2022-mercedes-benz_eqe_53-4matic- (7)

Mercedes-AMG důsledně kráčí vstříc budoucnosti své firemní filozofie „Driving Performance“ a rozšiřuje své produktové portfolio o sportovní modely s elektrickým pohonem napájeným akumulátory. Novinkami v nabídce jsou manažerské sedany Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC a Mercedes-AMG EQE 53 4MATIC+.

Technickým základem obou modelů je platforma Mercedes EVA2, určená výhradně pro elektromobily luxusní a vyšší třídy. Emocionální zážitky z dynamické jízdy ve vozech AMG zaručují specifická řešení AMG především v oblastech pohonu, podvozku, brzd, zvuku, vnějšího i vnitřního designu a výbavy.

„Dvěma novými modely rozšiřujeme naši nabídku o sportovní vozy s výhradně elektrickým pohonem, a tím oslovujeme další cílové skupiny zákazníků. EQE 43 4MATIC tvoří vstupní bránu do světa elektrické sportovní jízdy s vozy značky Mercedes-AMG. EQE 53 4MATIC+ naproti tomu klade ještě větší důraz na sportovnost a vyšší úroveň jízdní dynamiky. A tím budoucnost naší filozofie Driving Performance teprve začíná: Po sportovních hybridních modelech a zcela elektrických verzích AMG na základě platformy EVA2 budou v nepříliš vzdálené budoucnosti následovat elektromobily vyvinuté výhradně značkou AMG. Jejich technickým základem bude nová platforma AMG.EA, vyvinutá kompletně v naší režii,“ říká Philipp Schiemer, generální ředitel společnosti Mercedes-AMG GmbH.

Přečtěte si také:  Škoda připravila vylepšení pro modely Enyaq iV. Vylepší dojezd i další systémy. Dostanou ho i ojetá auta

„Kompaktní rozměry modelu EQE představují perfektní základ, který nám umožnil uskutečnit velmi emocionální zážitky z mimořádně agilní jízdy prostřednictvím našich specifických řešení AMG. Ta se týkají především oblasti pohonu, podvozku a brzd, ale také zvuku. Tím jsme zajistili, že se naši zákazníci mohou těšit i u naší druhé zcela elektrické modelové řady na jízdní výkony, které jsou pro naši značku typické,“ říká Jochen Hermann, technický ředitel společnosti Mercedes-AMG GmbH.

Oba nové modely Mercedes-AMG EQE nabízejí sportovní koncept pohonu se dvěma elektromotory. Výkonný elektrický hnací řetězec (eATS) s jedním elektromotorem na přední a druhým na zadní nápravě poskytuje navíc zcela variabilní pohon všech kol, který optimálně přenáší hnací sílu na vozovku za všech provozních podmínek. Rozsah nabízených výkonů sahá od 350 kW/476 koní v modelu EQE 43 4MATIC do 505 kW/687 koní v modelu EQE 53 4MATIC+ s volitelnou sadou AMG DYNAMIC PLUS a funkcí Boost. Maximální točivý moment sahá od 858 do 1000 N.m.

 

AMG EQE 43 4MATIC

AMG EQE 53 4MATIC+

Nejvyšší celkový výkon

(standardní verze/se sadou AMG DYNAMIC PLUS)

350 kW/476 koní

460 kW/626 koní /
505 kW/687 koní

Nejvyšší celkový točivý moment

(standardní verze/se sadou AMG DYNAMIC PLUS)

858 Nm

950 Nm / 1000 Nm

Zrychlení 0-100 km/h
(standardní verze/se sadou AMG DYNAMIC PLUS)

4,2 sekundy
(stav nabití min. 50 %)

3,5 / 3,3 sekundy
(stav nabití min. 70 %)

Nejvyšší rychlost

(standardní verze/se sadou AMG DYNAMIC PLUS)

210 km/h

220 km/h / 240 km/h

AMG SOUND EXPERIENCE: Emocionální zvukové spektrum pro jedinečné zážitky z jízdy
Vozidla Mercedes-AMG jsou odjakživa ztělesněním emocionality. Zvuk vozu byl a je důležitou součástí typických zážitků z řízení automobilů AMG – a to platí i pro výhradně elektrické sportovní modely AMG. Audiosystém vytváří pomocí speciálních reproduktorů, budiče nízkých kmitočtů a generátoru zvuku nevšední akustické zážitky. V nabídce jsou programy „Authentic“ a volitelně dodávaný „Performance“ (pouze pro EQE 53 se sadou AMG DYNAMIC PLUS). Oba programy jsou k dispozici vždy ve třech variantách: „Balanced“, „Sport“ a „Powerful“. Exkluzivní zvukový projev AMG SOUND EXPERIENCE, přizpůsobený svou tonalitou a intenzitou příslušnému jízdnímu stavu, zvolenému jízdnímu režimu nebo požadavku řidiče, je slyšet uvnitř vozu i zvenku.

