Nový Mercedes‑Benz GLC se dodává výhradně s plně elektrifikovanými pohony. Nabídku úspěšné rodiny SUV značky s hvězdou nyní doplňují dvě plug-in hybridní verze: GLC 300 e 4MATIC s cenami od 1 754 500 Kč a GLC 400 e 4MATIC s cenami od 1 824 680 Kč. Na jaro 2023 je plánováno uvedení na trh třetího plug-in hybridního modelu, GLC 300 de 4MATIC, který je možné již nyní objednat s cenami od 1 821 050 Kč.
Nový Mercedes‑Benz GLC sází na úspěšný recept moderního, sportovního luxusu v podání značky Mercedes‑Benz. Zcela nově vyvinutá modelová řada přesvědčí designem i technikou, sportovními jízdními výkony, jakož i komfortem a agilitou. A to vše s nejvyšší hospodárností, protože nové GLC ve všech verzích důsledně využívá přednosti hybridních pohonů. Nabídka pohonů zahrnuje zážehové i vznětové čtyřválce kombinované s elektromotorem.
Mercedes-Benz GLC se představuje v nové generaci. Má elektrifikované motory a bohatší výbavu
Verze plug-in hybrid používají synchronní elektromotor s permanentními magnety o výkonu 100 kW a nabízejí celkový nejvyšší výkon až 280 kW/381 koní a celkový točivý moment až 750 Nm. Většinu každodenních tras lze absolvovat s výhradně elektrickým pohonem díky dojezdu v elektrickém režimu až 130 kilometrů podle metodiky WLTP. Vylepšený hybridní jízdní režim počítá s elektrickým pohonem na úsecích, kde je jeho použití nejsmysluplnější. Například na trasách v městských oblastech jezdí GLC prioritně elektricky. GLC však díky novému terénnímu jízdnímu režimu dokáže jet bez spalovacího motoru na přání řidiče i v náročném terénu.
Plug-in hybridní modely jsou standardně vybaveny 11kW palubní nabíječkou, která umožňuje nabíjení z domácí elektrické sítě se střídavým proudem nebo z třífázové nástěnné nabíječky. Kromě toho je volitelně k dispozici 60kW nabíječka pro rychlé nabíjení stejnosměrným proudem. Nabíjení na veřejných nabíjecích stanicích je díky službě Mercedes me Charge příjemnou podružností. Nabíjecí síť s cca 300 000 nabíjecími přípojkami v Evropě nabízí tři nabíjecí tarify podle individuálního počtu ujetých kilometrů. Nabíjení se službou Mercedes me Charge je díky tomu ještě jednodušší a transparentnější. V prvním roce po registraci čeká na řidiče externě nabíjitelných hybridních vozů Mercedes-Benz exkluzivní cenové zvýhodnění veřejného nabíjení s pevnými cenami za kilowatthodinu elektrické energie. V prvním roce po zakoupení nového vozu navíc nemusejí zákazníci platit základní měsíční poplatek v tarifu M, který je koncipován například pro dojíždění po městě.
Služba Mercedes me Charge poskytuje zákazníkům přístup k velkému počtu veřejných nabíjecích stanic, které se nacházejí například ve městech, nákupních centrech, hotelích nebo motorestech. Aplikace Mercedes me App předem ukáže přesnou polohu vybrané nabíjecí stanice i její aktuální dostupnost a cenu.
Simulátor dojezdu: ukazatel individuálního elektrického dojezdu
Dojezd s elektrickým pohonem je pro mnoho zákazníků důležitým faktorem při rozhodování o koupi elektrifikovaného vozidla. Mercedes‑Benz umožňuje svým zákazníkům jednoduše zjistit, jaký budou mít jejich individuální provozní podmínky vliv na skutečný dojezd v elektrickém režimu.
Na produktových webových stránkách modelu GLC mohou zákazníci zadat kombinaci externích faktorů, jakými jsou venkovní teplota, provozní profil a požadavky na klimatizaci. Simulátor jim přehledně ukáže, s jakým elektrickým dojezdem mohou v každodenním provozu počítat. Transparentně je tak patrné, za jakých okolností se může skutečný dojezd s elektrickým pohonem lišit od homologovaného údaje.
Výrazně více „elektrické“ zážitky z jízdy
Vysokou hustotu výkonu hybridní poháněcí jednotky vytváří synchronní elektromotor s permanentními magnety a vnitřním rotorem. Maximální točivý moment elektromotoru, 440 N.m, je k dispozici od prvních otáček, což zajišťuje vysokou úroveň agility při rozjezdu a překvapivou jízdní dynamiku. Jízda s výhradně elektrickým pohonem je možná až do rychlosti 140 km/h.
Mercedes‑Benz používá u nového modelu GLC elektromechanický brzdový posilovač, který není závislý na podtlaku. Brzdový posilovač podle jízdní situace automaticky řídí flexibilní přechody mezi hydraulickým brzděním a rekuperací. Tím je vždy docíleno nejvyšší možné rekuperace kinetické energie. Vozidlo díky tomu dosahuje maximálního rekuperačního výkonu až 100 kW častěji než s konvenční, výhradně hydraulickou brzdovou soustavou.
Vysokonapěťová sada akumulátorů je vlastním vývojem společnosti Mercedes‑Benz a má celkovou kapacitu 31,2 kWh. Dokonce i kompletní nabití vybité sady akumulátorů lze s volitelně dodávanou 60kW nabíječkou pro rychlé nabíjení stejnosměrným proudem realizovat během pouhých 30 minut.
Stručné technické údaje:
Mercedes-Benz GLC: motorizace | GLC 300 e 4MATIC | GLC 400 e 4MATIC | GLC 300 de 4MATIC* | |
Zážehové motory | Vznětový motor | |||
Zdvihový objem | cm³ | 1999 | 1999 | 1993 |
Nejvyšší výkon spalovacího motoru | kW/k | 150/204 | 185/252 | 145/197 |
při | ot./min | 6100 | 5800 | 3600 |
Nejvyšší točivý moment spalovacího motoru | N.m | 320 | 400 | 440 |
při | ot./min | 2000–4000 | 2000–3200 | 1800–2800 |
Nejvyšší výkon elektromotoru | kW/k | 100/136 | 100/136 | 100/136 |
Podpůrný výkon (ISG) | kW/k | – | – | – |
Nejvyšší točivý moment elektromotoru | Nm | 440 | 440 | 440 |
Celkový nejvyšší výkon | kW/k | 230/313 | 280/381 | 245/335 |
Celkový nejvyšší točivý moment | Nm | 550 | 650 | 750 |
Jmenovitá kapacita sady akumulátorů | kWh | 31,2 | 31,2 | 31,2 |
Nejvyšší rychlost | km/h | 218 | 237 | 217 |
Nejvyšší rychlost s elektrickým pohonem | km/h | 140 | 140 | 140 |
Zrychlení 0-100 km/h | s | 6,7 | 5,6 | 6,4 |
Kombinovaná spotřeba paliva (WLTP) | l/100 km | – | – | – |
Kombinovaná spotřeba paliva, vážený průměr (WLTP) | l/100 km | 0,6–0,5 | 0,6–0,5 | 0,5–0,4 |
Kombinované emise CO2 (WLTP) | g/km | – | – | – |
Kombinované emise CO2, vážený průměr (WLTP) | g/km | 15–12 | 15–12 | 14–10 |
Kombinovaná spotřeba elektrické energie, vážený průměr (WLTP) | kWh/100 km | 22,5–20,4 | 22,5–20,4 | 22,9–20,5 |
Dojezd s elektrickým pohonem (jízdní cyklus EAER city) (WLTP) | km | 119–130 | 119–130 | 112–128 |
* od jara 2023
super auticko,ja vlastním glc 350e.
v roku 2023 kupujem nove auto ešte sa rozhoduje či glc 400e alebo eqe suv pokial by bolo v ponuke pre rok 2023