Mazda jde proti proudu, dělá věci jinak, po svém. Je to jedna z posledních automobilek, která pod kapotou stále používá velké atmosférické benzinové motory. Pro Evropu teď chystá několik hodně zajímavých novinek: šestiválec, dieselový motor, ale i Wankelův motor.
Mazda před časem odhalila svůj plán pro blízkou budoucnost. A ten je rozhodně ambiciózní. Mazda má v současnosti v nabídce jen jediný elektromobil, kterým je crossover MX-30. Nekoupíte si u ní ovšem žádný plug-in hybrid, ale ani full hybrid. Jen čisté benzinové motory s maximálně mild-hybridními pohonnými jednotkami e-Skyactiv X.
V průběhu následujících let chce japonská automobilka představit dvě nová SUV CX-60 a CX-80, přičemž ten větší z nich má nabídnout i sedmimístnou verzi. Protože jde o velké modely, budou poprvé v historii značky poháněny plug-in hybridní jednotkou. Vyrovnat to ale novým šestiválcem Skyactiv-X pro novou Mazdu6, a dokonce i novým naftovým motorem Skyactiv-D. Oba dva budou mild-hybridy se 48V sítí a se startér-generátorem.
V příštím roce bude představena i modernizovaná verze elektrické Mazda MX-30. Ta dostane prodlužovač dojezdu, kterým bude benzinový generátor. Nepůjde ale o běžný spalovací motor, nýbrž o jednorotorový Wankel.
Velkou elektrickou ofenzivu má v plánu Mazda spustit v roce 2025, kdy představí i zbrusu novou elektrickou podvozkovou platformu. Postupná elektrifikace má pak skončit v roce 2030.