Už od doby, kdy na křeslo ministra vnitra po volbách usedl Martin Kupka (ODS) se mluví o zvýšení cen za dálniční známky. Důvodů pro to je hned několik. Dálniční síť je delší a ceny stagnují už řadu let. Resort dopravy ale potvrdil, že žádné zvýšení se v příštím roce konat nebude.
Řidiči tak stále mohou počítat s tím, že i v příštím roce vyjde roční elektronická dálniční známka na 1500 Kč, měsíční na 440 Kč a desetidenní na 310 Kč. Změnit by se ale mohl počet silnic, které budou zatíženy mýtným systémem. Především by mělo jít o předem vytipované úseky silnic prvních tříd, což by v konečném důsledku mohlo ulevit některým obcím a městům, přes které řidiči kamionů objíždí dálnice.
Ovšem nejpozději v roce 2024 by mělo Česko, stejně jako ostatní členské státy EU, zavést také jednodenní dálniční známku. Ta by měla být cenově zastropovaná a měla by ulehčit transit jednotlivých zemí. V současné době je nutné si u nás, ale třeba i v Rakousku nebo Slovinsku, tedy v zemích vedoucích do Chorvatska, koupit několikadenní známku, což se nevyplatí.
https://www.facebook.com/mdcr.cz/posts/5794852937197194
Ačkoliv po tomto druhu známek řidiči v Česku volají už dlouho, resort se jim vždy bránil. Podle ministerstva dopravy by taková známka byla drahá na zavedení a ve finále by nebyla cenově o moc výhodnější než současná desetidenní. Nařízení ovšem vychází z EU a budou jej muset akceptovat všechny členské státy. Jedinou výjimku budou mít ty státy, které prokáží, že by takové zavedení nového zpoplatnění bylo finančně neúměrné s přihlédnutím k očekávaným ziskům.
Nevím o čem tu všichni mluvíte.Čemu u nás říkáte dálnice?A za co pořád platíme?Už to co se staví je teď jen nedostatečná rychlostmi silnice.
Co takle zrušit zpoplatnění dálnic pro auta do 3,5 tuny. Na druhou stranu díky kamionové dopravě s přetíženými vozy dálnice svým stavem odpovídají silnicim 1-3 třídy. D8 odpovídá stavem tankodromu je naopak trapné vybírat poplatky za jízdy po českých“dálnicích“
??? Kde žiješ???
Souhlasím s jednodenní. Ale větu že EU to vyžaduje u všech členských států…. bych si vyprosil.
přesně tak Německo nemá a nebude mít zpoplatněné dálnice pro osobní dopravu do 3.5t
Někdy pochybuji o tom, že jsme v 21 století. Máme chytrý telefon,hodinky,…. dokonce i lékárnu,ale dálniční známky jsou stále problém. Pokud nemám celoroční a vjedu na placený úsek mě nepřijde jednou za měsíc elektronický fa. Nemyslím pokuta 🙂,ale určena denní sazba.
Klidně si koupím na 10 dnů, ale odečíst by se mel jen jeden den, kdy na tu dálnici vjedu ve prospěch státu na kterém na ní vjedu. Bylo by to jako předplacená karta. Když vjedu na dálnici v jiném státě, odečte se mi další den. Až pojedu za dva týdny zpět, budou se mi odečítat další dny. Ať mi někdo řekne, že to dnešními technologiemi nejde.
Kdy zavedou známku na 6 měsíců. Spousta lidí v zimě nejezdí.
Hm sváteční řidiči ty bych na „dálnice“ nepustil brzdí provoz V zimě se bojí a v létě zmatkuji a nejhorší jsou řidiči čepičkáři a důchodci těm odebrat řid. průkazy v 65.letech kdy odejdou do důchodu.
Seš blb za chvíli budou lidi muset pracovat do 70 let takže by teoreticky měli být fit
Souhlasím s Karlem. Ty jsi opravdu lojza.
Známka na 1 den by se měla pohybovat v rozmezí 250-300kc.
Podle návrhu jednoho nejmenovaného poslance se uvažuje o částce 270kc.
Samozřejmě 10dni bude dražší než je teď.
Platit za ujeté kilometry !!!!!!
Jste mimo realitu. V Evropě není stát, kde tento systém ušetřil lidem peníze,. Ba naopak,úsekové mýtné je několikanásobně dražší než časové. Polsko má přeci placení dle km,nebo se pletu ? Francie ,Itálie,Španělsko,tak tam je to také za km a za těžké prachy. Jet někam na dovolenou, tak si rovnou připočtené 50 až 100 € na mýto. Ono projet třeba Francii jedním směrem,stojí více,jak naše roční známka. A to by jste chtěl ?
Jednodenní známka už tady byla. V r. 2003 , stála 100,- Kč
Tak v digitalni podobe povazuji nerentabilitu za trapnou vymluvu. Je videt, ze dinosauri porad ziji.
A co brání to zavést už příští rok… Aha, vůle.
Nebojte jednodenní bude stát tak 200kc. A to se vyplatí.😆
Jednodenní bych viděl tak 50Kč. Víc bych nedal, dálnice po otevření jsou většinou v opravě a před další opravou a pořád dokola.
Jednou to stát zaplatí z našich daní a podruhé to platíme známkou jako proč?
Tak tohle je po x letech konečně něco rozumnyho
Paráda, až na to kolik bude stát!!!
10 dnů 310,- a 1 den 300,- ?
Asi jsem přestřelil ale nepoměr to určitě bude.
Známky jsou elektronické tak pouze JEDNIČKY a NULY,
žádný tisk a stejně budou bulet jaké jsou náklady.
Saluto l’assurdo
Dle EU to budou muset být nižší desítky procent z celkové ceny roční známky. Teď bych kecal, je to dlouhá doba co jsem četl článek na toto téma, ale mluvilo se o nějakých maximálně 10ti procentech z roční známky. Tudíž dnes by stála maximálně 150 korun. Ale to by bylo málo takže v roce 2024 se známky zdraží až o 100% aby jednodenní stála co dnes desetidenní a desetidenní bude stát třeba 500 korun… Na to jakou máme kvalitní síť dálnic to je výsměch 😅
Ono je to v elektronické podobě a je to drahý jo? To bych chtěl vidět ty smlouvy. Mému PC je jedno, jestli tam mám jeden soubor nebo tisíc. Zlodějové!!!!
No jistě. 100% souhlas s EU
Pokud chci jednoduše jet na výlet je samozřejmostí jednodenní známka,už tedy sem s ní.Okrádání je už více než dost jinde.
V čem by mělo být zavádění drahé? Vždyť se kupuje elektronický a i tak se kontroluje, takže nesmyslný argument. Jedno kliknutí je opravdu drahé. Stejně jsem kupoval dálniční známku do Polska a úplně v pohodě na jeden den i s nastavením od kdy.
Je pravdou že 10ti denni je praktičtější málo kdy se vejdete do 7dnů tam i zpět myslím jako turista! Na druhou stranu jedno-denni je pro transit ideál Evropa není tak velká aby turista za den jakoukoli zemi neztranzitoval