Přečtěte si také:  Elektromobil Dacia Spring už si objednalo více než 40 tisíc zákazníků. Přes 15 tisíc z nich už auto má

Specifické elektromotory AMG pro dokonale harmonické jízdní výkony

Na přední a zadní nápravě jsou uloženy specifické synchronní elektromotory AMG s trvalými magnety. Jejich důsledná sportovní charakteristika je patrná již z údajů nejvyššího výkonu a točivého momentu. Elektromotory se kromě toho vyznačují optimální vyvážeností mezi nárůstem výkonu, účinností a akustickým komfortem. Elektromotory modelu EQE 43 4MATIC disponují specifickým nastavením a řízením AMG. U modelu EQE 53 4MATIC+ se používají specifické elektromotory AMG s novými vinutími a sadami plechových lamel, vyššími elektrickými proudy a specifickým invertorem. To umožňuje dosahovat vyšších otáček, a tím i vyššího výkonu, který stanovuje měřítka především z hlediska zrychlení a nejvyšší rychlosti.


Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC 


Mimořádně výkonný je elektromotor na zadní nápravě díky šestifázové konstrukci, která je založena na dvou vinutích po třech fázích. Hlavním důvodem je šestifázová koncepce na základě dvou vinutí, z nichž každé pracuje se třemi fázemi. Statory se specificky řešeným vinutím vytvářejí mimořádně silné magnetické pole.

Dalším důležitým aspektem je koncept řízení provozní teploty, který počítá s vysokým zatížením, a umožňuje tak opakovaná zrychlení s trvale vysokým výkonem. Klíčovým prvkem této sofistikované konstrukce je přívod chladicí kapaliny také do hřídele rotoru, který je tím ochlazován. Dalšími specifickými chladicími prvky AMG v chladicím systému jsou speciální žebrování na statoru a nevšední struktura výstupků na invertoru, která je vyrobena z velmi odolného keramického materiálu. Vůz je navíc vybaven výměníkem tepla pro olej v převodovce, který je za jízdy nejen ochlazován, ale v případě potřeby i ohříván, čímž se zvyšuje hospodárnost i po studeném startu.

Přečtěte si také:  Hyundai IONIQ 5 dostává digitální zrcátka, adaptivní tlumiče a větší baterii s vylepšeným teplotním managementem

Nová generace akumulátorů s kapacitou 90,6 kWh

Nové modely Mercedes-AMG EQE jsou vybaveny vysokovýkonnou sadou akumulátorů s jmenovitým napětím 328 V, vyráběnou s využitím nejmodernější lithium-iontové technologie. Vysokonapěťová sada akumulátorů nabízí využitelnou kapacitu 90,6 kWh a je sestavena z deseti modulů čítajících celkem 360 akumulátorových článků v tenkém fóliovém pouzdru. Rovněž systém řízení sady akumulátorů má v modelu EQE 53 specifické nastavení AMG. V jízdních režimech Sport a Sport+ klade důraz na sportovní výkony, v jízdním modu Comfort na dojezd. Tato generace akumulátorů se vyznačuje vysokou hustotou energie, a navíc umožňuje vysoké nabíjecí výkony. Nová je také možnost aktualizovat systém řízení sady akumulátorů bezdrátovým přenosem dat na dálku, a zavádět tak vylepšení v průběhu celého životního cyklu vozu. EQE 53 4MATIC+ disponuje navíc specifickou kabeláží AMG, která je přizpůsobena vyšším výkonovým parametrům. V chemickém složení akumulátorových článků bylo dosaženo velkého pokroku z hlediska trvalé udržitelnosti. Podíl kobaltu klesl na deset procent. Optimalizovaný aktivní materiál je tvořen niklem, kobaltem a manganem v poměru 8:1:1.

Krátké doby nabíjení díky inteligentnímu systému řízení provozní teploty

Další předností nové generace akumulátorů jsou výrazně kratší doby nabíjení. Zásobník elektrické energie lze nabíjet na stejnosměrných rychlonabíjecích stanicích výkonem až 170 kW. V tomto případě je možné během pouhých 15 minut doplnit dostatek elektrické energie pro ujetí 180 kilometrů (WLTP). Díky palubní nabíječce mohou uživatelé komfortně nabíjet elektrifikované AMG doma nebo na veřejných nabíjecích stanicích střídavým proudem o výkonu 11 kW nebo volitelně 22 kW. V Japonsku bude možné také dvousměrné nabíjení. V závislosti na lokalitě se automaticky aktivují programy pro inteligentní nabíjení a funkce, které minimalizují zatížení akumulátorových článků při nabíjení, a zvyšují tak jeho účinnost.

Na zkrácení doby nabíjení se podílí také efektivní řízení provozní teploty. Je-li aktivována navigace s elektrickou inteligencí, bude sada akumulátorů za jízdy s předstihem vyhřívána nebo ochlazována, aby u nabíjecí zásuvky dosáhla optimální teploty pro rychlé nabíjení. Požadovaný rozsah optimální provozní teploty sady akumulátorů se udržuje pomocí chladicí soustavy s integrovaným přídavným topným tělesem PTC (Positive Temperature Coefficient).

2022-mercedes-benz_eqe_53-4matic
Mercedes-AMG EQE 53 4MATIC

Konstrukce akumulátorů zajišťuje optimální provozní teplotu zásobníku elektrické energie za všech provozních podmínek. Výtlačně lisované hliníkové profily rámu pro sadu akumulátorů mají definované dutiny, jimiž proudí chladicí kapalina. Inteligentní systém řízení provozní teploty a nabíjení v souhrnu zajišťuje dlouhodobou odolnost při používání vysokých nabíjecích proudů.

Sada akumulátorů se vyznačuje také dlouhou životností. K tomu zásadně přispívá funkce ECO Charging. Inteligentní řízení snižuje zatížení akumulátorových článků při nabíjení, a zpomaluje tak přirozený proces jejich stárnutí. Výhodou pro zákazníky je rovněž funkce „přerušení nabíjení“. Proces nabíjení lze kdykoli přerušit a později například využít výhodnější tarif. Dlouhou životnost vysokonapěťových akumulátorů potvrzuje akumulátorový certifikát, který platí deset let nebo do ujetí 250 000 kilometrů.

Přečtěte si také:  Konec jedné elektrické éry. BMW plánuje ukončení výroby modelu i3, náhradu nedostane

Inteligentní rekuperace pro účinné zpětné získávání kinetické energie

Sadu akumulátorů lze nabíjet také účinným zpětným získáváním kinetické energie. Rekuperační výkon dosahuje až 260 kW2. Řidič si může nastavit intenzitu rekuperace ve třech stupních páčkami na volantu. V závislosti na jízdní situaci může řidiče optimálně podporovat asistent ECO. V rekuperačních režimech D a D- je přitom možné ovládat vůz jedním pedálem a využívat kombinované brzdění až do úplného zastavení. V režimu DAuto dosahuje zpomalení až 5 m/s², z toho jsou 3 m/s² způsobeny rekuperací (2 m/s² přispívá vysokovýkonná brzdová soustava AMG). Pomocí volitelně dodávaného systému DRIVE PILOT může vůz automaticky zpomalovat spolu s rozpoznaným vpředu jedoucím vozidlem až do jeho zastavení, například na semaforech.

Zcela variabilní pohony všech kol AMG Performance 4MATIC a 4MATIC+

Hnací sílu elektromotorů přenáší na vozovku standardně dodávaný pohon všech kol AMG Performance 4MATIC (EQE 43) nebo 4MATIC+ (EQE 53) se zcela variabilním rozdělováním točivého momentu. Na rozdíl od dosavadní praxe symbolizuje „+“ v označení 4MATIC+ nejen zcela variabilní pohon všech kol, jímž disponuje jak EQE 43, tak i EQE 53, ale také možnost využití celkově ještě vyšší úrovně výkonu a dynamiky, kterou nabízí EQE 53. Systém v obou modelech rozděluje točivý moment mezi přední a zadní nápravu plynule v závislosti na jízdní situaci. V porovnání s mechanickým pohonem všech kol nabízí specifický elektrický systém ještě výrazně rychlejší reakce. Točivý moment je kontrolován 160krát za sekundu a v případě potřeby upravován. Rozdělování točivého momentu probíhá v závislosti na zvoleném jízdním režimu. V modu „Comfort“ je pozornost věnována maximální hospodárnosti, v nastaveních „Sport“ a „Sport+“ dostává při rozdělování hnací síly větší přednost zadní náprava v zájmu vyšší úrovně příčné dynamiky.

Podvozek AMG RIDE CONTROL+ s adaptivními tlumiči

Podvozek AMG RIDE CONTROL+ se vzduchovým odpružením a adaptivními tlumiči disponuje čtyřprvkovou nápravou vpředu a zadní nápravou s prostorově umístěnými rameny. Podvozky obou verzí jsou optimalizovány specifickými díly AMG od těhlic přes závěsná ramena až po příčné zkrutné stabilizátory s vyšší tuhostí. A v základních rysech odpovídají podvozkům modelů AMG EQS a AMG GT čtyřdveřové kupé, jejich nastavení však bylo přizpůsobeno modelu AMG EQE. Uložení pomocného rámu zadní nápravy ve skeletu karoserie je o 50 procent tužší a má redukované vůle. Tím je zajištěn ještě bezprostřednější kontakt s vozovkou. Inženýři AMG komponenty náprav cíleně zdokonalili a nastavili tak, aby splňovaly mimořádné požadavky zákazníků AMG. To platí jak pro jízdní komfort, tak i pro jízdní dynamiku.

Adaptivní tlumiče používají dva ventily s možností omezování tlaku. Pomocí těchto plynule nastavitelných regulačních ventilů, umístěných mimo tlumič, lze ještě precizněji přizpůsobovat tlumicí sílu různým jízdním podmínkám a režimům. Jeden ventil má na starosti fázi roztahování tlumiče, tedy sílu, která vzniká při pohybu kola dolů, zatímco druhý ventil reguluje fázi stlačování tlumiče, kdy se kolo pohybuje vzhůru. Regulace fází stlačování a roztahování probíhá nezávisle na sobě. Tato technologie umožňuje na jedné straně zvýšení komfortu, na druhé straně může vůz dosahovat také ještě sportovnější jízdní dynamiky.

Přečtěte si také:  Volkswagen mění směřování svého technického vývoje, zkrátí produktové cykly a rozšíří digitální nabídky

Řídicí jednotka systému pro regulaci podvozku přizpůsobuje na základě analýzy dat – dodávaných mimo jiné senzory zrychlení a pohybu kol – tlumicí sílu na jednotlivých kolech během několika milisekund v závislosti na jízdní situaci. Vývojáři AMG výrazně zvětšili rozsah mezi sportovním a komfortním nastavením, mimo jiné rozšířením prostoru mezi charakteristikami s maximální a minimální tlumicí sílou a ještě větší flexibilitou při utváření charakteristik. Vzhledem k použití dvou regulačních ventilů dokáže tlumič zajistit změny tlumicí síly v celém rozsahu propružení kola. Díky speciální konstrukci těchto ventilů reagují tlumiče rychle a citlivě na změny povrchu vozovky a jízdní stavy.

