V České republice narůstá počet dálnic jen velmi pomalu. Že by ale počet nových kilometrů stagnoval, to se opravdu říct nedá. Co ale zůstává už hezkou řádku let pořád stejné, jsou ceny za dálniční známky. I proto nový ministr dopravy Martin Kupka přemýšlí o tom, že by jejich cenu zvýšil.

Vyjádřil se tak v rozhovoru pro server novinky.cz, kde řekl: „S ohledem na to, že se fakticky deset let cena dálničních známek nezvýšila, ale naopak se opravdu významně rozšířila dálniční síť. Vím, že to není populární. Ale pokud se na jedné straně objevuje inflace a rozšiřuje se dálniční síť, což znamená nejenom výdaje na výstavbu, ale i údržbu, troufnu si tvrdit, že je namístě to férově říct.“

Řidiči dnes už nekupují klasické lepicí známky, ale jejich elektronickou verzi. A ani přechod na tento systém je nezdražil. Stále tedy platí, že roční dálniční poplatek vyjde na 1500 Kč, měsíční na 440 Kč a poplatek na 10 dnů 310 Kč.

Přečtěte si také:  Volkswagen Golf R Variant přijíždí. Má stejný výkon jako hatchback, nechybí mu Drift mód, ale nenabídne výfuk Akrapovič

Řada řidičů volá po zavedení poplatku na jeden den, ale v minulosti se k němu resort dopravy stavěl odmítavě. Jen pro srovnání, na Slovensku vyjde 10denní dálniční poplatek na 10 eur (cca 240 Kč), 30denní na 14 eur (cca 342 Kč) a roční na 50 eur, tedy asi 1223 Kč. Nutno ale dodat, že v Česku je asi 1500 kilometrů dálnic, ale na Slovensku jen asi 500 kilometrů.

29 komentáře

  1. Bohužel ono i ta dálniční síť je jako z roku 1977. To už raději dejte soukromníkovi jako v Polsku a Chorvatsku. Tam je radost jet. Ne na ty české neprůchodné tankodromy nedám ani kačku.

  2. Nezapomeňte zpoplatnit i chodníky. Ať lidi platí. Lidem až skončí fixace na energie tak jenom z cen energií se po…… a ještě další. No jen tak dál a myslím že už je čas vyjít do ulic. Platy zaměstnavatelé zvyšovat nechtějí , ale náklady na bydlení, hypotéky, jídlo jde rapidně nahoru. To není normální

  3. Já jsem pro a ty socky co píšou vládo zapomeňte. Kolikrát se Vám zvedl plat za těch 10 let? Mě o 320%. A když jsme u toho, tak již Babiš říkal, že se po opravě D1 zdraží dálniční poplatek o 100%, ale před volbami nenašel odvahu. Asi budete muset víc pracovat a méně brečet. 😃

    • Já jsem si v důchodu za sedm let polepšil o 25%, a tak snad abych po dálnici vůbec nejezdil. Jako OSVČ jsem platil i silniční daň a moc jsem nejezdil. Tak bych řekl že mám i předplaceno. A co někteří pracující invalidé s modrou kartou. Ti dálnici neplatí, ačkoli mají třeba 4x větší příjem než starobní důchodce. Tak co s tím?

  4. U nás D5 takové veřejné placené parkoviště.. není den aby se tam nestálo v koloně 🤮 jdi mi z dílny! Zrušil bych zpoplatnění dálnic!!

  5. Ve Švýcarsku stojí dálniční známka již více než 10 let 40 CHF, tj. cca 900 Kč. Na rozdíl od Rakouska, kde je dálniční známka více než dvakrát dražší, jsou ve Švýcarsku zahrnuty všechny tunely a vysokohorské dálnice. A teď tu chtějí ještě víc peněz na Tankodrom? Jaká drzost!

  6. To už je na Chocholouška,,dálnice nanic a ještě víc?Cim dál víc jdeme zpět,za chvíli bude i dál a dál na východ lepší než u nás.a to nejen cesty

  7. Všichni co tam sedej by si meli nafackovat ne 10min ale aspon hodinu aby dostali trochu rozum to co tam vymejšlej i naše nova vlada s panem prezidentem je ostuda celé naši země ale vyte co je lidi nejhorši že nas to sere normalni lidi a jim je to u PRDELE VŠEM JEN HRABAT A PLNIT SI ŠRAJTOFLE …..

  8. Ve swycarsku je dalnic vic nez v cesku. a cena je stejna us 20 let! 40 sch cca 1000kc !!! a o kvalote dalnic ve svajcu nebudu mlivit !!! V NEMECKU JSE NEPLATI VUBEC !!! TAK ZE PANE MINISTRE KLIDEK !!!!

    • Vždyt už nevedi kde vybyrat prachy aby meli prasecky na svoje nizky vejplaty banda zlodeju nic jinyho a jestli jsou u nas dalnice čim vic platime mi lidi tim víc jsou silnice na hovno sama dira a ve vlade si poklepavaji na šrajtofle fakt už prasečina tohle vše

    • Ve Švýcarsku ale taky mají daň na auta, což v Česku vůbec neexistuje. Cena se rychle vyšplhá na přes 10000 CZK ročně v přepočtu, pro silná auta víc – klidně i přes 30000 / rok. I ceny paliva jsou vyšší..
      V Německu stejné, tam taky je daň na auta, trošku nižší, ale mělo by se to zohlednit aby bylo férové srovnání. Mít tam auto je o poznání dražší. Plus parkování je mnohem dražší (i pro místní obyvatele).

  9. Jasný je logicky zdražit známky kdyz potrebuji nakrast prachy státní vozy známky nemají, ale my musíme. cesty jsou všude děravé rozbité.Divne je ze dalnicni známky se zavedli aby se cesty zlepšily a stát trochu zlepšil a říkali ze je to dočasné tenkrát ted uz ne protože zjistili ze se da na tom tunelovat .

  10. Souhlasím ,panu Kupkovi doporučuji každé ráno před zrcadlem se zamyslet a fackovat se aspoň 10 min ,aby ze sebe vymlátíl to zdražování dálničních známek.On to má jako ministr určitě zadara.

  11. Ať si pan Kupka vezme příklad třeba z Chorvatska. Tam člověk „rád“ zaplatí za dálnici. Auto je jako v peřince. Za tankodrom v ČR by malí oni platit nám, že ho vůbec používáme.

  12. 10 let se nezdražil dálniční známka to je pravda 10 let stojí dálnice a silnice pro motorová vozidla na prd tak co chcete zdražovat opravte silnice dálnice a pak se můžeme bavit 😭😭😭

  13. Myslí ten tankodrom s překážkama?Slováci mají dálnice. Kupka by se měl stydět za to co říká. Oni mají dálniční známky za darmo a mi se máme posrat.

Přidat komentář