mercedes-benz-glc-phev-2022

Mercedes‑Benz GLC startuje s novými plug-in hybridními verzemi. Kombinovat je lze i s naftou

Autor: Josef Pelikán - Zdroj a foto: Mercedes-Benz - 3. 12. 2022


Nový Mercedes‑Benz GLC se dodává výhradně s plně elektrifikovanými pohony. Nabídku úspěšné rodiny SUV značky s hvězdou nyní doplňují dvě plug-in hybridní verze: GLC 300 e 4MATIC s cenami od 1 754 500 Kč a GLC 400 e 4MATIC s cenami od 1 824 680 Kč. Na jaro 2023 je plánováno uvedení na trh třetího plug-in hybridního modelu, GLC 300 de 4MATIC, který je možné již nyní objednat s cenami od 1 821 050 Kč.

Nový Mercedes‑Benz GLC sází na úspěšný recept moderního, sportovního luxusu v podání značky Mercedes‑Benz. Zcela nově vyvinutá modelová řada přesvědčí designem i technikou, sportovními jízdními výkony, jakož i komfortem a agilitou. A to vše s nejvyšší hospodárností, protože nové GLC ve všech verzích důsledně využívá přednosti hybridních pohonů. Nabídka pohonů zahrnuje zážehové i vznětové čtyřválce kombinované s elektromotorem.

Mercedes-Benz GLC se představuje v nové generaci. Má elektrifikované motory a bohatší výbavu

Verze plug-in hybrid používají synchronní elektromotor s permanentními magnety o výkonu 100 kW a nabízejí celkový nejvyšší výkon až 280 kW/381 koní a celkový točivý moment až 750 Nm. Většinu každodenních tras lze absolvovat s výhradně elektrickým pohonem díky dojezdu v elektrickém režimu až 130 kilometrů podle metodiky WLTP. Vylepšený hybridní jízdní režim počítá s elektrickým pohonem na úsecích, kde je jeho použití nejsmysluplnější. Například na trasách v městských oblastech jezdí GLC prioritně elektricky. GLC však díky novému terénnímu jízdnímu režimu dokáže jet bez spalovacího motoru na přání řidiče i v náročném terénu.

Plug-in hybridní modely jsou standardně vybaveny 11kW palubní nabíječkou, která umožňuje nabíjení z domácí elektrické sítě se střídavým proudem nebo z třífázové nástěnné nabíječky. Kromě toho je volitelně k dispozici 60kW nabíječka pro rychlé nabíjení stejnosměrným proudem. Nabíjení na veřejných nabíjecích stanicích je díky službě Mercedes me Charge příjemnou podružností. Nabíjecí síť s cca 300 000 nabíjecími přípojkami v Evropě nabízí tři nabíjecí tarify podle individuálního počtu ujetých kilometrů. Nabíjení se službou Mercedes me Charge je díky tomu ještě jednodušší a transparentnější. V prvním roce po registraci čeká na řidiče externě nabíjitelných hybridních vozů Mercedes-Benz exkluzivní cenové zvýhodnění veřejného nabíjení s pevnými cenami za kilowatthodinu elektrické energie. V prvním roce po zakoupení nového vozu navíc nemusejí zákazníci platit základní měsíční poplatek v tarifu M, který je koncipován například pro dojíždění po městě.

mercedes-benz-glc-phev-2022-interier

Služba Mercedes me Charge poskytuje zákazníkům přístup k velkému počtu veřejných nabíjecích stanic, které se nacházejí například ve městech, nákupních centrech, hotelích nebo motorestech. Aplikace Mercedes me App předem ukáže přesnou polohu vybrané nabíjecí stanice i její aktuální dostupnost a cenu.

Simulátor dojezdu: ukazatel individuálního elektrického dojezdu

Dojezd s elektrickým pohonem je pro mnoho zákazníků důležitým faktorem při rozhodování o koupi elektrifikovaného vozidla. Mercedes‑Benz umožňuje svým zákazníkům jednoduše zjistit, jaký budou mít jejich individuální provozní podmínky vliv na skutečný dojezd v elektrickém režimu.

Na produktových webových stránkách modelu GLC mohou zákazníci zadat kombinaci externích faktorů, jakými jsou venkovní teplota, provozní profil a požadavky na klimatizaci. Simulátor jim přehledně ukáže, s jakým elektrickým dojezdem mohou v každodenním provozu počítat. Transparentně je tak patrné, za jakých okolností se může skutečný dojezd s elektrickým pohonem lišit od homologovaného údaje.

Výrazně více „elektrické“ zážitky z jízdy

Vysokou hustotu výkonu hybridní poháněcí jednotky vytváří synchronní elektromotor s permanentními magnety a vnitřním rotorem. Maximální točivý moment elektromotoru, 440 N.m, je k dispozici od prvních otáček, což zajišťuje vysokou úroveň agility při rozjezdu a překvapivou jízdní dynamiku. Jízda s výhradně elektrickým pohonem je možná až do rychlosti 140 km/h.

mercedes-benz-glc-phev-2022-zadek

Mercedes‑Benz používá u nového modelu GLC elektromechanický brzdový posilovač, který není závislý na podtlaku. Brzdový posilovač podle jízdní situace automaticky řídí flexibilní přechody mezi hydraulickým brzděním a rekuperací. Tím je vždy docíleno nejvyšší možné rekuperace kinetické energie. Vozidlo díky tomu dosahuje maximálního rekuperačního výkonu až 100 kW častěji než s konvenční, výhradně hydraulickou brzdovou soustavou.

Vysokonapěťová sada akumulátorů je vlastním vývojem společnosti Mercedes‑Benz a má celkovou kapacitu 31,2 kWh. Dokonce i kompletní nabití vybité sady akumulátorů lze s volitelně dodávanou 60kW nabíječkou pro rychlé nabíjení stejnosměrným proudem realizovat během pouhých 30 minut.

Stručné technické údaje:

Mercedes-Benz GLC: motorizace GLC 300 e 4MATICGLC 400 e 4MATICGLC 300 de 4MATIC*
  Zážehové motoryVznětový motor
Zdvihový objemcm³199919991993
Nejvyšší výkon spalovacího motorukW/k150/204185/252145/197
přiot./min610058003600
Nejvyšší točivý moment spalovacího motoruN.m320400440
přiot./min2000–40002000–32001800–2800
Nejvyšší výkon elektromotorukW/k100/136100/136100/136
Podpůrný výkon (ISG)kW/k
Nejvyšší točivý moment elektromotoruNm440440440
Celkový nejvyšší výkonkW/k230/313280/381245/335
Celkový nejvyšší točivý momentNm550650750
Jmenovitá kapacita sady akumulátorůkWh31,231,231,2
Nejvyšší rychlostkm/h218237217
Nejvyšší rychlost s elektrickým pohonemkm/h140140140
Zrychlení 0-100 km/hs6,75,66,4
Kombinovaná spotřeba paliva (WLTP)l/100 km
Kombinovaná spotřeba paliva, vážený průměr (WLTP)l/100 km0,6–0,50,6–0,50,5–0,4
Kombinované emise CO2 (WLTP)g/km
Kombinované emise CO2, vážený průměr (WLTP)g/km15–1215–1214–10
Kombinovaná spotřeba elektrické energie, vážený průměr (WLTP)kWh/100 km22,5–20,422,5–20,422,9–20,5
Dojezd s elektrickým pohonem (jízdní cyklus EAER city) (WLTP)km119–130119–130112–128

* od jara 2023


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , , , ,

1 názor na “Mercedes‑Benz GLC startuje s novými plug-in hybridními verzemi. Kombinovat je lze i s naftou”

  1. super auticko,ja vlastním glc 350e.
    v roku 2023 kupujem nove auto ešte sa rozhoduje či glc 400e alebo eqe suv pokial by bolo v ponuke pre rok 2023

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru