Svolávací akce jsou součástí života všech automobilek světa. Před nedávnem jsme vás informovali o několika svolávacích akcích škodovky, potíže ale má celý koncern Volkswagen. Jde konkrétně o systém eCall, jenž je potřeba znovu přeprogramovat, protože nefunguje tak, jak má. Problémy v minulosti měly ale také značky jako Porsche nebo Rolls-Royce, ačkoliv faktem je, že v případě britské aristokratické značky šlo o svolávací akci, která běžného smrtelníka spíše donutí se usmát. Majitele modelů Cullinan, kterých se akce týkala, už možná ne…

Co ale rozhodně není k smíchu, je několik svolávacích akcí, které musel vyhlásit McLaren. Pokud si alespoň čas od času o supersportech něco přečtete, můžete se dozvědět, že jejich velkou slabinou je to, že občas hoří. Pravdou je, že se to stává hlavně italským superautům, ale vzhledem k vysokým výkonům a tedy i vysokým teplotám v motoru a v okolí výfukového potrubí k tomu může dojít u jakéhokoliv auta s přívlastkem „super“.

A právě problém s možným požárem řeší u McLarenu. A to už má automobilka i tak dost problémů, v poslední době hlavně kvůli koronaviru. Podle webu svolavacky.cz, který o velké svolávací akci informoval, se potíže týkají modelů 720S, 570GT, Senna a GT.

„Shořel mi McLaren Senna. Ano, smál jsem se, co jsem měl dělat jinýho?“

Problém u této skupiny modelů je v tom, že pěnová podložka, která je u palivové nádrže, může v jistých případech držet vlhkost. Vlivem vibrací a oné vlhkosti se pak mohou v palivové nádrži udělat mikroskopické trhliny, čímž může unikat palivo. Nejen, že díky tomu může následně začít hořet samo auto, ale takový únik paliva a případný požár znamená i potenciální problémy pro okolní provoz.

Co se modelů 570GT týká, jde o kusy vyrobené v období 1. 5. 2016 do 15. 3. 2019. V případě Senny o kusy vyrobené od 26. 4. 2016 do 14. 12. 2019. U modelu GT o vozidla vyrobená mezi 10. 8. 2019 a 13. 3. 2020. A u modelu 720S pak vozů vyrobených od 7. 10. 2016 do 26. 2. 2020.

V Česku oficiální zastoupení značky McLaren není. Servisní úkon týkající se této svolávací akce bude tedy potřeba řešit v okolních státech. V Německu je autorizovaných prodejců a servisů celá řada, namátkou v Mnichově, Ve Frankfurtu nebo Berlíně. Řešit se to dá i v rakouské Vídni.