Inteligentní regulace světlé výšky ovlivňuje také hospodárnost, protože umožňuje lepší aerodynamiku a snižuje spotřebu elektrické energie. V jízdních režimech S a S+ přecházejí modely Mercedes-AMG EQE již od 0 km/h na nižší světlou výšku (-15 mm). V jízdním režimu C probíhá regulace světlé výšky v závislosti na rychlosti jízdy. Světlá výška se snižuje od 120 km/h a zvyšuje při poklesu rychlosti jízdy pod 80 km/h.

K vysokému potenciálu v oblasti jízdní dynamiky přispívají také speciální pneumatiky, které byly cíleně přizpůsobeny požadavkům zcela elektrických sportovních vozů AMG. Jedná se mimo jiné o pneumatiky Michelin Pilot Sport EV, které jsou koncipovány pro sportovní vozy s elektrickým pohonem.

Standardně s řízením zadních kol

Oba modely Mercedes-AMG EQE jsou standardně vybaveny řízením zadních kol. Úhel natočení zadních kol až o 3,6 stupňů přispívá k agilní ovladatelnosti. Souhra mezi řízením předních a zadních kol je koncipována tak, aby bylo při jízdě ve městě a na silnicích mimo město dosaženo agilních reakcí s malými ovládacími sílami na volantu. Při rychlosti méně než 60 km/h se zadní kola natáčejí opačným směrem než přední. Mercedes-AMG EQE se díky tomu snadno řídí a reaguje s mimořádnou obratností a agilitou. Řidič tuto výhodu ocení především při odbočování, rychlých změnách směru a při manévrování. Od rychlosti jízdy více než 60 km/h se zadní kola natáčejí stejným směrem jako přední. Tímto způsobem virtuálně prodlouženým rozvorem náprav se zvyšuje stabilita a bezpečnost jízdy ve vysokých rychlostech, při rychlých změnách jízdního pruhu nebo náhlých vyhýbacích manévrech.

Přečtěte si také:  DS E-Tense Performance je nejnovější prototyp, který je navržen jako vysoce výkonná laboratoř s až 8000 Nm

Jízdní režimy AMG DYNAMIC SELECT pro individuální zážitky z jízdy

Řidič může stisknutím tlačítka změnit jízdní vlastnosti, aby je přizpůsobil příslušné situaci nebo svým preferencím. Na výběr má pět jízdních režimů AMG DYNAMIC SELECT „Slippery“ (pro kluzký povrch), „Comfort“, „Sport“, „Sport+“ a „Individual“. Jízdní režimy pokrývají široké spektrum nastavení od vysoké úrovně komfortu až po vysloveně sportovní jízdu. Zvolené jízdní režimy přímo ovlivňují důležité parametry, jakými jsou rychlost reakcí pohonu, výkonová charakteristika, nastavení podvozku, AMG DYNAMICS (mj. včetně charakteristiky posilovače řízení) a AMG SOUND EXPERIENCE. Maximální výkon pohonu lze využívat v jízdním modu Sport+, nebo ve všech jízdních režimech při sešlápnutí pedálu plynu až na podlahu. V jednotlivých jízdních režimech (s výjimkou modu Sport+) je nejvyšší výkon přizpůsoben s ohledem na požadavek vyšší hospodárnosti a nižší spotřeby elektrické energie.

 

EQE 43 4MATIC

EQE 53 4MATIC+

Slippery (pro kluzký povrch)

50% výkon (= 175 kW)

50% výkon (= 230 kW)

Comfort

85% výkon (= 300 kW)

80% výkon (= 368 kW)

Sport

90% výkon (= 325 kW)

90% výkon (= 414 kW)

Sport+

100% výkon (= 350 kW)

100% výkon (= 460 kW)

RACE START bez funkce Boost

100% výkon (= 350 kW)

100% výkon (= 460 kW)

RACE START s funkcí Boost (součást sady AMG DYNAMIC PLUS)

nedodává se

110% výkon (= 505 kW)

Prostřednictvím jízdních režimů AMG DYNAMIC SELECT si může řidič nastavit také základní charakteristiku podvozku. Po stisknutí tlačítka se jízdní vlastnosti posunou například od maximální dynamiky v modu „Sport+“ ke klidnému cestování v nastavení „Comfort“. Nezávisle na jízdních režimech lze navíc upravovat nastavení ve třech stupních prostřednictvím speciálního tlačítka.

Centrální řídicí jednotka pohonu automaticky aktivuje různé strategie snižování výkonu a průběhu chlazení v závislosti na jízdním režimu. V režimech „Sport“ a „Sport+“ se chladicí soustava zapíná dříve a podává vyšší chladicí výkon, aby bylo možné déle využívat vyšší úroveň výkonu poháněcí soustavy. Řidič má možnost zvýšit své potěšení z jízdy – například na závodním okruhu – funkcí ESP OFF.

Přečtěte si také:  Koncern Stellantis testuje silnici budoucnosti. Zvládne během jízdy dobíjet elektromobily

Vysokovýkonná brzdová soustava AMG

Vysokovýkonná brzdová soustava AMG s šestipístkovými brzdovými třmeny a brzdovými kotouči o rozměrech 415 x 33 milimetrů na přední nápravě poskytuje prvotřídní hodnoty zpomalení při vysoké odolnosti a dlouhodobé zatížitelnosti. Na zadní nápravě pracují jednopístkové brzdové třmeny a brzdové kotouče s rozměry 378 x 22 milimetrů. Volitelná vysokovýkonná brzdová soustava AMG s keramickými kotouči používá vpředu ještě větší brzdové kotouče s rozměry 440 x 40 milimetrů (pouze ve spojení s 21“ koly). Dalším komponentem ze světa high-tech je inteligentní brzdový posilovač i-Booster, který zajišťuje maximálně efektivní kombinaci brzdění elektrickou rekuperací a hydraulickými brzdami. Systém i-Booster je speciálně nastaven s ohledem na požadavek typické charakteristiky brzdového pedálu ve vozech AMG a brzdové soustavy AMG. Tím jsou zaručeny autentické zážitky z jízdy.

AMG SOUND EXPERIENCE nabízí jedinečné akustické zážitky s širokým výběrem možností
Systémem AMG SOUND EXPERIENCE propůjčuje značka vysokovýkonných a sportovních vozů elektromobilitě nový hlas – zvukový doprovod pro interiér a exteriér, který emocionálně umocňuje zážitky z dynamické jízdy. Stejně jako jízdní režimy nabízí i akustická kompozice široký výběr. Ve standardním základním nastavení „Authentic“ může řidič v závislosti na způsobu jízdy a vybraném jízdním režimu volit zvuk a jeho intenzitu. Pro AMG typické jízdní zvuky jsou vytvářeny pomocí dodatečného hardwaru. Mezi něj patří speciální reproduktory, budič nízkých kmitočtů a generátor zvuku.

Další možností pro ještě individuálnější nastavení jsou charakteristiky zvuku „Balanced“, „Sport“ a „Powerful“, které si může řidič vybírat v každém jízdním režimu prostřednictvím tlačítek AMG na volantu nebo centrálního displeje. V modu RACE START vytváří vozidlo jedinečný zvuk odpovídající dynamickému zrychlení.

Přečtěte si také:  Sériová podoba modelu Kia EV9 přijede v roce 2023. Prodávat se bude i v České republice

V sadě AMG DYNAMIC PLUS je navíc obsažen akustický projev AMG SOUND EXPERIENCE „Performance“, který vytváří ještě emocionálnější zvukovou kulisu. Na výběr jsou rovněž varianty „Balanced“, „Sport“ nebo „Powerful“. Součástí akustického systému je kromě standardních jízdních zvuků také velká část tzv. akčních zvuků, které vhodně doprovázejí všechny funkce vozidla a vytvářejí patřičný akustický projev. Mezi ně patří například zamknutí a odemknutí vozidla nebo zapnutí a vypnutí motoru. Program dokonce napodobuje cvakání páčky ukazatele směru, protože mnozí řidiči nechtějí tento známý zvuk postrádat. Zcela nový je specifický uvítací zvuk AMG, který zazní při nastupování do vozu. V nastaveních multimediálního systému lze tyto akční zvuky kdykoli deaktivovat – navíc vždy samostatně pro exteriér a interiér.

Vnější design s charakteristickými prvky AMG

Nové modely Mercedes-AMG EQE se svými tvary s motivem jednoho oblouku, designem, u něhož je interiér posunutý co nejvíce dopředu, a splývavou zádí na první pohled výrazně odlišují od vozidel poháněných spalovacím motorem. Tato filozofie designu se zrcadlí ve velkoryse tvarovaných plochách, minimalizovaných spárách a plynulých přechodech. Vnější design kromě toho přebírá charakteristické prvky AMG.

Příď se vyznačuje specifickou maskou chladiče AMG se vzhledem černého panelu, chromovanými svislými příčkami, integrovanou hvězdou Mercedes a nápisem „AMG“. Standardně dodávané světlomety DIGITAL LIGHT poskytují specifickou projekci AMG při odemknutí a zamknutí vozidla. Specifický designový styl pokračuje předním nárazníkem v barvě vozu. Od něj je barevně odlišen typický prvek AMG s motivem trojúhelníkového křídla, který má leskle černý lak a chromovanou ozdobnou lištu. Stejný vzhled charakterizuje i leskle černý přední spoiler s chromovanou ozdobnou lištou a drobné aerodynamické prvky na vizuálně naznačených otvorech pro přívod vzduchu. Celek doplňují leskle černé vzduchové kanály na levé a pravé straně, které vytvářejí efekt „vzduchové záclony“. Dynamický vzhled završují leskle černá obložení bočních prahů AMG, zadní nárazník v barvě karoserie s aerodynamicky optimalizovaným difuzorem a větší zadní spoiler. Tato opatření vylepšují jízdní dynamiku i hospodárnost, protože minimalizují vztlakové síly bez zásadního zvýšení aerodynamického odporu vzduchu. Všechna kola AMG z lehké slitiny jsou aerodynamicky optimalizována.

Vnitřní design s mimořádně sportovní atmosférou

Také interiéru dominují charakteristické prvky AMG. Nové modely nabízejí sportovní atmosféru mimo jiné díky sedadlům AMG s individuálním designem a speciálním čalouněním kvalitní umělou kůží ARTICO v kombinaci s tkaninou z mikrovlákna MICROCUT a červeným kontrastním ozdobným prošíváním. Volitelně je jako alternativa k dispozici čalounění kůží Nappa, rovněž ve specifickém designu AMG. Opěradla předních sedadel pak navíc zdobí plakety AMG a na opěrkách hlavy vpředu jsou reliéfní loga AMG.


Mercedes-AMG EQE 53 4MATIC 


Svébytný styl interiéru umocňuje řada dalších detailů:

  • Obšití přístrojové desky a panelů pod bočními okny kvalitní umělou kůží ARTICO v odstínu šedá Space se zrnitou povrchovou úpravou NEOTEX a červeným ozdobným prošíváním
  • Prostřední části výplní dveří a přechody středové konzoly do přístrojové desky jsou obšité černou tkaninou z mikrovlákna MICROCUT s červeným ozdobným prošíváním
  • Volant AMG Performance s dole zploštělým věncem obšitým kůží Nappa, perforovanou v místech pro uchopení, s hliníkovými páčkami v odstínu stříbra pro nastavení stupně rekuperace a standardními tlačítky AMG
  • Sportovní pedály AMG, podlahové rohože AMG a prahové lišty s nápisem „AMG“ (jsou osvětlené, s vyměnitelným krytem)

Volant AMG Performance výrazného designu s dvojitými rameny a hladce integrovanými ovládacími plochami kombinuje vizuální stabilitu s lehkostí. Dole zploštělý věnec obšitý kůží Nappa je volitelně vyhřívaný. Displeje standardních volantových tlačítek AMG přesvědčí brilantním zobrazením. Těmito tlačítky lze ovládat důležité provozní funkce a jízdní režimy, aniž by řidič musel pouštět volant. Přímým přístupem lze nastavovat četné parametry. Menu na levém volantovém tlačítku lze individuálně rozšiřovat, vyměňovat nebo minimalizovat. Lišta na multimediálním dotykovém displeji nebo volitelně dodávaném displeji Hyperscreen nabízí u funkce přímého přístupu pomocí tlačítek na volantu více než 15 možností pro informace a nastavení.

Volitelně dodávaný displej Hyperscreen

Oba nové modely mohou být volitelně vybaveny inovativním systémem MBUX Hyperscreen. Tato velká, klenutá zobrazovací jednotka sahá od jednoho střešního sloupku A k druhému. Pod jedním krycím sklem jsou umístěny tři displeje, které tak vizuálně splývají v jeden celek. MBUX se díky svému učenlivému softwaru dokáže zcela přizpůsobit svému uživateli a nabízet mu individualizované návrhy pro velký počet informačních, multimediálních a komfortních funkcí, jakož i funkcí vozidla. V tzv. nulové vrstvě, v nejvyšší úrovni spadající do zorného pole řidiče, jsou osobě za volantem nabízeny nejdůležitější aplikace v závislosti na situaci a kontextu.

Přečtěte si také:  Pocta parádnímu osmiválci AMG v praktickém balení. Manhart upravil Mercedes-AMG C 63 S, věnoval se hlavně technice

V Evropě a Číně je možné na displeji spolujezdce vpředu sledovat dynamické obsahy i za jízdy. Bez omezení je tak možné přehrávání filmů, zobrazování textových zpráv či prezentací nebo surfování na internetu. Řidič totiž nic z toho nevidí díky speciální funkci displejové clony. Ale i bez dynamického obsahu zůstává displej spolujezdce atraktivní plochou s novým spořičem obrazovky ve specifickém designu AMG.

MBUX nabízí řadu dodatečných funkcí AMG, které umocňují sportovní charakter. To platí především pro specifické ukazatele na panelu sdružených přístrojů, multimediálním displeji a head-up displeji. Rychlý přístup k jízdním režimům AMG DYNAMIC SELECT umožňuje příslušné tlačítko na středové konzole.

Sada AMG DYNAMIC PLUS pro zvýšení jízdní dynamiky

Pro model EQE 53 4MATIC+ volitelně dodávaná sada AMG DYNAMIC PLUS kombinuje řadu prvků výbavy pro zvýšení jízdní dynamiky – například funkci maximálního zvýšení výkonu pro RACE START, zvýšení nejvyšší rychlosti na 240 km/h nebo emocionální zvukový doprovod AMG SOUND EXPERIENCE „Performance“. Zážitky z řízení modelu AMG završují speciálně pro toto nastavení zkomponované zvuky – například pro nabíjení nebo funkce informačního a multimediálního systému.

2022-mercedes-benz_eqe_43-4matic
Mercedes-Benz EQE 43 4MATIC

Jízdní dynamika plní příslib daný zvukovým doprovodem. Při vhodné teplotě a stavu nabití lze pro RACE START krátkodobě zvýšit maximální výkon a točivý moment. Mercedes-AMG EQE 53 4MATIC+ pak potřebuje ke zrychlení z 0 na 100 km/h pouhé 3,3 sekundy. Budič nízkých kmitočtů a reproduktory dávají již u stojícího vozidla najevo sílu elektromotorů a poskytují k mimořádnému zrychlení emocionálně nabitý zvukový doprovod. Specifický design ukazatelů AMG na displejích doplňuje jízdní výkony i po vizuální stránce. V nastaveních multimediálního systému lze AMG SOUND EXPERIENCE, samostatně pro exteriér a interiér, kdykoli i deaktivovat.

Další prvky volitelné výbavy pro pocit ještě větší dynamiky

Dynamický dojem může ještě zesílit řada volitelných prvků výbavy AMG. Mezi ně patří designové prvky, jakými jsou například sada AMG Night s černými a černě chromovanými prvky, červené brzdové třmeny nebo ozdobné prvky AMG Carbon. Výkonný sedan s elektrickým pohonem lze zdokonalit i po technické stránce, aby nabízel ještě větší jízdní dynamiku, například vysokovýkonnou brzdovou soustavou AMG s keramickými brzdovými kotouči. Zákazníci mají kromě toho na výběr také aerodynamicky optimalizovaná kola AMG z lehké slitiny s průměrem ráfku 20 nebo 21 palců.

Volitelně se dodává také AMG TRACK PACE, virtuální závodní inženýr. Tento software je součástí informačního a multimediálního systému MBUX a například při jízdě na závodním okruhu nepřetržitě zaznamenává více než 80 specifických dat o vozidle (např. rychlost jízdy, zrychlení). Řidiči jsou také zobrazovány časy na kolo i v jednotlivých úsecích včetně rozdílu vůči referenčnímu času. Jednotlivé údaje se zobrazují červeně nebo zeleně, takže řidič může koutkem oka, aniž by se musel zabývat vnímáním konkrétních čísel, okamžitě poznat, zda v daném okamžiku jede rychleji nebo pomaleji, než je nejlepší čas. Data jsou zobrazována na multimediálním displeji, panelu sdružených přístrojů nebo na volitelném head-up displeji.

Trvale udržitelná elektrická energie díky službě Mercedes me Charge

Od roku 2021 odebírají zákazníci, kteří využívají službu Mercedes me Charge, na všech veřejných nabíjecích stanicích v celé Evropě vždy zelenou energii. Certifikáty o původu zaručují, že množství elektrické energie odebrané při nabíjení prostřednictvím služby Mercedes me Charge bylo do elektrické sítě dodáno z obnovitelných zdrojů. V prvních třech letech po zakoupení vozu nemusejí zákazníci platit za službu Mercedes me Charge, a tím za tzv. zelené nabíjení, žádné základní poplatky. Další výhodou je IONITY Unlimited: Všichni evropští uživatelé modelu EQE mohou jeden rok využívat rychlonabíjecí síť IONITY zdarma prostřednictvím služby Mercedes me Charge. Díky nové funkci Plug & Charge je nabíjení modelu AMG EQE mimořádně komfortní.

Přečtěte si také:  Škodovka pro propagaci elektromobility vytáhla pořádně silný hlas. Jak pracovat s elektromobilem vysvětluje Leoš Mareš

Mercedes me Charge je v současnosti největší nabíjecí sítí na světě. Aktuálně zahrnuje více než 500 000 nabíjecích přípojek se střídavým nebo stejnosměrným proudem v 31 zemích, z toho více než 200 000 v Evropě. Její součástí je také 336 rychlonabíjecích stanic sítě IONITY, jíž je Mercedes-Benz zakládajícím členem. Služba Mercedes me Charge nabízí kromě toho v systému MBUX různé funkce, například vyhledávání nabíjecích stanic podle nastavených parametrů nebo prognózu jejich dostupnosti.

Mercedes me App: Snadné ovládání na chytrém telefonu a tabletu

Aplikace Mercedes me App nabízí od své poslední aktualizace mnoho vylepšených a nových funkcí. Mezi ně patří možnost vyhledávání nabíjecích přípojek podle různých kritérií, například dostupnosti nebo nabíjecího výkonu. Na základě výpočtu pravděpodobnosti zobrazuje nyní aplikace také pravděpodobnou obsazenost příslušné nabíjecí stanice v průběhu dne.

Předvídavé plánování trasy a hospodárná jízda s elektrickou inteligencí

Název navigace s elektrickou inteligencí říká vše. Navigační systém totiž plánuje na základě mnoha faktorů nejrychlejší a nejkomfortnější trasu včetně zastávek pro nabíjení a reaguje dynamicky například na dopravní kolony nebo změny jízdního stylu. Elektrická inteligence plánuje předvídavě rychlou a komfortní trasu včetně zastávek pro nabíjení na základě mnoha faktorů, například vypočtené spotřeby elektrické energie. Systém přitom ve své kalkulaci zohledňuje veškerá relevantní data od topografie a průběhu trasy přes rychlost jízdy až po nutnost používat topení nebo klimatizaci.

