S tou bájnou myšlenkou přišel japonský automobilový výrobce již v roce 1989. Od té doby se do roku 2016 vyrobilo 1 000 000 kusů modelu MX-5 celkem ve čtyřech generacích. To z Mazdy MX-5 udělalo nejprodávanější a nejoblíbenější roadster planety.
Ano, je jasné, že v porovnání se Škodou, která vyrobila jeden milion Octavií a to pouze ve třetí generaci, která se prodává od roku 2013, to je trochu někde jinde, ale nebudeme přece srovnávat jablka s hruškami. To, co zažijete během prosluněného víkendu se střechou dole v jakékoliv generaci MX-5, asi dost těžko zažijete za desítky tisíc najetých kilometrů za volantem rodinné Octavie.
Čtvrtá generace s označením ND se objevila v září 2014. V roce 2016 pak přibyla varianta RF, opět s elektricky ovládanou pevnou střechou místo plátěné. Čtvrté generaci Mazdy MX-5 se podařilo v New Yorku získat titul World Car of the Year a triumfovala i v přidružené kategorii designu. A to je spolu s faktem, že už takových vozítek jezdí jeden milion, dobrá zpráva. Svět ještě není tak v nepořádku, jak by se mohlo zdát.
Miliontá Mazda MX-5 opustila brány továrny 22. dubna 2016. Nedočká se jí však žádný petrolhead, automobilka ji bude využívat ke své propagaci, už třeba příští měsíc na květinovém festivalu v japonské Hirošimě. Ale podívá se i po světě a přijede do Evropy, třeba na Festival rychlosti do britského Goodwoodu 26. června. Mazda MX-5 je nejenom kult, už je to také legenda. A dobře pro nás, žijící legenda.