Jsou stejná, přesto úplně jiná: BMW Z4 a Toyota Supra. Japonská i německá automobilka na vývoji obou aut spolupracovala. Obě auta pohání řadový šestiválec BMW, ovšem každá z automobilek si auto ladila sama. Které je ale rychlejší?

Pátá generace Toyoty Supra byla opravdu očekávaným autem. A když přišla, způsobila rozruch. Někteří ji už teď nemají rádi, ale mají k tomu důvod? Je design opravdu důvodem k tomu, aby fanoušci “kultu Supra” nadávali v diskuzích? Velmi zajímavá otázka, na kterou neznáme odpověď. Britský magazín Carwow se rozhodl ověřit alespoň rychlost a schopnosti brzd se “sesterským” modelem BMW Z4 M40i.

Na startu závodu ve sprintu tak stojí obě auta. Zatímco BMW je roadster a postrádá střechu, Toyota má karoserii typu coupé. A i díky tomu se hmotnosti obou aut liší. Zatímco Toyota GR Supra váží 1495 kg, v případě BMW se na váze ukáže 1610 kg. Projeví se to samozřejmě i na dynamice, protože obě auta pohání stejný motor.

Výkon přeplňovaného řadového třílitrového šestiválce je v obou případech stejných 250 kW/340 koní (od 5000 do 6500 ot./min) a neliší se ani maximální točivý moment 500 Nm (od 1600 do 4500 ot./min). Totožná je také maximální rychlost, která je elektronicky omezena na 250 km/h. Rozdíl je ale v číslech udávajících zrychlení z 0 na 100 km/h. V tom má navrch Japonec, který to zvládne za 4,3 sekundy, zatímco Němci to trvá 4,6 sekundy.

Obě automobilky různě naladily výfukové potrubí. V obou případech se z něj line velmi pěkný zvuk, v Bavorsku ho ale doplnili střílením. Toyota nic takového nemá.

A jak to tedy dopadne v dynamických zkouškách? Ukáže se nadvláda Toyoty nejen na papíře, ale i v praxi? Ujede BMW ve sprintu? Napínat vás nebudeme a prozradíme, že ano. Toyota protne pásku v cíli 400metrového závodu za rovných 12 sekund, zatímco BMW to trvá o půl sekundy déle. V dalším testu však dokáže dříve zabrzdit.

To jsou fakta. A my chceme vědět, které z aut byste si vybrali?

Ukázat výsledky ankety.

Nahrávání ... Nahrávání ...