Kdo z vás si někdy vyzkoušel jízdu s větrem ve vlasech, ten s námi asi bude souhlasit, že je to hodně návykové. A rozhodně nemusí jít jen o krátké nedělní projížďky, vždyť kabriolety umí být i vcelku praktické. To jsme vyzkoušeli v létě, kdy jsme s Mercedes-Benzem E 220 d 4Matic kabriolet vyrazili do Chorvatska.

Ovšem teď si ukážeme kabriolet, respektive roadster, který je vše, jen ne praktický. Ale s chutí mu to odpustíte, a navíc vám vůbec nebude vadit, že je jeho cena v přepočtu 7 milionů Kč. Proč? Protože jde o technickou a designovou dokonalost, kterou nelze nemilovat: McLaren 720S.

standardní verze 720S je fenomenální. Představena byla před rokem v Ženevě a tehdy vyvolala velký zájem hlavně proto, že jako první model řady Super Series přijel s čistě karbonovým monokokem Monocage II. Ten do vínku dostal i Spider a právě díky němu nemusel dostat další speciální výztuhy. Karbon je totiž tak pevný, že se i se staženou střechou auto nekroutí. Ovšem z karbonu je v tomto případě i řada dalších detailů, jako například bezpečnostní oblouky za hlavami cestujících. Mimochodem, jistě víte, že kabriolety bývají těžká auta. Tak v tomto případě to neplatí, protože McLaren právě i díky karbonu zvládl udržet hmotnost auta na hodně zajímavých 1332 kilogramech.

Novinku pohání totožný agregát, který najdeme v 720S s pevnou střechou. Jde o motor 4,0 litru V8 s dvojicí turbodmychadel, výkon má 720 koní a točivý moment 700 Nm. Z 0 na 100 km/h potřebuje tahle hračka jen 2,9 sekundy a z 0 na 200 km/h za 7,9 sekundy. Maximální rychlost je v tomto případě dvojí. 341 km/h zvládnete, když budete mí střechu nataženou. Pokud ovšem chcete nebe nad hlavou, pustí vás elektronika jen do 325 km/h. A to už je pořádný fofr a vítr ve vlasech. 😊

A ještě dvě, hlavně pro kabriolety důležitá čísla vám dlužíme. Střecha se zcela stáhne nebo naopak natáhne za 11 sekund a můžete při tom jet až 50 km/h. McLaren už přijímá objednávky a první zákazníci by se měli dočkat už na jaře příštího roku.