Přečtěte si také:  Koncern Stellantis testuje silnici budoucnosti. Zvládne během jízdy dobíjet elektromobily

Nové modely AMG EQE kromě toho díky elektrické inteligenci dynamicky reagují na změny dopravní situace na plánované trase. Vozy AMG zaznamenávají dopravní zácpy a uzavírky i změny spotřeby elektrické energie. Systém pro výpočty využívá informace z cloudu, které kombinuje s palubními daty. Plánovanou trasu lze manuálně zpracovávat. Zákazník si může například nastavit dodatečnou rezervu stavu nabití v cíli a na nabíjecí stanici – standardem je minimální stav nabití deset procent. Je-li vybrána funkce „Nabíjení v cíli“, může být nastavená rezerva v cíli menší. MBUX ukáže, zda je aktuální stav nabití akumulátorů pro návrat do výchozího místa bez nabíjení dostatečný.

Další možnosti pro individuální plánování trasy:

  • Při výpočtu trasy jsou preferovány manuálně zadané nabíjecí stanice podél trasy
  • Řidič může navrhované nabíjecí stanice vyloučit
  • Pro každou zastávku pro nabíjení se vypočítávají pravděpodobné náklady na nabíjení

Existuje-li riziko, že by vůz s příslušným nastavením nedojel do cíle nebo k nabíjecímu stojanu, informuje MBUX řidiče včas díky „aktivnímu sledování dojezdu“ s pokynem aktivovat jízdní funkci ECO.

Koncept komplexní ochrany: Uložení akumulátorů v chráněné poloze pod podlahou
Sada akumulátorů je uložena v chráněné zóně pod podlahou, kde ji před poškozením při kolizi chrání skelet karoserie doplněný o boční hliníkové profily vyrobené výtlačným lisováním. Při této metodě je zahřátý blok kovu vytlačován tryskami, a vzniká tak „nekonečný“ profil, který se uřízne na požadovanou délku. Tímto způsobem lze vyrábět velmi komplexní profily, precizně přizpůsobené stanoveným požadavkům. Schránka akumulátorové sady má vpředu a na bocích deformační struktury. Vlastní akumulátorové moduly dodatečně chrání tuhá, dvoustěnná podlahová deska. Speciální, vícestupňový bezpečnostní systém bdí nad každodenním provozem. Jeho součástí je např. sledování teploty, napětí nebo izolace. Objeví-li se závada, systém sadu akumulátorů odpojí. Standardní výbava zahrnuje rovněž systém sledování kolizí u stojícího vozu (při stejnosměrném nabíjení).

Koloběh materiálů

Více než 80 kilogramů dílů obsahuje materiály, které šetří suroviny (recykláty a suroviny z obnovitelných zdrojů). Podlahové krytiny zcela elektricky poháněných modelů AMG obsahují novou přízi z recyklovaného nylonu. Jedna tuna této příze ušetří více než 6,5 tuny CO2 v porovnání s nově vyrobeným nylonem. Ocel pro karoserie obsahuje 80 procent recyklované oceli získávané ponejvíce z ocelového šrotu.

Přečtěte si také:  Konec jedné elektrické éry. BMW plánuje ukončení výroby modelu i3, náhradu nedostane

Po ukončení životnosti vozidla je možné akumulátory dále používat. Například v úložištích elektrické energie, která provozuje společnost Mercedes-Benz Energy GmbH. Ta spolu se svými partnery připojila k německé elektrické síti již tři velká úložiště z automobilových akumulátorových systémů s celkovou kapacitou 50 MWh. První úložiště z použitých akumulátorů bylo zapojeno do sítě již v říjnu 2016 v západovestfálském městě Lünen.

Technické údaje

   

Mercedes-AMG
EQE 43 4MATIC

Mercedes-AMG
EQE 53 4MATIC+

Elektromotory

Typ

Dva synchronní elektromotory s permanentními magnety

Dva synchronní elektromotory s permanentními magnety

Max. výkon systému pohonu
(standardní výbava – se sadou AMG DYNAMIC PLUS)

kW/koní

350/476

460/626 – 505 /687

Max. točivý moment systému pohonu (standardní výbava/se sadou AMG DYNAMIC PLUS)

Nm

858

950 / 1000

Pohon

 

Pohon všech kol AMG Performance 4MATIC se zcela variabilním rozdělováním točivého momentu

Pohon všech kol AMG Performance 4MATIC+ se zcela variabilním rozdělováním točivého momentu

Zrychlení 0-100 km/h

(standardní výbava/se sadou AMG DYNAMIC PLUS)

s

4,2

3,5 / 3,3

Nejvyšší rychlost1

(standardní výbava/se sadou AMG DYNAMIC PLUS)

km/h

210

220 / 240

Kapacita sady akumulátorů, využitelná

kWh

90,6

90,6

Jmenovité napětí

V

328

328

Max. výkon rekuperace2

kW

260

260

Palubní nabíječka (standardně/volitelně)

kW

11/22

11/22

Max. výkon nabíjení stejnosměrným proudem

kW

170

170

Kombinovaná spotřeba elektrické energie (WLTP)

kWh/100 km

22,5-19,73

23,2-20,3 (předběžný údaj)

Emise CO2 (WLTP)

g/km

0

0

Třída hospodárnosti

 

A+

A+

Dojezd (WLTP)

km

462-5337

444-5188 (předběžný údaj)

Provozní hmotnost (EU)

kg

2525

2525

Vnější délka/šířka/výška

mm

4964/1906/1492

4964/1906/1492

Objem zavazadlového prostoru (VDA)

litrů

430

430

Přidat komentář