Tak to vypadá, že nás jednou všechna ta pravidla a nařízení zahubí. Ne proto, že by jich bylo tolik nebo byla nějak otravná, ale proto, že nám dříve nebo později zakáží jakoukoliv zábavu. Velkými motory to začalo a pokračuje to zbytečným – tedy podle úřadů zbytečným – hlukem aut. Hodně nám to připomíná jednu zakázanou reklamu na Toyotu GT86, která v kreslené podobě ukazovala, že za volantem se můžeme také bavit.

V Británii zakázali reklamu na Toyotu GT86 – video

Bastian Bogenschutz, šéf produktového plánování značky Mercedes-AMG v rozhovoru pro magazín Motoring prozradil, že evropské legislativní změny nedovolí, aby modely AMG byly dále “uprskané”, hlasité a tolik rozzlobené. A nejde jen o AMG, ale i o konkurenty, tedy třeba modely BMW M. A to jak v Evropě, tak mimo ni. A to proto, že by pro prakticky všechny automobilky bylo velmi drahé montovat hlučné výfuky na auta určená mimo Evropu a naopak. První modely, kterých se toto nařízení bude týkat, jsou CLA 45 S a A45 S.

Ovšem Mercedes-AMG ví, že bez řádného zvukového doprovodu bude zážitek z jízdy poloviční, a tak se rozhodl ke kroku, který ale u některých nebude přijat s nadšením. Prostě zvuk auta, tedy hlavně výfuku a motoru přesune do interiéru. Jasně, není to ideální, ale lepší než nic. Ale je to postavené na hlavu.

Tiché elektromobily jsou nebezpečné a musí vydávat zvuk. Většinou dost nepříjemný zvuk. A hlasitá auta musí být tišší, protože by jejich zvuk mohl svádět k nebezpečné zábavě…

Výstražné zvuky jsou u elektromobilů povinné. Mercedes-Benz už ten svůj má