Mercedes-AMG GT 63 PRO 4MATIC+ | 2024

Mercedes-AMG GT 63 PRO 4MATIC+ se představuje. 612koňový sporťák dostal ještě víc agility pro závodní tratě

Autor: Josef Pelikán - Zdroj a foto: Mercedes-Benz - 12. 7. 2024


Mercedes-AMG představila na automobilové slavnosti Goodwood Festival of Speed nejnovější přírůstek do rodiny supersportovních vozů AMG GT – nový Mercedes-AMG GT 63 PRO 4MATIC+. Novinka se zaměřuje na ryzí automobilové nadšence, kteří požadují mimořádnou dynamiku. Okamžitá odezva na pokyny řidiče a špičkové výkony přinášejí ještě sportovnější zážitek z jízdy, který je patrný zejména při příležitostných jízdách na závodních tratích. Vyšší výkon, dokonalé vyladění aerodynamiky s dále sníženým aerodynamickým vztlakem a účinnější chlazení přispívají ke zlepšení jízdní dynamiky a kratším časům na okruhu.

Nový model přitom nabízí stejné výhody jako ostatní vozy řady AMG GT. Druhá generace AMG GT byla na základě požadavku zákazníků na lepší každodenní použitelnost upravena tak, že nabízí ve srovnání s předchůdcem příjemnější pocit z prostornosti interiéru a zlepšený výhled všemi směry.

Zdokonalené výkony a optimalizovaná ovladatelnost na závodních tratích

Motor AMG 4,0 l V8 biturbo ve výkonovém provedení s maximem 450 kW/612 koní je skvělým pohonem pro vůz této kategorie. Upravená jednotka poskytuje o 20 kW/27 koní více než v AMG GT 63 a pro ještě výraznější akceleraci zvýšili motoráři v Affalterbachu rovněž maximální točivý moment o 50 Nm na 850 Nm. Těchto parametrů bylo dosaženo úpravou řídicí jednotky. AMG GT 63 PRO zaujme celkovými jízdními schopnostmi, zejména ve vyšších rychlostech. Z nuly na 200 km/h dokáže sprintovat za pouhých 10,9 sekundy (o 0,5 sekundy rychleji než AMG GT 63). Maximální rychlost činí 317 km/h.

Významná opatření pro účinnější chlazení

Při ladění AMG GT posílili specialisté vysokoteplotní a nízkoteplotní chladicí okruhy pro vyšší teplotní zátěž pohonného ústrojí při jízdě na závodním okruhu. Dva chladiče jsou nyní umístěny v podbězích levého a pravého předního kola. Zvyšuje se tím chladicí schopnost pohonné soustavy a zároveň i celkový výkon vozidla na závodní trati.

Chladiče diferenciálů umístěné shora na přední a zadní nápravě jsou nyní stejně jako rozdělovací převodovka plně variabilního pohonu všech kol AMG Performance 4MATIC+ chlazeny aktivně. Chladicí kapalina proudí pomocí elektricky ovládaných čerpadel v jednotlivých chladicích okruzích a může tak lépe a nepřetržitě odvádět teplo.

Nově tvarovaná žebra pro vedení vzduchu na spodní části karoserie a přepracované ochranné štíty brzd pomáhají přivést více vzduchu k brzdám. To zvyšuje odolnost brzd a zabraňuje jejich příliš vysoké teplotě.

Zlepšené aerodynamické vlastnosti

Pečlivé aerodynamické vyladění přispívá k zvýšení jízdních výkonů, a to jak z hlediska podélné, tak příčné dynamiky. Na tomto výsledku se podíleli odborníci na aerodynamiku a specialisté na jízdní vlastnosti. Přepracovaný přední nárazník je ještě výraznější. Kolem zvětšených krajních vstupů vzduchu se nacházejí další deflektory vyrobené z přiznaných uhlíkových vláken. Součástí standardní výbavy je také aktivní aerodynamický profil ve spodní části karoserie, systém aktivní regulace proudění vzduchu AIRPANEL v předním nárazníku a aerodynamická sada s pevným zadním přítlačným křídlem na víku zavazadlového prostoru. Aerodynamický vztlak na přední nápravě byl snížen o více než 30 kilogramů. Výsledkem je ještě přesnější řízení. AMG GT 63 PRO má také přídavné vzduchové deflektory na spodní části – podobné jako u vozu Mercedes‑AMG ONE. Tato žebra, která jsou umístěna v úrovni přední a zadní nápravy, urychlují proudění vzduchu pod vozem. Všechny tyto úpravy vzájemně působí spolu se zadním křídlem, které zvyšuje přítlak na zadní nápravu o zhruba 15 kilogramů.

Spolehlivé keramické brzdy, 21palcová kovaná kola a okruhové pneumatiky bez příplatku

Standardní vysoce výkonný keramický kompozitní brzdový systém AMG se šestipístkovými pevnými třmeny vpředu a jednopístkovými plovoucími třmeny vzadu je na přední nápravě vybaven brzdovými kotouči o průměru 420 milimetrů. V současnosti se jedná o největší standardní keramické brzdové kotouče Mercedes‑AMG.

Mercedes-AMG GT 63 PRO 4MATIC+ | 2024

Stejně jako v motoristickém sportu jsou vnitřní části výkonných brzdových kotoučů vyrobeny z lehkého, vysoce pevného titanu. Brzdový systém přispívá ke snížení hmotnosti, zejména neodpružené hmoty. Dalšími výhodami jsou ještě větší spolehlivost a odolnost proti vadnutí při prudkém brzdění, což zajišťuje rychlé časy na kolo. Brzdová soustava vyniká také dlouhou životností a bezprostředními reakcemi. To je rovněž zásadní pro vysokou úroveň bezpečnosti v každodenním provozu na silnici.

Lehká 21palcová kovaná kola AMG Performance s křížovými paprsky jsou lakována pouze v matně šedém odstínu.. Standardně se dodávají s pneumatikami Michelin Pilot Sport 5. Jako volitelnou výbavu bez příplatku lze objednat vzor Michelin Pilot Sport Cup 2R Cup. Rozměry činí 295/30 ZR 21 vpředu a 305/30 ZR 21 vzadu.

Inspirace motoristickým sportem zvenku i uvnitř

Standardně dodávaná sada AMG carbon exteriér s předním spoilerem, ozdobnými lištami v bočních prazích, difuzorem a zadním křídlem vyrobenými z vysoce kvalitních uhlíkových vláken zdůrazňuje spojení s motorsportem. Součástí sériové výbavy jsou dále černě lakované brzdové třmeny, sedadla AMG Performance se zvýrazněnou boční oporou a volant AMG Performance v kombinaci kůže Nappa a mikrovlákna MICROCUT.

Základní technické údaje

Základní technické údaje: Mercedes-AMG GT 63 PRO 4MATIC+ (2024)


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru