dakar-2019-big-shock-racing-pred-dakarem- (2)

Martin Macík se po letošním Dakaru loučí s „Frantou“ a těší se na „Karla“

Autor: Tisková zpráva - 21. 1. 2019


Martin Macík s navigátorem Františkem Tomáškem a mechanikem Lukášem Kalankou ze sedlčanského týmu Big Shock Racing vybojovali ve žlutém Liazu v semi Dakaru parádní 2. místo. Projeli celou trasu Dakaru 2019 a na své konto si pravidelně připisovali vyrovnané časy odpovídající výsledkům v TOP 5 kategorie kamionů. Jan Brabec, týmový motocyklista, předvedl odvážnou jízdu i obrovskou vůli a podařilo se mu získat celkové 34. místo. Nebýt 9hodinové penalizace za neprojeté body, mohl by dojet TOP 20.

Tým Big Shock Racing získal neuvěřitelnou vlnu podpory mezi fanoušky, pro něž bylo nasazení, chuť bojovat, otevřenost a týmová spolupráce víc než výsledek v celkovém hodnocení. Potvrdilo se tak, že závodníci týmu Big Shock Racing umí držet krok s velkými továrními hráči a dokáží si v každé situaci poradit. Ale zároveň vědí, že na „kdyby“ se nehraje a jsou připraveni udělat vše pro to, aby výsledky na příštím Dakaru byly mezi nejlepšími. Jaké jsou plány pro novou sezónu?

dakar-2019-big-shock-racing-po-dakaru

Posádka se osvědčila, tým fungoval na jedničku. Štěstí přijde příště

Martin Macík je s působením týmu Big Shock Racing na Dakaru 2019 spokojený. „Bez silné, sehrané party Dakar nedojedete. Potřebujete tým lidí, na které je spoleh a zároveň si dobře rozumíte. Každý musí vědět, co je jeho práce a dělat ji s nejvyšším možným nasazením. Fyzické i psychické tlaky jsou na Dakaru opravdu obrovské, ale silný tým vás udrží. A my ho máme,“ popisuje Macík. „Zároveň se letos skvěle povedla navigace Františku Tomáškovi, se kterým jsme kamarádi od mala, neudělal žádnou zásadní chybu, nebloudili jsme, pokaždé věděl, kam jet. A výborně se osvědčil i Lukáš Kalanka, náš nový mechanik dokázal na trati opravit i vylomené kolo tak, abychom s ním dojeli do cíle,“ popisuje Martin Macík, který svou vyrovnanou a lehkou jízdou pravidelně překvapoval konkurenci. Osudným se ale posádce stal smolný skok v 5. etapě, vylomené kolo, neprojeté kontrolní body a následné lavírování pořadatelů, kteří nakonec žlutou liazku přesunuli do semi Dakaru. V kategorii „malého Dakaru“ se před posádku dokázal dostat jen jeden z osobních vozů MINI.

rallye-dakar-2019-po-9-etape-martin-macik- (1)

Franta už má bráchu Karla

Ani s technikou nebyly na Dakaru 2019 výraznější problémy. Liaz Franta fungoval i v obrovských rychlostech bezchybně. „Letos jsme ani nevybalili svářečku. Probíhaly jen kontroly, vyměnili jsme pár dílů na podvozku. Je to i tím, že duny jsou měkčí a auto tolik netrpí, ale v bivaku jsme přesto viděli, že všichni kolem nás opravovali jak zběsilí. Spousta aut totiž letos ležela na boku, což se nám naštěstí vyhnulo,“ popisuje Macík. Přesto už se v sedlčanských dílnách dokončují další dva závodní kamiony, které budou oba téměř identické a vývojově ještě pokročilejší než Franta. První závodní speciál Karel bude vozit Martina Macíka, druhý se staví na zakázku. „Mě bude líto opustit Frantu, ale Karel bude technologicky zase o krok dál, mluvíme hlavně o rámu, tlumící soustavě a pérování. Motor, který vyvíjíme už 4. rokem, se osvědčil a zůstane stejný. Ve hře je i automatická převodovka, ta na letošním Dakaru slavila úspěchy. Jinak zůstáváme na osvědčených věcech. Počítáme, že během března, dubna bude hotovo,“ popisuje Martin Macík.

rallye-dakar-2019-po-volnem-dnu-martin-macik-9

I Jan Brabec chce na další Dakar

Jan Brabec neohroženě dojel do cíle Dakaru 2019 i po strašidelném pádu, ke kterému došlo v předposlední 9. etapě. „V duně jsem šel přes motorku a půl hodiny jsem o sobě fakt nevěděl. Následovalo dalších asi 10 pádů, protože mi nefungovala spojka. Ale dojel jsem do cíle. A nevzdávám to ani dál. Chci jet Dakar 2020 a být lepší,“ vypráví Brabec, který po opadnutí závodního adrenalinu naplno pocítil všechny následky extrémní jízdy a přímo z letiště zamířil do nemocnice na rentgen. I přesto bojovník s permanentním úsměvem na tváři zpětně lituje jen neprojetých bodů v 6. etapě, díky nimž schytal 9hodinovou penalizaci. „Ta penalizace ve výsledcích dělá asi 20 míst, to zamrzí. Obzvlášť po tom, co jsem na Dakar celý rok dřel. Stačí jedna minutka, kdy v té obrovské rychlosti přehlédnete sjezd. Organizátoři naháněli kilometry nesmyslnými odbočkami a já prostě jednu minul. Ale to je Dakar. Všichni jsme měli stejné podmínky. Ponaučení pro příště je být v klidu a neopakovat stejnou chybu,“ říká Jan Brabec, který nakonec dojel na 34. místě.

rallye-dakar-2019-po-7-etape-jan-brabec

„Děkujeme všem fanouškům, vlna pozitivních zpráv a upřímné podpory nás mile překvapila a pomohla nám dostat se do cíle. Víme, že to není samozřejmost, budeme se snažit vše vrátit. Těšíme se, že se naživo potkáme už za pár dní na beznadějně vyprodaných besedách Posedlí Dakarem v kinech CineStar. Děkujeme také všem našim partnerům za jejich velkorysou podporu a víru v naše schopnosti. Bez nich by nebylo možné usilovat o pozice mezi nejlepšími. Udělali jsme maximum možného, abychom všechny naše spojence se ctí reprezentovali,“ uzavírá Martin Macík.


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , , , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru