tak obrovským dojmem jako u modernizovaného BMW řady 7.

Z hlediska vnitřního prostoru nelze autu prakticky nic moc vytknout. Čtveřice pasažérů se v autě nebude cítit stísněně v žádném směru. Interiér navíc nabízí prvotřídní a kvalitní materiály, ale i moderní prvky výbavy. Jen škoda, že hlasový asistent s umělou inteligencí nemluví česky a pokud ho chcete využívat, musíte přepnout do podporovaného jazyka (například Němčina nebo Angličtina). Ovládání gesty ale nechybí.

Potěší i samotná jízda. Kromě velmi výkonného 530koňového osmiválce, díky čemuž máte prakticky vždy výkonovou rezervu, je třeba pochválit i podvozek. Ten dokáže na jedné straně zprostředkovat v komfortním režimu příjemně pohodlnou jízdu, ale v tom sportovním umožní řidiči projíždět na suchu zatáčky opravdu vysokými rychlostmi.

Všechno tohle ale samozřejmě něco stojí. Nejnižší cenovku lze najít u BMW X6 40i, jenž startuje na 1 982 500 Kč s DPH. Testované X6 M50i xDrive je ale dražší o 600 tisíc korun (2 584 400 Kč s DPH). Pokud bychom se podívali na cenové srovnání s X5, pak si na X6 musíte připravit přibližně o 90 tisíc korun více.

[table caption=“Technické údaje:“ width=“98%“ colwidth=“70|30″ colalign=“left|center“]
Typ vozu:,Nový
Značka:,BMW
Typ:,X6 M50i xDrive
Motor:,vidlicový osmiválec (V8)
Objem válců:,4395 ccm
Plnění motoru:,2x turbodmychadlo
Palivo:,benzín
Pohon:,všech čtyř kol (xDrive)
Výkon:,390 kW/530 koní při 5500 – 6000 ot./min
Točivý moment:,750 Nm při 1800 – 4600 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h:,4.3 s
Maximální rychlost:,250 km/h
Převodovka:,osmistupňová automatická
Spotřeba paliva (l/100 km):,14.2-13.7 / 8.6-8.5 / 10.7-10.4
Emise CO2:, 243-237 g/km
Objem nádrže:,83 litrů
Délka:,4935 mm
Šířka:,2004 mm
Výška:,1696 mm
Rozvor:,2975 mm
Pohotovostní hmotnost:,2310 kg
Objem zavazadlového prostoru:,580 / 1530 litrů
Ceník:,ke stažení zde
[/table]

Štítky: , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru