Toyota Supra. Jen tato dvě slova stačí k tomu, aby se rozpoutala vášnivá debata. Málokdo s ní jel, ale už tvrdí, že je to špatné auto, ale podle mnohých novinářů, kteří se s autem už svezli, tvrdí opak. A co teprve, když mu vzroste výkon na více než 400 koní?
Už se začínají objevovat i první úpravy. Začalo to výfuky Milltek a Akrapovič a pokračuje to u britské společnosti Litchfield Motors, která Toyotě Supra zvýšila výkon. A to poměrně značně!
Sériová pátá generace Toyoty Supra používá přeplňovaný řadový šestiválec s výkonem 340 koní a 500 Nm v Evropě, ale pár měření výkonu na motorové brzdě ukázalo dokonce i o 40 koní a 30 Nm více. Bez úpravy.
Tak co je rychlejší: BMW Z4 M40i anebo Toyota GR Supra? Podívejte se
V Litchfield Motors to ale zvýšili ještě více, dostali se přes čtyři stovky koní a k šesti stovkám newtonmetrů. Motorová brzda ukázala hodnoty přesně 426 koní a 597 Nm! Vše pouze úpravou software, neměnilo se nic v motoru, takže je tu sériové turbo, sání a i výfuk.
Britové chystají ještě další úpravy, tentokrát v ovládatelnosti. Litchfield Motors připravují sportovní podvozek, který auto přiblíží k asfaltu a sníží tak těžiště. V plánu jsou ale i designové úpravy, na karoserii mají přibýt některé karbonové designové prvky.